Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

deleted by author

Deleted

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, Wat leuk dat je fantasy schrijft, dat vind ik altijd heel knap. Er zijn trouwens best uitgevers die fantasy uitgeven hoor, ook de laatste jaren. O.a. Anne West bij de Fontein (heeft vorig jaar de debutantenprijs gewonnen). Heb je jouw manuscript al eens een tijdje laten liggen? Dat kan ook helpen om 'het weer te zien'. Je kunt ook proberen proeflezers te vinden en/of het eens aan een manuscriptbeoordelingsbureau voor te leggen. Of hier iets plaatsen bij de boekfragmenten. Dat een redacteur jouw verhaal bijzonder vindt is een compliment, maar ze zijn heel streng ja ;)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Literaire (om maar even een onderscheidend woord te gebruiken) fantasy voor de jeugd heeft volgens mij nog wel een markt, juist door Harry Potter. Maar dan moet je wel een goed verhaal hebben ja. Kun je geen manuscript beoordelaar gebruiken?

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Wiske en Wonderer, Ik ben juist op zoek naar iemand die me een steuntje in de rug kan geven. Mijn manuscript is een bijzonder verhaal en de uitgever zei ook dat ze dit nog niet tegen gekomen was. Het punt is alleen dat een en ander (technisch) rammelt. Als iemand mij een goed advies kan geven zoals Wiske bijvoorbeeld zegt 'even laten liggen' dat klopt. Ik heb het heel 2006 niet meer bekenen en ben er in maart dit jaar weer mee aan de slag gegaan. Zelf voel ik ook wel dat er dingetjes niet helemaal kloppen maar kan er niet de vinger opleggen. Wat is precies een manuscript beoordelaar wonderer? Ik snap het woord wel hoor maar in welke richting moet ik dan denken. En een manuscriptbeoordelings bureau is dat zoiets als script +? Dank voor jullie reacties overigens, fijn gelijkgestemden te horen. En ja, ik wil best een fragment op deze site zetten als iemand eens kritisch wil lezen

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Script is er één en dan zijn er nog Bureau Script Noordwijk en Bureau de Jury. De laatste kost tot 250 blz. 125 euro (als ik me niet vergis) voor een uitgebreid leesverslag. Ze lezen het kritisch door op stijl, techniek en publiceerbaarheid enz. Meerdere forumleden hebben er ervaring mee, dan zou je het topic even moeten opsnorren. En een heeeleboel boeken lezen als voorbeeld, maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan. Succes!

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee Marriejeanne, ik heb geen bericht ontvangen. Raar..... En Wiske, bedankt voor de tip. Daar ga ik wel wat mee doen.Mijn manuscript zit nog in de beginfase en ik ben er inmiddels achter dat uitgeverijen tegenwoordig echt compleet afgeronde manuscripten willen. Vroeger (voor Harry Potter) wilde men er meer energie insteken, tegenwoordig door het enorme buitenland aanbod (zoals ik eerder schreef) willen ze geen 'grove' manuscripten meer, zit wel wat in. Ze hebben niet zoveel tijd meer omdat de 'juwelen'die ze uit buitenland krijgen, zo vertaald kunnen worden.....Dus, zal ik het moeten gaan perfectioneren, beginnend bij script + En dan toch op zoek naar een redacteur (in opleiding?) die zin heeft om het geheel (is een dik boek) door te nemen en een stukje begeleiding te geven.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, dat snap ik niet. Heb je misschien die functie uitstaan? Probeer mij eens een berichtje te sturen, dan? Via de site?

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, ze willen wel 'halve' manuscripten als ze er iets in zien. Dat zien ze na een paar blaadjes lezen al, daar hoeven ze geen afgerond manuscript voor te lezen. Script+ geeft maar 10 blz. commentaar, je hebt er wel veel aan trouwens. Je moet bij een beginnende uitgeverij vragen of er een redacteur/redactrice is die jou goed kan begeleiden. Die hebben daar nog wel tijd voor omdat ze het fonds aan het oprichten zijn. Ik had dat geluk voor mijn verhaal in ieder geval wel.