Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Voor het echie: óók in het weekend en s avonds werken?

Nu ik een fulltime baan heb, schrijf ik (vanzelfsprekend) in de avonduren en voornamelijk in het weekend. Nu vroeg ik me zomaar af: als je voor het echie schrijft, ofwel voor een uitgever, doe je dit dan nog steeds? Ben je dan nog steeds parttime naast je fulltime baan aan het werk?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je hebt groot gelijk Kim. De mogelijkheid is er, daar hebben we hier met zijn allen voor gekozen. Dus grijp hem.

@Mischka: uiteraard heb ik sollicitatieplicht. Daar word je in Nederland alleen van ontheven als je binnenkort dood gaat en daar ook nog een garantie voor tekent ook.

Of als je genoeg gaat verdienen met schrijven :lol:

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mischka, ik slaap net als ieder ander. En nog goed ook, kan je nagaan.

Het lijkt net of je alleen een goed of leuk boek kan schrijven als je er 24 uur per dag mee bezig bent. Dat heb ik helemaal niet. Ik vind het heerlijk om te schrijven en het is onderdeel van mijn leven. Het IS niet mijn leven. Misschien dat ik daar anders in ben dan anderen. Ik haal mijn inspiratie en ideeën juist uit datgene wat erom heen gebeurt. Hele kleine details die mij overal opvallen, verwerk ik in mijn verhalen.

En dan nog iets. Ik heb toevallig heel erg veel geluk gehad waardoor een uitgever mijn verhaal eruit heeft gepikt. De begeleiding en support die zij mij geven, zorgen ervoor dat ik alleen maar hoef te schrijven en na te denken over de aanwijzingen die zij mij geven. Alles erom heen doen zij. Illustratie, cover, promotie, verkoop etc etc.
Dan komt niet omdat ik heel erg goed ben. Dat komt omdat ik met het juiste verhaal, op het juiste moment, op de juiste deur aanklopte. Honderd procent geluk. Nou, laat ik mezelf niet tekort doen. Negentig procent.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik schrijf nu zo'n drie jaar full-time. Ik heb nog geen rooie rot cent verdiend. En vind ik dat erg? NEEEEEEEEE!
Toch ben ik een rijker mens geworden: ik krijg waardering, ik heb er nieuwe vrienden bij en ik heb plezier in alles wat ik doe.

Natuurlijk hoop ik dat er eindelijk eens een boek van mij in de winkel ligt. Blijkbaar schrijf ik nog niet goed genoeg. En ik moet geduld hebben. Dus ik ga vrolijk verder met typen. In de ochend, in de middag, in de avond en in de nacht...

Rosali