Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Idee door een titel

De laatste tijd gebeurt het steeds vaker dat ik een schrijfidee krijg omwille van een leuke titel die me te binnen schiet.
Hebben jullie dat ook?
Zoals : edward Megaman. (Let op de kleine letter e en de grote letter M)
of : De Nomenclatuur van een dictatuur

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dat heb ik ook vaak. Het eerste van mijn verhaal is de titel, dan komt de rest. Vaak veranderd de titel nog 2 of 3 keer tijdens het schrijven.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Calenzia: leuk! Dat gebeurd mij ook vaak.
Maar meestal heb ik toch wel een vastomrand thema, waarna meteen een 'werktitel' in mijn hoofd schiet. En die verander ik dan vaak nog een keer. Soms maak ik een 'werktitel' in 2 seconden. En als ik er dan écht over na ga denken, lukt het me niet een betere te verzinnen. Zo zie je: vaak is de eerste ingeving de beste.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Goh, grappig!
Heb ik nou juist nooit.
Ik schrijf een stuk en pas daarna denk ik na over een titel.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Quote:
De laatste tijd gebeurt het steeds vaker dat ik een schrijfidee krijg omwille van een leuke titel die me te binnen schiet.
Hebben jullie dat ook?

Wat leuk, dat heb ik precies zo!
Bij die twee titels van jou gaat bij mij eerlijk gezegd niet direct de inspiratie borrelen, maar dat is gelukkig dus heel persoonlijk. Wil je er meer over kwijt welke richting je op denkt?

Ik heb nog geen boeken zo ver af dat ze publicabel zijn of zo, maar van de twee ms-en die "alleen nog maar" herschreven moeten worden, is die begintitel ook gebleven.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik kom vaak op een idee als ik interessante mensen ontmoet, iets meemaak wat indruk op me heeft gemaakt of als ik worstel met een bepaald thema.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het verhaal is er nu maar ik weet nog geen leuke titel. :?

Zit ik blijkbaar anders in elkaar. :roll:

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@ Ellis: Soms hoeft je titel helemaal niet 'het hele thema' te omvatten. Soms werkt het heel goed om een bepaald 'ding' of 'persoon' te benoemen, zeker bij een kinderverhaal.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik heb een lijstje titels waarbij ik geen verhaal kan verzinnen ;) Maar ik bewaar ze wel want soms matchen ze met iets dat ik aan het schrijven ben. Of ik zorg er gewoon voor dat ze matchen :P

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

plaats ze anders hier en dan helpen we je wel met wat inspiratie. Het belangrijkste werk is toch het schrijven

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Cheops wrote:
plaats ze anders hier en dan helpen we je wel met wat inspiratie. Het belangrijkste werk is toch het schrijven

Nah. Ik heb toch geen tijd om iets anders te schrijven dan mijn huidige project ;) Wat in 't vat zit, verzuurt niet ;)

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

wonderer wrote:
Ik heb een lijstje titels waarbij ik geen verhaal kan verzinnen ;) Maar ik bewaar ze wel want soms matchen ze met iets dat ik aan het schrijven ben. Of ik zorg er gewoon voor dat ze matchen :P

Dat heb ik ook.

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Heb ik ook, denk nu zo'n 15 titels. Alleen blijft het vaak bij een idee.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik ben heel slecht in titels. Mijn verhalen beginnen met een ideetje voor het verhaal, en als het af is ga ik flink nadenken over een titel.

Al maakt bij ons wel eens iemand een mooie opmerking en zegt vervolgens iemand anders 'daar moet je een boek over schrijven'. Maar dat is zelden serieus bedoeld. :lol:

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik ben ook heel slecht in het bedenken van titels. Als iemand een lijst wil aanleggen van titels, is het misschien voor de niet-titel-bedenkers leuk om daar uit te putten? :mrgreen: