Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wel of niet een reactie plaatsen?

Dit is een vraag aan jullie allemaal.
Ik zie veel vragen van jullie waar een beginneling als ik geen uitgesproken antwoord op kan geven.
Maar mag je ook een eigen mening geven op de manier hoe ik als een beginneling dat ziet? Of hebben jullie dat liever niet? (eerlijk zegen)
Ik wil namelijk graag weten in hoever er prijs op word gesteld om in mijn geval een mening te geven.
Hopelijk snappen jullie waarom ik deze vraag stel. Ik leer hier in iedergeval veel. En stel dan ook prijs op een eerlijke mening. (ben al groot)

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Iedereen mag zijn/haar mening plaatsen, elke mening is toch subjectief? maar als je uit je kraag gaat zitten kletsen en het nergens op slaat, dan kan iemand dat vriendelijk zeggen :wink:

Dus geef je mening maar, want als iemand zijn/haar mening geeft, wordt het door de anderen toch wel altijd afgewogen - van wie de mening dan ook is.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zo zie ik dat ook, ik hoop dan ook te horen als mijn mening niet helemaal zo is dat dan ook gezegt word, zodat je daar weer van leert om er anders tegen aan te kijken.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Jeanet wrote:
Zo zie ik dat ook, ik hoop dan ook te horen als mijn mening niet helemaal zo is dat dan ook gezegt word, zodat je daar weer van leert om er anders tegen aan te kijken.

Precies :) Dus post maar raak, zolang het maar geen spam is :wink:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Lijkt me inderdaad een prima plan. Toen ik ruim een maand geleden lid werd, ben ik tegen mijn gewoonte in maar gewoon begonnen met posten, omdat ik nergens een voorstelplek kon vinden.

Lid sinds

18 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ook al zie je jezelf nog als beginner, gewoon jouw mening posten, schrijfervaringen delen hoor. Daar is het forum voor.
Alle tips, ervaringen, meningen van andere schrijvers zijn leerzaam/leuk om te lezen.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bedankt allemaal. :lol: Nu durf ik mijn mening ookt te geven ook al ga ik zoals Ellis zegt de mist in.

Zjors wrote:
Tuurlijk. Gewoon posten als je wat te melden hebt. Niet te bescheiden.

Inderdaad bescheiden Maar ook onzeker denk ik. Stel je voor dat iemand denkt Nou zeg heb je haar ook weer.
Nu ik weet hoe jullie er overdenken ga ik er voor en zo als ik al zei daar kan ik ook weer veel van leren.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ach Jeanet, bij mij denken ze ook steeds: daar heb je haar weer. Soms durven ze het ook te schrijven. :oops:

Nee joh, er is een hartstikke vriendelijke sfeer hier. :D

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zjors wrote:
Ach Jeanet, bij mij denken ze ook steeds: daar heb je haar weer. Soms durven ze het ook te schrijven. :oops:

Nee joh, er is een hartstikke vriendelijke sfeer hier. :D

Maar dat ge-'daar heb je haar weer' is zeker niet lullig bedoeld. Iedereen (volgens mij) waardeert Zjors - en al haar posts.

Dus Jeanet, post maar een eind raak :)

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Lekker je mening geven.

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik heb/had dat ook erg. Af en toe gaat het nog steeds over zaken waarvan ik denk "Hmmm..hheft iemand iets aan mijn mening?"En soms trek ik de stoute schoenen aan en dan komt er zomaar een positieve reactie op.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Ja dan betreft het een mening - die kun je altijd wel geven maar misschien bedoelt Jeanet ook een beetje (als het niet zo is, moet je me corrirgeren): dat ze van heel veel dingen (nog) niet zoveel sjoege heeft en dan met iets aankomt waarmee ze haar onwetendheid illustreert tegenover de verder gevorderde? Dat daar haar onzekerheid vandaan komt?

Iedereen is ooit begonnen, de een vroeger, de ander later. Gooi je dingen maar in de kring en vertrouw op het zelfcorrigerend vermogen van de groep en op je eigen groeiproces daarin. Velen worden ook weer eens tot de essentie teruggebracht door 'een onbevangen beginneling'.

(Ik hoop niet dat iemand mij dan nu weer een betweter vindt, anders maak ik daar een nieuw topic over :wink:. Schrijvers zijn nl heel vaak ook van die types die het zo mooi kunnen opschrijven. Doen is dan weer een heel andere zaak).

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat leuk om zo veel positieve reacties te krijgen.
Bedankt Allemaal. :D
En Mariejeanne Betweter nee dat ben je voor mij niet hoor je gaf goed weer wat ik bedoelde maar een topic over betweters is misschien niet zo gek kan leuke reacties oproepen.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Rapid wrote:
Lekker je mening geven.

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik heb/had dat ook erg. Af en toe gaat het nog steeds over zaken waarvan ik denk "Hmmm..heeft iemand iets aan mijn mening?"En soms trek ik de stoute schoenen aan en dan komt er zomaar een positieve reactie op.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Jeanet wrote:
Maar mag je ook een eigen mening geven op de manier hoe ik als een beginneling dat ziet? Of hebben jullie dat liever niet? (eerlijk zegen)
Ik wil namelijk graag weten in hoever er prijs op word gesteld om in mijn geval een mening te geven.
:shock: Hallo, ik ben ook een beginneling, alhoewel ik me regelmatig 'belegen' voel, wat schrijven betreft. Mijn conclusie van een bijeenkomst met schrijvers was: hoe meer ik weet, des te minder weet ik. Dus, ja, een beginneling's mening is altijd welkom, lekker fris :!:

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Off-topic
Hihi Minke, ben je dat zelf in je avatar of heb je een model gevraagd te poseren? Hij is leuk. :lol:
Ik vind je niet zo'n kwekkwek trouwens.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Over avatars gesproken: hoe proppen jullie daar een plaatje in? Wat ik ook probeer: telkens komt de melding dat ik er teveel kb's (of iets van dien aard) in doe.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

:x Zjors, grappig dat je de nadruk legt op de kwek-kwek eigenschap van mijn figuur. Ik leg de nadruk op de luchtigheid, impulsiviteit en naieviteit ervan. Voor mij staat deze figuur voor leren, lezen en wat eigenwijzigheid. :P
Of, misschien is mijn roeping om stripverhalen te maken :?:
Het nadeel daarvan is, dat ik niet kan tekenen :oops:
Identiteitscrisis :?:

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hi Jeanet,

Altijd reageren wanneer je dat wilt!! Het is altijd fijn om de mening van een ander te lezen, en juist omdat je misschien nog niet veel weet kan het verfrissend zijn.
Zelf merk ik (en dat zullen meer mensen hier hebben) dat ik door drukte en omstandigheden niet meer zoveel tijd heb als voorheen, en dus niet meer op alle onderwerpen kan reageren maar een selectie moet maken en dat is soms best jammer. Dus gewoon reageren hoor, zo vaak je wilt!!

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

marriejeanne wrote:
hoe proppen jullie daar een plaatje in? Wat ik ook probeer: telkens komt de melding dat ik er teveel kb's in doe.

:shock: Ik had hetzelfde probleem en Zjors heeft de oplossing verteld. Misschien dat ze dat nogmaals kan doen :?:

Lid sinds

18 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Quote:

Over avatars gesproken: hoe proppen jullie daar een plaatje in? Wat ik ook probeer: telkens komt de melding dat ik er teveel kb's (of iets van dien aard) in doe.

@Marriejeanne
Plaatje is dan te groot om als avatar te gebruiken, als je die melding krijgt.
Met een fotobewerkingsprogramma kan je je plaatje verkleinen.

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Jeanet, wat ik doe is:
Als ik een mening heb en ik vind de discussie leuk, ventileer ik hem.
Als ik denk dat iemand iets aan mijn hulp kan hebben, help ik.
Als het over dingen gaat waar ik niets vanaf weet, hou ik mijn mond en lees en leer ik.

Er is een verschil tussen ongenuanceerd meelullen als je er geen verstand van hebt en je mening geven. Een mening mag altijd anders zijn dan die van een ander.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

hoi Jeanet,
blij dat jij die vraag hebt gesteld, ik ben hier net binnen en moet ook even slikken om te durven reageren. Gewoon maar doen heb ik bedacht, en als ik iets fout doe, hoor ik dat hopelijk vanzelf. En wat Roos Boum heeft geschreven, daar kan ik me helemaal in vinden.
Ik wil wel even zeggen (ik heb natuurlijk al best wat rondgesnuffeld nu) dat de onderwerpen, sfeer en de reacties op elkaar erg prettig overkomen.
Ing

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Jeanet wrote:
Dit is een vraag aan jullie allemaal.
Ik zie veel vragen van jullie waar een beginneling als ik geen uitgesproken antwoord op kan geven.
Maar mag je ook een eigen mening geven op de manier hoe ik als een beginneling dat ziet? Of hebben jullie dat liever niet? (eerlijk zegen)
Ik wil namelijk graag weten in hoever er prijs op word gesteld om in mijn geval een mening te geven.
Hopelijk snappen jullie waarom ik deze vraag stel. Ik leer hier in iedergeval veel. En stel dan ook prijs op een eerlijke mening. (ben al groot)

Ja jij mag jouw mening zeggen. Graag zelfs! Iedere andere kijk werpt weer licht op een situatie volgens mij :P