liedteksten goed vertalen

beste allemaal, ik ben momenteel bezig met het vertalen van een lied uit het engels in het nederlands maar ik vind dat toch wel lastig. Daarom heb ik op internet rondgekeken om te zoeken naar wat tips of oefeningen maar die kan ik niet vinden. Heeft iemand van jullie misschien tips of weet iemand een site waar je tips kunt krijgen?

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat, FS, hangt heel erg af van de manier waarop je het liedje interpreteerd. Er zijn verschillende theorieën over de betekenis van het oorspronkelijke liedje van Eva de Roovere (fantastig toch). Ik denk dat het vertalen ook een deel van de kracht van het nummer wegneemt...
7 September 2009 - 23:44

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Woordspelingen zijn niet te vertalen. De klankovereenkomst vervalt in een andere taal, dus wordt het onzin. Misschien dat een hele knappe vertaler het met deze zin zou kunnen doen in het Duits, maar in het Engels; no way. En waarom zou je ook, het is prima zo.
8 September 2009 - 1:28

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
het is fantastig zo, Ik ga toch even reclame maken, Eva heeft twee prachtige cd`s gemaakt en had allang grote bekendheid verdient. Ik ben blij voor haar dat ze een hit heeft, maar vind het ook wat jammer dat het met een zon platte versie van een zo mooi liedje is. groet Rutger
8 September 2009 - 23:49