Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gekke zinnen.

Ik keek een tijdje geleden BNN. Daar hadden ze het over een zin met zoveel mogelijk werkwoorden, hele werkwoorden, dus zonder vervorming.
De langste kloppende zin zonder komma's was volgens hen:

Ik zou jou wel eens willen hebben zien durven blijven staan lachen.

Een vriend van mij maakte hem langer:

Ik zou jou wel eens willen hebben zien durven blijven leren doen laten ontstaan.

Dat kon ik niet op me laten zitten:

Ik zou jou ooit hebben moeten kunnen zien durven blijven leren doen laten ontstaan.
Volgens mij is dit grammaticaal correct.
Kan hij niet nóg langer? (bijvoorbeeld met 'worden' ergens?)

Niet zelf bedacht, maar wel leuk:

Wat was was, eer was was was?
Eer was was was, was was is.

Als zeven zeven zeven zeven zeven keer zeven, zeven zeven zeven zeven zeven zeven keer!

Deze twee kennen de meeste vast wel, maar voor diegenen onder ons die ze niet kennen, snappen jullie de zinnen?

'k wilde jullie deze leuke taalgrapjes niet onthouden!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik heb eigenlijk ook een zin die ik wou bespreken. Welsiwaar geen 'gekke' zin maar ik vraag me af hoe correct ze is:

Ik ben een ouder boekje aan het lezen, eigenlijk doorspitten, en ik botste op de volgende zin in de tegenwoordige tijd:

"De volgende nacht slaap ik lekker, ik ga op mijn linker zijde liggen en ik weet niet eens dat er onweer was."

Als je in de tt schrijft is het gene waarover je schrijft dan nog bezig? Dus in die zin kon het personage nog niet weten dat ze goed zou slapen.
Dan moet het op deze manier "De volgende nacht zal ik lekker slapen, ik ga..."?

En een tweede punt: In dezelfde zin wordt gesprongen van TT naar VT, dit kan toch niet?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rosali, Irene, hier heb ik een oud topic gevonden. Hier staan ook palindromen in als ik het goed heb :)

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel goed, Aart! Nu kunnen we hier verder. Er zijn veel palindromen en palindroomzinnen. Die laatste zijn soms erg gezocht, maar ik blijf het leuk vinden. Er bestaat ook het “Genootschap omen est nomen” , hun motto is: Eis reversie! Een palindroom voor een palindroom. Het streven is een woord voor palindroom in de van Dale te krijgen dat een palindroom is. Ik heb me suf gepiekerd, maar nog niets goeds kunnen bedenken.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is een leuke bezigheid voor in de kerstvakantie. Met een anagram is het makkelijker. Ik heb zo in de loop der jaren een aardig schriftje vol verzameld met dit soor taaldingetjes. Op school jaren geleden) ben ik ooit de klas uitgestuurd, omdat ik deze "onzin" in mijn scheikundeboek schreef.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe wist dat deze topic er was?
Wist ik nog, ik sta op de vorige pagina nog :P van wel bijna een jaar terug. Toen was ik nog maar net op het forum en durfde nog maar net mee te posten.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Levensnevel (van Koot) vind ik een droom van een palindroom. Nog nooit een mooiere gezien.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leven wordt nevel, maar dood blijft dood. Altijd nog een verhaal over willen schrijven. Ik heb zelfs nog eens een tekening gemaakt die levensnevel heet, maar die kan ik hier niet posten want er zit een naakte vent in en het is nogal duidelijk dat het een vent is :')

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Uhm Marcella, ik ben (donker)blonT :O , snap niet wat ik op die site moet zien.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hebbes!