Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Printen jullie een manuscript altijd uit?

Ik ben bezig mijn manuscript 'af te ronden' voor een beoordelingsbureau.
Ik heb tijdens mijn vakantie uitvoerig hergeschreven, echt veel veranderd en geschrapt. Ook ben ik aan het redigeren geweest. Natuurlijk ga ik de komende tijd nog wel wat 'aanscherpen'.
Nu is mijn vraag: printen jullie in deze fase het manuscript uit of houden jullie het puur in de computer? *ik heb trouwens regelmatig geprint voor mijn proeflezers en voor mezelf, voor het redigeren. Ik heb nu alleen nog een print die van boven tot onder rood gekleurd is*

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik print pas iets uit als het helemaal af is. Ook omdat ik er anders een hele middag voor uit kan trekken om bij de printer te gaan zitten. Zo langzaam en bewerkelijk als dat ding is. Het is net babysitten: leesboekje mee om wat te doen te hebben, en regelmatig een blik op de printer werpen en een stapeltje blaadjes voeren...
De laserprinter staat op m'n verlanglijstje, na alle positieve verhalen hier. 'k Kijk er al naar uit.

Ik print mijn manuscripten en verhalen altijd op lichtblauwe a5-jes. Voor de leuk en de speciaal :wink:

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Leuke avatar, Shiroun. By the way: weet jij nog een leuke kamer in stad Groningen te huur waar een student van 23 zijn verslagen kan uitprinten? :wink: Kan wel even, zo'n vraagje tussendoor?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Jee, Marriejeanne, ik als (ssst) tiende-jaars, ben helemaal niet meer op de hoogte van het Groningse kamerbestand. Woon zelf ook niet in de binnenstad, maar in Groningens beruchtste buitenwijk. Sorry!

Avatar is een schilderij van Atelier Madlilies. Heel erg leuk atelier! Ik ben stiekem aan het sparen voor dit schilderij...

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Uiteindelijk print ik wat ik geschreven heb toch graag uit, omdat ik fouten en raarlopende zinnen meestal pas ontdek als ik het op papier zie. Op het scherm kan ik er tien keer overheen lezen, terwijl het me op papier gelijk opvalt.

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik zweer ook bij printen.
Toen ik nog op een kantoor werkte ging dat heel makkelijk, maar de laatste tijd ga ik er voor naar MultiCopy. Hier in LA hebben ze iets soortgelijks. Het is erg prijzig, maar het is denk ik wel belangrijk. Op papier zie je dingen veel beter dan op de computer. Ik vind het heerlijk, printen, samenbinden, en dan met een pen in de hand gaan lezen en redigeren. Dan de wijzigingen verwerken in het document, dan weer printen en weer opnieuw beginnen. En dan weer. En dan weer!

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha Kim!
Leuk dat je contact houdt! Hoe gaat het in LA? Waar verblijf je, en heb je de hele dag tijd om te schrijven? Is het misschien een idee om ons op de hoogte te houden hoe het met je gaat, wat je daar in LA allemaal meemaakt enz.? Ik weet niet of je er tijd voor hebt, maar ik zou het leuk vinden om je belevenisssen te volgen en er zijn vast veel forumleden die dat ook leuk zouden vinden. Of niet, collega's?

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Altijd printen :). Al is het maar omdat pc's kunnen crashen.. en ik ben niet graag mijn verhaal kwijt :s.... dan ben ik liever wat geld aan cartridges kwijt :)

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Lili Ik hoop dat je naast het printen ook een back up maakt van je manuscript :confused:
Precies, mail het naar iemand, of naar jezelf op een netmailprogramma, of zet het op een website, of op een cd-rom...

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik stuur het naar mijn hotmail of yahoo adres. Ik ben vaak te lui om een usb stick te zoeken. Mijn bureau is een puinhoop. Maar een goed idee om het te printen, zo zie je de fouten wat makkelijker. Op een gegeven moment zie je helemaal niks op het scherm en lees je zo over de fouten heen.