Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

synopsis en manuscript

Hey Ik ben echt een leek in de schrijvers wereld, dus het spijt mij zeer als dit een erg domme vraag is.. Ik ben nu bezig met het schrijven van mijn boek. Als ik daarmee klaar ben is het de bedoeling dat ik aan de slag ga met een synopsis en manuscript. Is een manuscript niet gewoon een aantal pagina's/hoofdstukken uit het boek wat je geschreven hebt? Ik lees namelijk veel topics over manuscripten die helemaal geschreven worden.. Ik snap het niet helemaal. Schrijft hier iedereen ook eerst het hele boek af voordat je een manuscript opstuurt? Groetjess

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een manuscript is het hele boek voor het uitgegeven wordt, dat hoef je dus niet opnieuw te doen :D En domme vragen bestaan niet, je moet het toch ooit gaan leren :P

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een synopsis is volgens mij een samenvatting. Een manuscript is een boek in een onuitgegeven stadium. (Ik keutel achter Waus aan, zie ik nu.) Ik schrijf hele boeken en stuur dan pas iets op. Ik heb totnogtoe ook gewoon hele manuscripten opgestuurd, maar dat hoeft natuurlijk niet. Je kunt ook de synopsis opsturen met de eerste drie hoofdstukken. Een beetje zoals bij de hockeyschrijfwedstrijd.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nicole, het manuscript IS het boek. Het is de oude term voor de eerste versie die altijd met de hand (manos) geschreven (scribere - samen manuscript) was. (vervolgens werd hij gezet en dan was het een typoscript.) Maar je kunt al een gedeelte van je manuscript (eerste versie dus) opsturen, als je daar al overtuigd van bent. Geen enkel probleem, en dat vinden uitgevers vaak nog fijner.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Owww ok En bij iedere uitgever verschilt het dus hoeveel je van je manuscript opstuurt? Fijn dat dat opgehelderd is zeg!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker