Inspiratie - ik heb het wel maar het werkt een beetje raar bij mij
Sinds een maand ben ik op dit forum aanwezig. Na de eerste week dacht ik even er maar mee op te houden maar ik werd aangemoedigd om toch nog even te blijven, en ben achteraf erkentelijk voor die bemoedigende woorden.
Ik wil niet mijn hele even-voorstellen-topic herhalen maar nu ik sinds een maandje of zo wat meer bezig ben met de vraag hoe of wat ik zou kunnen schrijven, merk ik dat er soms losse gedachten in me opkomen die ik maar even hun eigen gang laat gaan en dan "constateer" dat er iets uitkomt waar ik misschien een keer wat mee kan doen.
Voorbeeld: een paar boeken gelezen over het schrijven van gedichten, er staan wat tips in om niet alleen op het eindrijm te letten maar ook op alles wat er binnen het gedicht gebeurt.
Ik laat dan even mijn gedachten en gevoelens de vrije loop en op basis van mijn ontzettende angst voor onweer komt er dan iets op van "overdonderd onderga ik jouw ontlading/oogverblindend/oorverdovend/ ik ben bang/"
Iets ander is: ik ben gefascineerd door knotwilgen, ik schreef een zinnetje "de knotwilg laat elk jaar zijn kruin gewillig knotten" en ik kwam even niet verder, ineens kwam er een tweede regel waardoor het een beetje gooi-en-smijt-humor lijkt a la dik voor mekaar show "het groet vanzelf weer aan, wat kan het hem verrotten?"
ik vroeg een aantal weken geleden op het forum hoe je het geluid van een mobiele melkmachine kunt beschrijven en na veel goede tips - waarvoor alsnog dank - blijft er niet veel meer over dan "het eentonige geluid van de melkmachine met haar typische benzinegeur"... en een verhaallijn die uiteindelijk heel anders uitpakt
Ik lijk een nogal vrije manier te hebben om gedachten aan elkaar te knopen, is er iemand die dit een beetje herkent?
Lesley