Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor mei 2012?

In deze maandelijkse topics kun je je persoonlijke schrijfdoelen bepalen, in haalbare stapjes opbreken en je vorderingen bijhouden. Wat zijn je schrijfdoelen voor mei, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Je grote jaardoelen voor 2012 kun je hier kwijt. Sta ook eens rustig stil bij afgelopen maand: hoe vond je het gaan en hoe wil je nu verder? Veel inspiratie & schrijfplezier!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verhaallijn van nieuwe thriller verder uitwerken en een biografie van de belangrijke personages schrijven. En dan de ruwe versie van het eerste hoofdstuk herschrijven.
Plot is rond. Nu bezig met de hoofdstukken waarin de achtergrond van de hp uit de doeken wordt gedaan. Ben nu op 10.000 woorden. Volgende week heb ik een paar dagen achter elkaar vrij, en mijn man is dan voor zijn werk in het buitenland, dus dan hoop ik het woordental te kunnen gaan verdubbelen.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil mijn manuscript nu eindelijk eens afronden en naar een uitgever sturen. Dat ligt al wat langer op de planning, maar de herschrijf wil niet echt lukken. Tijd om hard aan de slag te gaan dus!
Het gaat goed, maar misschien nog net niet goed genoeg om het op tijd af te ronden. Ik wil het ook niet overhaasten, maar ik ben in ieder geval goed op weg!

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gaat best lekker. Met mijn MS zit ik net boven de 50.000 woorden, ik denk nog zo'n 5.000 nodig, dus dat red ik wel. Komt mijn schatting van tevoren van 60.000 nog aardig uit ook. De website is online en ben ook op twitter begonnen. Andere korte verhalen schrijven ben ik nog niet aan toegekomen. Schrijf ze!

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doel voor de afgelopen week gehaald. Het kostte wel meer tijd en inspanning dan verwacht. Het echt bewust lezen van een tekst vraagt een hoop concentratie. Hoofdstuk 1 koste me al ruim drie kwartier om te lezen en die is maar 15 pagina's lang (a5). Daarna de correcties doorgevoerd in Word en hoofdstuk 2 gedaan. Deze week wil ik hoofdstuk 3 en 4 gaan herschrijven. Succes allemaal in de komende week.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 mei bevallen en sindsdien nog niet aan schrijven toegekomen. Ik heb wel nog een stuk ingestuurd voor de D&D wedstrijd, helaas ben was ik niet bij de winnaars maar heb dan toch wat verdergewerkt aan mijn ms. Ik hoop vanavond tijd te hebben om op zijn minst eens te bekijken waar ik ook al weer mee bezig was op schrijfvlak...

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
]
Mijn doelen voor mei: - De oversteek (vervolg van Kate) de eerste 35.000 woorden kritisch doorlezen en herschrijven - 5000 woorden toevoegen aan de oversteek - column kerkblad -twee columns baby en kind
Al mijn doelen gehaald en nog 7.000 woorden extra geschreven. Ik ben tevreden!

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd met je dochter, Hekate! :D Wat goed, EileenO! De rest in dit topic gaat ook goed. :thumbsup:

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- verder schrijven aan manuscript Beyond - emailen uitgever over ontvangstbevestiging die ontbreekt - (mits ik win) verhaal schrijven voor WN! finale - meedoen aan andere schrijfwedstrijden (optioneel)
- verder schrijven aan manuscript Beyond gaat helemaal goed! - emailen uitgever over ontvangstbevestiging die ontbreekt -> nog niet gedaan :S ik blijf maar twijfelen of ik het wel moet doen... - (mits ik win) verhaal schrijven voor WN! finale niet nodig. - meedoen aan andere schrijfwedstrijden (optioneel) heb al een nieuw verhaal klaarliggen voor de "vallende bladeren" wedstrijd in augustus :)

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verhaal voor PH wedstrijd is begonnen, ongeveer een derde ver. Nog vijf weken tijd om het af te werken, dat zal toch krap worden.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En, hoe is ie allemaal? Laatste week van mei zit er op. Heb aan mijn kortverhaal gewerkt, en ga ermee door komende week. Verwacht dat het me nog 1 of 2 weken kost om hem naar tevredenheid af te ronden. Dan ga ik weer verder met mijn ms, en waarschijnlijk beginnen met een ander kortverhaal. Hoe gaat het met jullie?

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Gaat lekker! Mijn MS in eerste versie (57.250 woorden precies) af; mijn schatting van 60.000 zat dus aardig in de richting. Nu kan ik verder met mijn andere MS. Verder bezig geweest met promotie en mijn blog/twitter; kost best wat tijd, maar is toch ook heel leuk. Schrijf ze iedereen!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier komt het schrijven langzaamaan weer op gang, zonder me te veel om mijn doelen te bekommeren. - Een verhaal geschreven en ingestuurd voor de "Reis om de wereld in 80 woorden"-wedstrijd - Verder gegaan met het herschrijven van mijn PF verhalenworkshopverhaal - Een verhaal dat ik begin dit jaar schreef herschreven. Ik denk eraan het in te sturen voor de Lowlands-wedstrijd. Deadline is pas volgende maand, maar aangezien je het tot die datum nog mag herschrijven nav commentaar die je krijgt op de website literairwerk.nl , wil ik het na nog een uitkamronde zsm daar posten. Heb alvast een profiel aangemaakt op die site en een verhaal ter beoordeling (mijn ijsbloemenverhaal) geplaatst.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Plot is rond. Nu bezig met de hoofdstukken waarin de achtergrond van de hp uit de doeken wordt gedaan. Ben nu op 10.000 woorden. Volgende week heb ik een paar dagen achter elkaar vrij, en mijn man is dan voor zijn werk in het buitenland, dus dan hoop ik het woordental te kunnen gaan verdubbelen.
Ik zit op 20.000 woorden en de eerste twee hoofdstukken zijn herschreven en naar meelezeres.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze week wil ik hoofdstuk 3 en 4 gaan herschrijven.
Doel gehaald. Het ging wat vlotter, soepeler dan de eerste twee hoofdstukken. De komende paar dagen laat ik mijn ms even links liggen. Volgende maand wil ik hoofdstuk vijf tot en met tien gaan herschrijven. Succes allemaal in de laatste paar dagen van deze maand.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even recapituleren: - Een deel van mijn ms insturen voor het tussentijds instuurmoment van de Dromen & Demonen-wedstrijd (14 mei) --> gedaan, helaas niet gewonnen - De eerste versie van een verhaal waar ik in april aan ben begonnen afmaken en van nog enkele andere verhalen de eerste versie schrijven of afmaken (heb 2 verhalen waar ik ooit aan begonnen ben en nog 2 ideeën die ik graag wil uitwerken, naast nog een heleboel andere verhaalideeën, dus keuze genoeg) - voor Fantastels, de UA, eventuele andere wedstrijden of Parelz --> het eerste verhaal is nog niet af, laat staan dat ik nog aan nieuwe verhalen begonnen ben ... - Verder gaan met het herschrijven van mijn verhaal voor de Fantasy Strijd Brugge --> is er niet van gekomen - Verder gaan met het herschrijven van mijn manuscript: de tweede herschrijfronde afronden (twee laatste hoofdstukken + korte epiloog) en meteen beginnen aan de derde (volgens mijn jaarschema zou ik tot hoofdstuk 7 van 19 moeten geraken, maar ik zie wel hoe ver ik raak) --> tweede herschrijfronde is afgerond, herschrijfplan opgesteld voor de derde - Het herschrijven van mijn PF-workshopverhaal eindelijk voltooien --> nog niet voltooid, maar wel flink aan doorgewerkt de laatste week - Eventueel nog wat andere verhalen herschrijven --> één verhaal herschreven voor Lowlands wedstrijd, bezig met ander verhaal voor Zeist wedstrijd - Werken aan mijn 100 x 100 project (100 verhalen van 100 woorden, nog 95 te gaan) --> is er ook niet meer van gekomen daarnaast ook nog een verhaal geschreven en ingestuurd voor 80 woorden wedstrijd In mei dus niet zo veel van mijn doelen terecht gebracht, maar er waren nu eenmaal andere prioriteiten. Ik heb de indruk dat het voor de meeste anderen wel een productieve maand was?

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfdoelen mei: - 1e versie ms afronden - kortverhaal afronden
Mijn ms afronden is niet gelukt (had ik ook niet verwacht, maar liever te hoge doelen hebben dan helemaal geen...), ben er weinig mee bezig geweest. Kortverhaal had prioriteit. Heel veel aan gewerkt. Ben nog steeds niet tevreden. In juni afronden, en dan wil ik ook wat andere doelen aanpakken.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote=J.]
Ik wil mijn manuscript nu eindelijk eens afronden en naar een uitgever sturen. Dat ligt al wat langer op de planning, maar de herschrijf wil niet echt lukken. Tijd om hard aan de slag te gaan dus!
Nog niet gelukt. Ik ben wel al druk uitgevers aan het bekijken en aan het overwegen naar welke ik het toe ga sturen.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben deze maand niet heel veel op SOL geweest, dus een beetje laat maar alsnog hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje, Hekate! :) - Kortverhaal 1 laten proeflezen en herschrijven - Kortverhaal 2 laten proeflezen en herschrijven - Kortverhaal 3 laten proeflezen en herschrijven - (Nog meer) research doen naar onderwerp kortverhaal 4 en eerste versie schrijven - Ideeën voor twee andere kortverhalen over dezelfde gebeurtenissen kort uitwerken (eventueel in een verhaalopbouwschema) zodat ik ze later uit kan werken - Eerste opzet maken voor een kortverhaal voor de FSB (kortverhaal 5) - Ander kortverhaal (kortverhaal 0) laten proeflezen - Een column schrijven In mei ben ik vooral bezig geweest met mijn andere hobby (toneel), en aangezien ik nog tot ongeveer half juni uitvoeringen heb, staat schrijven helaas op een erg laag pitje. Dit was dan ook een erg slechte maand voor me qua schrijven. Ik ben helemaal nergens aan toegekomen. Wel drie kortverhalen laten proeflezen. Het goede nieuws is dat ik één daarvan vooralsnog niet dramatisch hoef te herschrijven. De enige aanpassing was een dubbele spatie die weggehaald moest worden. Ik heb op advies van een proeflezer besloten om een ander kortverhaal voorlopig even te laten rusten. Ik weet echt niet wat ik ermee moet. Het helpt ook niet echt dat ik van iedereen iets anders hoor. Van het derde kortverhaal dat proefgelezen is moet ik het commentaar nog eens goed doorlezen en laten bezinken, maar dat is iets voor een ander moment. Aan research doen ben ik ook nog niet toegekomen, en ik heb nog steeds dat boek niet, dus dat is helemaal lastig. Daar baal ik dus wel een beetje van. Het slechtste nieuws is dat ik nog steeds geen volledig verhaal af heb voor de FSB. Ik had eigenlijk met mezelf afgesproken dat ik niet mee zou doen als ik eind mei geen verhaal af had, maar ik wil toch wel heel erg graag meedoen en het deel dat ik heb is niet slecht. Ik gun mezelf dus toch nog even tijd. Zoals het er nu naar uitziet wordt dat tot en met half juni mijn enige schrijfdoel.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog even terugkomen op mijn mei-doelen: Woordenaantal voor het kinderverhaal niet gehaald. Prentenboekschetsen en manuscript zijn af.