Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor april 2012?

In deze maandelijkse topics kun je je persoonlijke schrijfdoelen bepalen, in kleine stukjes opbreken en je vorderingen bijhouden. Wat zijn je schrijfdoelen voor april, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Je grote jaardoelen voor 2012 kun je hier kwijt. Sta ook eens rustig stil bij afgelopen maand: waar ben je tevreden over? Hoe wil je nu verder? Veel inspiratie & schrijfplezier!

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier gaat hij lekker, de pagina's vliegen me om de oren ;). Vanmiddag in een halfuurtje tijd 1,5 pagina geschreven, zat lekker in een flow. Ik zit nu midden in het laatste gevecht en het einde komt steeds dichterbij, een lekker gevoel. Mijn doel ga ik halen, over een paar dagen, als alles meezit, is versie één klaar. Voor iedereen, veel succes en plezier deze maand. Thule82... vertel vertel! :)
Haha. Ik ben zo heerlijk doorzichtig, want op zo'n opmerking zat ik natuurlijk te wachten. :D Maar... ik laat nog niets los tot alles rond is (en dan kan ik hopelijk snel íedereen op het forum met een boekpresentatie (!) op de hoogte stellen...

Lid sinds

12 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfdoelen voor April -mijn personages wat meer uitwerken -30.000 woorden proberen te bereiken (heb er nu 20.000) -maar er wel nog van kunnen genieten

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ruim over de helft van mn doel, gaat lekker. Gister toen ik naar het plafond lag te staren in bed weer voldoende ideeen opgedaan, straks weer een paar uurtjes schrijven.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Al weer ruim een week voorbij. Tijd voor de tussenbalans:
- Mijn ms (vervolg op Kate) eerste 25.000 woorden herlezen en 10.000 schrijven BEGIN IK 16 APRIL MEE - kort verhaal 10-12-jarigen afronden AFGEROND, NU HERSCHRIJVEN - 2 columns kerkblad EEN AF EN INGESTUURD - 3 columns baby en kind EEN AF EN INGESTUURD - overleg met educatieve uitgever ivm verhalen bij lesmethode MEE BEZIG - lezing (14-04) en promotie rond Kate MEE BEZIG - laatste overleg dingen met illustrator prentenboeken die in augustus verschijnen - blog over boekpresentatie

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi dat je al vooruitgang hebt geboekt met je lijstje, EileenO! Bij mij is het enige dat erop stond al gecrashed in een onmogelijke missie. Mmm, wat te doen met al die tijd? :)

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een verhaal ingestuurd naar de Kafka-wedstrijd. Mijn stukje voor Het mooiste testament is min of meer af, maar wil het van het weekend nog eens herlezen en -schrijven voor ik het instuur. Ongeveer 1/3 geschreven van de eerste versie van een nieuw verhaal dat ongeveer 10.000 woorden moet worden, dus waarschijnlijk iets voor Fantastels. Nog wat doorgewerkt aan mijn manuscript.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Afgelopen weekend bezig geweest met 'Batman en Robin'. Een verhaal van ongeveer 6000 woorden. Voor mijn doen al best lang. Maar wat wil ik ermee als de definitieve versie klaar is? Het is denk ik wat lang voor een wedstrijd, bovendien moet het dan ook maar net passen binnen een thema. En een tijdschrift? Ik weet het niet en krijg er ook wel een beetje de bibbers van... Zou je bij schrijven ook last kunnen hebben van plankenkoorts? Ik heb jaren bij bandjes gezongen en dan had ik ook altijd erg last van dit verschijnsel. Heb een idee voor een gedicht, maar het is nogal weerbarstig. Misschien ligt het onderwerp te dichtbij (overleden broer). Lees een boek van Rutger Kopland 'Het mechaniek van de ontroering'. Leuk om te volgen hoe hij zijn gedichten schreef.

Lid sinds

12 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
In ieder geval de tweede dag van mijn verhaal afschrijven. Intussen heb ik tienduizend woorden geschreven dat loopt tot halverwege de tweede dag, waar ik ongeveer twee weken mee ben bezig geweest. Hopelijk redt in in de rest van deze maand nog tienduizend woorden.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Feest in huize Richard! :D Na 1 jaar, 9 maanden en 22 dagen is versie één van mijn ms klaar. 132.509 woorden, verdeeld over 398 bladzijden en 20 hoofdstukken staan op papier en in de computer. Pff, soms was het een worsteling, maar de meeste tijd heb ik toch met veel plezier gewerkt aan mijn roman. Nu proberen het een maandje met rust te laten en me concentreren op de wedstrijd van de FSB 2012. Daarna beginnen met de eerste herschrijf sessie en opzoek gaan naar een paar proeflezers.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd Richard! Welk genre? (of heb je dat al een keer gezegd?) Ik ben redelijk op weg naar de 5.000 woorden die ik gezegd had te schrijven. Nog 2.000 te gaan, en hopelijk meer, maar ik moet nog een boeiende manier verzinnen om naar het volgende kritieke verhaalpunt te komen.

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Van harte, Richard! Een hele prestatie. Ik zal ook eens mijn schrijfdoelen aanpassen: (!) -laatste mini-puntjes MS Overstroomd voor bureauredactie, voor 20 april -verder werken aan MS eerste versie (het liefst heb ik deze maand een eerste versie af. Dan heb ik iets liggen voor de herschrijf, als ik aan een nieuw MS werk) -ideeën voor website Overstroomd en mijzelf verzinnen -al verder met nieuw MS? (moet ik nog even over denken) Succes iedereen!

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Andrea en Thule82. @Andrea, ik heb het al eens verteld, dat is echter, voor zover ik weer, al een tijdje geleden. Het is er eentje in het Science Fiction genre.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw Richard, dat is zeker wel een feestje waard! 8) Hier al een tijdje niet veel meer geschreven. Ik zit al sinds begin vorige week met een hardnekkige verkoudheid, waardoor ik nauwelijks slaap omdat ik de hele nacht lig te hoesten, en dus vaak te moe ben om 's avonds nog veel uit te voeren, en het weekend vooral heb gebruikt om wat bij te slapen. Daarnaast ook gewoon nog veel voorbereidingswerk voor de geboorte. Ik heb wel een verhaal ingestuurd voor Het Mooiste Testament, al had ik dat eigenlijk grondiger willen herschrijven, maar lukte niet echt met kop vol snot. Verder gewerkt aan het nieuwe verhaal. Ik had er 4 willen schrijven deze maand, maar nu zal ik al blij zijn als ik dit ene af krijg, al denk ik dat dat zeker wel zal lukken. Eindelijk deel 7 van mijn ms helemaal herschreven. Nu nog deel 8 en 9 en ik kan terug van voor af aan beginnen herschrijven. Maar dat zal wellicht iets voor na de bevalling zijn.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel leuk Richard. Al zeker dat het een science fiction verhaal is. Mijn hoop is ooit ook een afgewerkte SF boek te schrijven. Mijn verhaal voor de grimmige wedstrijd is opgestuurd. Mijn verhaal voor de Zomertijd wedstrijd is bijna klaar. Ik heb nog een verhaal liggen voor de Paul Harland wedstrijd, maar daar moet ik nog een serieus stukje werk insteken. Dat is mijn volgende stap. Ook zit ik met een idee voor de Literatuur prijs Zeist, maar daar moet ik eerst toch een mail sturen om te vragen wat ze bedoelen met 'landelijke' wedstrijd. Heel goed mogelijk dat in dit geval enkel Nederlandse schrijvers mogen deelnemen. Alhoewel er geen vermelding hiervan is in het reglement.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op bijna 2/3 van de maand, dus tijd voor een tussenbalans
- Mijn ms (vervolg op Kate) eerste 25.000 woorden herlezen - Mijn ms 10.000 schrijven BEN NU PAS OP 3500, MAAR OOK PAS DEZE WEEK MEE BEGONNEN - kort verhaal 10-12-jarigen afronden - 2 columns kerkblad EEN AF EN INGESTUURD - 3 columns baby en kind TWEE AF EN INGESTUURD - overleg met educatieve uitgever ivm verhalen bij lesmethode MEE BEZIG - lezing (14-04) en promotie rond Kate - laatste overleg dingen met illustrator prentenboeken die in augustus verschijnen - blog over boekpresentatie
[/quote] En een nieuw doel (uitgever vroeg om nog een ms) - nog eens kritische lezen en waar nodig aanpassen ms 10-12 jaar MEE BEZIG

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog niets afgewerkt hier, maar wel verder geschreven aan het nieuwe verhaal (zit nu ergens in de helft geloof ik), aan mijn manuscript (deel 8 oftewel het voorlaatste hoofdstuk zou toch zeker deze maand nog af moeten geraken, is niet zo veel werk meer aan, alleen bepaalde zaken wat uitdiepen en spanning wat rekken) en aan het FSB verhaal (ongeveer de helft herschreven, niet zo veel werk aan). Helaas schoot er tijdens het schrijven zondag ineens iets verkeerd in mijn rug (diagnose: acute lumbago). Aangezien ik huishoudelijk werk dus even moet laten liggen voor zover mogelijk, wil dat wel zeggen dat ik 's avonds in principe meer tijd heb om te schrijven.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zomers verhaal is af, nog niet opgestuurd. Verhaal voor Zeistwedstrijd is af, nog niet opgestuurd. Verhaal voor Paul Harland wedstrijd moet ik nog beginnen met herzien.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb je nog iets gehoord over dat 'landelijke' bij de Zeistwedstrijd, Zieveraar? Aangezien de wedstrijd ook werd aangekondigd op Creatief Schrijven (de Vlaamse tegenhanger van SOL), neem ik aan dat Belgen ook mogen insturen, maar het is natuurlijk beter daar zeker van te zijn voor je er tijd en moeite aan spendeert.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah sorry, dat had ik al kunnen gepost hebben. Het landelijke valt enkel op de taal en er is zeker geen geografische beperking! Vandaag ook nog eens gebeld naar Sabbam betreffende het gebruik van muziektekst in mijn verhaal voor de FSB. Na twee maanden wachten op een mail, krijg ik het antwoord binnen de vijf minuten aan de telefoon. Blijkbaar kan de copyright van een tekst zelf niet verlengd worden en is het vrij voor gebruik zeventig jaar na het overlijden van de auteur. Altijd handig om te weten. Dus mijn verhaal voor de FSB kan ik nu ook nog eens nazien en opsturen :)

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen zijn niet gehaald en dat zal de komende weken of maanden waarschijnlijk ook niet gebeuren. Tot mijn eigen verbazing werd ik verrast met een overvolle agenda en een flinke portie griep (en totaal geen tijd om zoals ieder normaal mens uit te zieken). Ik mag tot zeker half mei blij zijn als ik al een half uurtje vrije tijd heb per dag en eind mei beginnen de tentamens weer. Mijn schrijfdoelen voor april worden dus verzet naar juli.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
- Kortverhaal 1 herschrijven, laten proeflezen, herschrijven en dan laten rusten - Kortverhaal 2 herschrijven, laten proeflezen, herschrijven en dan laten rusten - Van kortverhaal 3 de eerste versie schrijven en tweede lijn erin verweven, herschrijven en laten proeflezen - Eerste opzet maken voor een kortverhaal voor de FSB - Eventueel een column schrijven Lekker gewerkt aan "kortverhaal 3". De eerste versie is helemaal af, inclusief de tweede lijn (én de research die ik moest doen voor ik die kon schrijven). Ik sla het herschrijven over (heb ik al deels gedaan door het verhaal over te typen - ik schrijf mijn eerste versies vaak in mijn blok), want ik ben er zelf heel tevreden over en zou niet weten wat te verbeteren, en ga het voorleggen aan mijn proeflezers. Hopelijk reiken zij me wat verbeterpunten aan zodat ik het daarna alsnog kan herschrijven. De andere twee kortverhalen wachten nog op een gaatje in de agenda van de proeflezer door wie ik het wil laten lezen. Nog niet toegekomen aan mijn verhaal voor de FSB. Ik krijg mijn idee maar niet "rijp". Ik begin me dan ook inmiddels af te vragen of ik de deadline nog wel haal. In ieder geval ga ik niets forceren, want dan wordt het niet het verhaal dat het kan worden. Nog geen zin en tijd gehad voor een column, maar nu ik misschien een goed onderwerp heb, komt dat vast nog wel. En ik ga een doel toevoegen, hoewel dat waarschijnlijk vooral een meidoel gaat worden: - Research doen naar onderwerp kortverhaal 4 en eerste versie op papier zetten Dankzij mijn geschiedenisleraar (het is een historisch verhaal) heb ik al een aantal naslagwerken, maar helaas had hij het belangrijkste thuis laten liggen. Daar moet ik dus nog even op wachten. Inmiddels wel al begonnen aan het verhaal. Ik kijk later wel of het allemaal historisch correct is, want als ik dat tijdens het schrijven doe, belemmert het me alleen maar.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
5.000 woorden zijn gehaald. Beetje stroef, dat wel, want ik begon genoeg te krijgen van mijn eigen stijl... Nu hard bezig om de 7.500 te halen, misschien wel de 10.000 voor het einde van de maand.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- verder met verbeteren hoofdstukken 10 t/m 25 van mijn boek Apocalyps klaar! - stukje schrijven voor schrijfwedstrijd Thor klaar! - verder gaan met boek Beyond (laag pitje) klaar! - Apocalyps (hopelijk) voor het einde van de maand opsturen naar uitgeverij, anders volgende maand. klaar! Hoe doe je trouwens dat doorstrepen van je zinnen op dit forum? Ik begrijp het niet. :P Maar ik heb dus al mijn doelen voor deze maand al bereikt!

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Net een reactie gehad van een proeflezer over mijn inzending voor de FSB 2012. Volgens hem: "zo laten en opsturen." :) Dat ga ik nog niet doen. Eerst een weekje laten rusten en dan opnieuw met een vergrootglas gaan lezen. De meeste van jullie zijn lekker druk bezig. Zelf zit ik me nu te bedenken wat te doen. ;) Mijn ms laat ik nog drie weken liggen... misschien eens opzoek gaan naar nog een wedstrijd? Iedereen veel succes in de laatste week.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- verder met verbeteren hoofdstukken 10 t/m 25 van mijn boek Apocalyps klaar! - stukje schrijven voor schrijfwedstrijd Thor klaar! - verder gaan met boek Beyond (laag pitje) klaar! - Apocalyps (hopelijk) voor het einde van de maand opsturen naar uitgeverij, anders volgende maand. klaar! Hoe doe je trouwens dat doorstrepen van je zinnen op dit forum? Ik begrijp het niet. :P Maar ik heb dus al mijn doelen voor deze maand al bereikt!
Goede score voor de maand april. Als je het wilt doorstrepen zet je [s ] je tekst en dan [/s ], maar dan zonder spatie tussen de s en het ].

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Mijn ms (vervolg op Kate) eerste 25.000 woorden herlezen - Mijn ms 10.000 schrijven BEN NU 8500, GAAT DUS WEL LUKKEN - kort verhaal 10-12-jarigen afronden - column kerkblad - 3 columns baby en kind TWEE AF EN INGESTUURD EEN ALLEEN NOG EVEN HERSCHRIJVEN - overleg met educatieve uitgever ivm verhalen bij lesmethode WORDT MEI - lezing (14-04) en promotie rond Kate - laatste overleg dingen met illustrator prentenboeken die in augustus verschijnen - blog over boekpresentatie
[/quote] - nog eens kritische lezen en waar nodig aanpassen ms 10-12 jaar [/quote] Als ik nog even die 1500 woorden van mijn ms schrijf en dat columpje (is maar 300 woorden) kritisch doorlees heb ik mijn doelen gehaald deze maand, behalve de ene die ik bewust heb doorgeschoven.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
We naderen eind april. Hoe gaat het met iedereen? Had twee weken vakantie, dus alles op een lager pitje. Veel reflectief geschreven en aan een kort verhaal voor een wedstrijd gewerkt. Komende tijd wil ik verder aan mijn ms, en het kortverhaal afronden. En jullie?

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor mijn Nieuwe Project het eerste hoofdstuk schrijven.
Alleen een heel ruwe eerste versie geschreven. Wel kinderverhaal helemaal uitgewerkt.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
- Kortverhaal 1 herschrijven, laten proeflezen, herschrijven en dan laten rusten - Kortverhaal 2 herschrijven, laten proeflezen, herschrijven en dan laten rusten - Van kortverhaal 3 de eerste versie schrijven en tweede lijn erin verweven, herschrijven en laten proeflezen - Eerste opzet maken voor een kortverhaal voor de FSB - Eventueel een column schrijven - Research doen naar onderwerp kortverhaal 4 en eerste versie op papier zetten Inmiddels mijn derde kortverhaal aan twee mensen laten lezen en er wisselende reacties op gekregen. Grappig om te zien dat iemand die normaal mijn kortverhalen erg goed vindt dit "anders" vindt (hoewel ze nog niet weet waarom), en iemand die er normaal niets van begrijpt en ze te hoog gegrepen vindt (en ze dus niet heel erg goed vindt), dit verhaal juist prachtig vindt. Ik weet nog niet of ik iets met dit verhaal wil gaan doen. Het moet sowieso nog eens herschreven en opnieuw proefgelezen worden, maar het verhaal is op een bepaalde manier heel persoonlijk en vooral een verhaal dat ik moest schrijven voor mezelf. Eén van mijn doelen voor mei is dus dit verhaal herschrijven en laten proeflezen, en dan beslissen wat ik ermee wil doen. Helaas nog steeds niet toegekomen aan Brugge. Ik twijfel serieus of ik dit jaar wel meedoe; ik ga geen verhaal insturen dat daar niet klaar voor is. En ik ga ook geen idee uitwerken dat blijkbaar nog niet uitgewerkt kan worden. Ik hoop nog een ander idee te krijgen, zodat ik alsnog mee kan doen. Met dit idee heb ik de hoop eigenlijk wel opgegeven. De column wordt verplaatst naar volgende maand; deze maand had ik geen zin. Nu ik het onderwerp weet en een bruikbare anekdote als ondersteuning heb, verwacht ik de eerste versie gauw op papier te hebben als ik er voor ga zitten. Voor mijn vierde kortverhaal heb ik inmiddels al heel veel research gedaan op internet. Ongelooflijk hoeveel hier toch nog over te vinden is. Dat had ik echt niet verwacht. Zelfs letterlijke uitspraken die ik kan verwerken in mijn tekst om de sfeer beter over te laten komen en duidelijk(er) te maken welke gebeurtenis beschreven wordt. Ik heb zelfs genoeg ideeën voor drie verhalen. Deze allemaal in één verhaal proppen past niet, en dan wordt het verhaal te lang. Voorlopig kan ik dus wel een tijdje vooruit. Ik heb deze maand zelfs nog mensen bereid gevonden een ander kortverhaal proef te lezen. Hun opmerkingen ga ik volgende maand verwerken en dan ga ik op zoek naar een geschikt literair tijdschrift om mijn verhaal naartoe te sturen. Al met al was april best een vruchtbare schrijfmaand. Ik ben tevreden. :) Nu nadenken over mijn meidoelen.