Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor februari 2012?

In deze maandelijkse topics kun je je persoonlijke schrijfdoelen bepalen, in kleine stukjes opbreken en je vorderingen bijhouden. Wat zijn je schrijfdoelen voor februari, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Je grote jaardoelen voor 2012 kun je hier kwijt. Sta ook eens rustig stil bij afgelopen maand: waar ben je tevreden over? Hoe wil je nu verder? Citaat van de maand: 'Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun.' - Mary Lou Cook Veel schrijfplezier!

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
mijn doel deze maand is sowieso 100~150 pagina's van mijn eerste MS te schrijven, hopen dat het afkomt en dan nakijken op fouten, ook wil ik deze maand meer info proberen te zoeken over het schrijverswereldje, want na de eerste 50 pagina's van mijn MS ben ik nog lang niet uitgescreven :D
100-150 pagina's in één maand? Wow! Dat zijn 60-80.000 woorden!

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een afwijzing binnen. Ze vonden het een goed boek, vol spanning, goed opgebouwd en hebben er serieus over vergaderd, maar omdat de jeugdboekenmarkt op dit moment in zwaar weer zit, hebben ze uiteindelijk besloten het toch niet uit te geven.
@ EileenO: Een vraagje, bedoelde deze uitgever de jeugdboekenmarkt in het algemeen? Of hadden ze het over specifieke leeftijden? Ik dacht juist dat jeugdboeken als één van de weinige genres het nog redelijk tot goed deden?! (Je begrijpt natuurlijk dat ik zelf ook een MS voor de jeugd heb liggen dat ik wil gaan opsturen naar uitgevers...) Dank je!

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Over mijn voortgang deze maand: - MS van 20000 woorden, ik zit op 14.000, dus een eind op weg, maar het vordert wel erg langzaam - schrijfwedstrijden; gister mijn 100 woorden verhaal voor de microwedstrijd in gestuurd. Voor andere wedstrijden ben ik aan het brainstormen, maar ideeën blijven in het ijs zitten - nog weinig gewerkt aan mijn MS, tweede versie Ik geloof dat ik een beetje de februari blues heb...

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een afwijzing binnen. Ze vonden het een goed boek, vol spanning, goed opgebouwd en hebben er serieus over vergaderd, maar omdat de jeugdboekenmarkt op dit moment in zwaar weer zit, hebben ze uiteindelijk besloten het toch niet uit te geven.
@ EileenO: Een vraagje, bedoelde deze uitgever de jeugdboekenmarkt in het algemeen? Of hadden ze het over specifieke leeftijden? Ik dacht juist dat jeugdboeken als één van de weinige genres het nog redelijk tot goed deden?! (Je begrijpt natuurlijk dat ik zelf ook een MS voor de jeugd heb liggen dat ik wil gaan opsturen naar uitgevers...) Dank je!
Nee, ze bedoelde echt de jeugdboekenmarkt. Mijn manuscript is voor 10-12-jarigen. Ik heb al eerder gehoord dat het ook met de jeugdboeken de laatste twee jaar hard bergafwaarts gaat.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat in die categorie door de enorme opkomst van het internet, computers etc. deze kinderen steeds minder gaan lezen. Ik kan het dus enigszins begrijpen als het hard bergafwaarts gaat met de jeugdboekenmarkt. Wel jammer dat je een afwijzing hebt.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Balen, EileenO. Was dat die uitgever waar het al door de eerste ronde heen was gekomen? Het wordt echt steeds moeilijker om zo regulier uitgegeven te worden. :(

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Balen, EileenO. Was dat die uitgever waar het al door de eerste ronde heen was gekomen? Het wordt echt steeds moeilijker om zo regulier uitgegeven te worden. :(
Ja. Uiteindelijk hebben een aantal redacteuren het gelezen en is er een vergadering over geweest. In het mailtje stond wel drie keer dat het 'op het moment' niet uitgegeven kon worden en dat het 'net niet' origineel genoeg was. Dat staat er natuurlijk wel aardig, maar de bottomline is dat het niet uitgegeven gaat worden en dat ik baal. Maar goed, ik ga gewoon vrolijk verder met waar ik mee bezig was, in ieder geval heb ik wel vorige week positief nieuws gehad van een van de twee tijdschriften (de grootste) dat mijn artikel goed was. De andere was niet goed genoeg, maar dat was eerlijk gezegd ook gewoon zo. Deze week druk met de zetproef voor 'Kate', daarna flink aan de slag met de oversteek. Een van de bijpersonen in de oversteek is in mijn hoofd aan het zeuren waar haar broer is, maar ze moet nog even wachten, want ik kan nu echt niet verder aan mijn ms. Hoe graag ik dat ook zou willen.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat vervelend Eileen, er zo dicht bij zitten en dan toch nog afgewezen worden. Ik duim voor je dat het bij een andere uitgever wel lukt.

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een afwijzing binnen. Ze vonden het een goed boek, vol spanning, goed opgebouwd en hebben er serieus over vergaderd, maar omdat de jeugdboekenmarkt op dit moment in zwaar weer zit, hebben ze uiteindelijk besloten het toch niet uit te geven.
@ EileenO: Een vraagje, bedoelde deze uitgever de jeugdboekenmarkt in het algemeen? Of hadden ze het over specifieke leeftijden? Ik dacht juist dat jeugdboeken als één van de weinige genres het nog redelijk tot goed deden?! (Je begrijpt natuurlijk dat ik zelf ook een MS voor de jeugd heb liggen dat ik wil gaan opsturen naar uitgevers...) Dank je!
Nee, ze bedoelde echt de jeugdboekenmarkt. Mijn manuscript is voor 10-12-jarigen. Ik heb al eerder gehoord dat het ook met de jeugdboeken de laatste twee jaar hard bergafwaarts gaat.
Helaas... En ook super balen voor jou vooral natuurlijk :-( Maar dank voor je snelle antwoord!

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerste twee weken van februari zit er alweer op. Hoe gaat het met iedereen? Met mij:
Eind februari wil ik de eerste versie van mijn ms af hebben.
Deze week: ging het een stuk lekkerder. Ik ben eindelijk door mijn geworstel heen gebroken, heel fijn. Alles gaat nu een stuk beter, het is me gelukt om de juiste toon te vangen, nieuwe invalshoeken te bedenken etc. Kortom: ik zit weer in de creatieve flow. Komende week: - verder met ms, aantal werkuren verhogen - 'Word Painting' uitlezen En jullie?

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In februari wil ik hoofdstuk 18 geschreven hebben, misschien ook niet. Ik twijfel namelijk of dit het laatste hoofdstuk wordt of dat ik het in tweeën breek en er dus een hoofdstuk 19 aan toevoeg. Wel, gewoonweg door gaan met schrijven en kijken waar mijn ms naar toe wil de komende maand. Hoofddoel is nog steeds: versie één van mijn ms in maart af te hebben. Succes allemaal in februari.
Hier gaat het redelijk naar wens. Ik had wat moeite met het "vertalen" van een actie scene, c.q. moeite met het omzetten van de scene in mijn hoofd naar papier. Dat gaat nu de goede kant op en het schrijven gaat soepeler. Ik breek het laatste hoofdstuk definitief in tweeën. Hoofdstuk 18 en 19 worden twee aparte scenes. Het hoofddoel is nog steeds in zicht. @Judy: het lijkt er op dat we beide aan het worstelen waren met ons ms. :)

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Judy: het lijkt er op dat we beide aan het worstelen waren met ons ms. :)
Het zal de tijd van het jaar wel zijn... http://www.realitynet.org/Smileys/rn-winter/smiley.gif

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Of je wordt zo depressief van dat rotweer dat je alleen nog maar in je bed wil kruipen ... Bij mij vlot het ook niet zo, veel te moe/lui/afgeleid.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb gisteren de Molentocht geschaatst, dat is ergens hier in de Alblasserwaard. 25 hele kilometers, dus ik ben wel een beetje down vandaag.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verhaal uitzetten. Gedichten maken, verder veel materiaal opdoen voor research. Eerste hoofdstuk afhebben voor mijn MS.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
En het is alweer februari. - Write Now! inzending herschrijven. Hoofddoel. - PF thema 15 eerste versie neerpennen. - Inzending voor schoolwedstrijd herschrijven. - Gedicht schrijven.
Zo twee doelen gehaald, nog twee te gaan. En met deze gaat het ook goed. Met WN! ben ik bijna klaar. Thema 15 gaat zijn gangetje. En mijn doelen voor maart heb ik ook al. (Nieuw MS verderschrijven hoofdstuk 2)

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De molentocht heb ik ook wel eens geschaatst (ben opgegroeid in de Alblasserwaard). Hier vlot het ook niet zo. Mijn lijf is in staking. Veel hoofdpijn, veel flauwvallen, dus weinig schrijven.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb enorme moeheid nu in heel mijn lichaam, al vanaf gisteren. Misschien komt het doordat ik nog nooit zoveel kilometers heb geschaatst. Misschien blijf ik vandaag maar een keertje thuis, even m'n moeder overhalen.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier nog steeds bezig met deel 6, maar het vordert gestaag. Heel het ms deze maand herschreven krijgen, zal wel niet meer lukken.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe gaat het, jongens? Met mij:
Komende week: - verder met ms, aantal werkuren verhogen gedaan - 'Word Painting' uitlezen wel in gelezen, nog niet uit Daarnaast ook nog aan gedichten gewerkt.
Volgende week verder met: - ms - gedichten - 'Word Painting' uitlezen - illustratie afronden En met jullie? Nog wilde plannen komende week?

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
En het is alweer februari. - Write Now! inzending herschrijven. Hoofddoel. - PF thema 15 eerste versie neerpennen. - Inzending voor schoolwedstrijd herschrijven. - Gedicht schrijven. - Monoloog schrijven. - Tekstfragment herschrijven.
Mijn hoofddoel is bijna afgerond. Enkel nog het einde moet geschreven worden. En ik twee nieuwe doelen voor deze vakantie, het zijn allebei schoolopdrachten, maar zijn wel nuttig voor het schrijven in het algemeen.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ik wil deze maand mijn manuscript grofweg afronden. daarna verbeteren, aanpassen etc. maar dan is het al maart ;)

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Eindelijk mijn MS naar uitgeverijen opgestuurd :-) Verder mijn 20.000 woorden verhaal voor een wedstrijd in de eerste versie af en naar één proeflezer opgestuurd en meegedaan aan de Microschrijfwedstrijd. Dus: heel aardig bezig. Nu eens kijken of ik nog wijs kan worden uit het MS van het tweede deel van mijn trilogie dat alweer een tijdje stil ligt...

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ondanks weinig schrijftijd en veel vermoeidheid, begint het herschrijven van deel 6 op zijn einde te lopen. Ik verwacht deze week nog aan deel 7 te kunnen beginnen, tenzij ik me eerst even aan een ander project wijdt, want die liggen intussen wel te verkommeren. Spannend, Thule. Begrijp ik goed dat je het terzelfdertijd naar verschillende uitgeverijen verstuurd hebt?

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend, Thule. Begrijp ik goed dat je het terzelfdertijd naar verschillende uitgeverijen verstuurd hebt? Ja, ik heb mijn MS naar vier verschillende uitgeverijen gestuurd. Ik wil eens kijken wat voor reacties ik krijg, hoe mijn schrijfstijl valt bij verschillende uitgevers. (Áls ze natuurlijk meer dan alleen een afwijzing sturen). Maar mocht dat het geval zijn bij alle vier, dan kan ik aan de hand van die informatie weer verder; zien wat ik aan het manuscript kan veranderen/verbeteren, of ik misschien de hulp van manuscriptbeoordeling insla, of dat ik het met een ander soort verhaal opnieuw probeer.