Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor december 2011?

November zit er bijna op, tijd voor een nieuw topic. Wat zijn je schrijfdoelen voor december, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Sta ook eens stil bij de afgelopen maand: hoe is het gegaan? Waar ben je blij mee en wat zou je anders aan willen pakken? Probeer je doel(en) zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je hier ook je vorderingen bijhouden. Citaat van de maand: 'And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt.' - Sylvia Plath Veel schrijfplezier! https://mail.google.com/mail/e/364

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Afgelopen maanden had ik geen doelen. Voor december houd ik rustig, i.v.m. een familieweekend en een tentamenperiode (en werk): - Minstens 25k aan mijn ms erbij (waarvan de eerste 5k proefleesklaar voor oud en nieuw) - De synopsis strak in orde hebben

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 december heb ik een gesprek met een uitgever over mijn peuterboekjes, dus dan moet die tekst echt helemaal klaar zijn. Zijn maar 2 x 300 woorden, maar over ieder woord moet ik zes keer nadenken, dus kost het toch veel tijd. 15 december moet het manuscript van mijn historische roman helemaal herschreven zijn (100.000 woorden) de laatste twee weken van december wil ik een manuscript voor een kinderboek (30.000 woorden) herschrijven (dat was mijn nanowrimo-project en ga ik nu verder bewerken). Daarnaast heb ik een aanbod om een artikel voor een groot weekblad te schrijven over mezelf en mijn boek, maar daar hangt nog geen deadline aan, maar ik kan al wel een eerste opzet maken. Ik hoef me niet te vervelen in december

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Minimaal 12 K produceren voor mijn project "Het Modelgezin" (dus minstens 10 entry's). Ook een beetje vooruit werken, want de tentamens komen eraan.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat ik wil doen in December... Mijn ms voor de derde keer herschrijven (weer nieuw commentaar en eigen ideeën voor extra hoofdstukken en stukken die geschrapt moeten worden) Op dit moment +/- 85.000 woorden, worden er waars. 90.000 - 100.000 Sinterklaasgedichten schrijven voor de mensen die ik heb getrokken :) Verder gaan met mijn andere ms (nu +/- 25.000 w. wil eind december toch rond de 30.000 zitten zodat ik tegen mezelf kan zeggen. Goed zo, Viev, je zit niet alleen achter facebook en de tv :] ) als punt 1 klaar is.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
November werd meer de maand van het afronden van mijn literatuur scriptie, dus ga ik eerst verder met mijn november doel: de opzet afmaken, via de snowflake methode. Daarna hopelijk wel minimaal een kwart van de eerste versie schrijven.

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Doelen: Hoofstuk 1 tot en met 6 herschrijven. Verhaallijn goed duidelijk maken en dat laten doorkomen in het verhaal. Herschrijven mag duren tot eind december.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
November was voor NaNoWriMo, maar soms springt het echte leven (of de echte dood) ertussenin en zijn 50.000 woorden op een maand echt niet mogelijk. Maar ik heb wel acht verhalen afgemaakt, en terug een schrijfritme opgebouwd dat ik in oktober helemaal was kwijtgeraakt, dus november is zeker geen verloren maand geweest. Mijn doelen voor december: - een verhaal insturen voor de themawedstrijd van PF, en één of twee voor de Unleash Award (te kiezen uit de in november geschreven NaNo verhalen) - verdergaan met het herschrijven van mijn manuscript - mijn verhaal voor de PF-verhalenworkshop herschrijven - nog een paar van de verhalen die ik voor NaNo wilde schrijven, schrijven (er zijn in totaal 5 verhalen die ik nog wilde schrijven, ik geef mezelf tot uiterlijk eind maart om dat te doen, zodat ik alsnog een voorraad heb voor wedstrijden in 2012)

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen voor december: - Mijn Nano-verhaal lezen, herordenen en beginnen met herschrijven. (Voor de zomer wil ik het van kop tot staart afgerond hebben.) - Een kort verhaal herschrijven. - Een gedicht voor kinderen schrijven. - Beginnen aan tekst en liedjes voor een theatervoorstelling voor kinderen. :unibrow:

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
November heb ik mijn tweede versie van mijn YA-ms afgerond. Nu alleen nog opsturen naar proeflezers. Ik ben tevreden met de tijd die het mij heeft gekost en zelfs met de herschrijf (zeldzaam voor een perfectionist als ik). Een definitieve versie is het nog niet, maar het leest stukken beter dan de eerste versie. Mijn doelen voor december: -afronden Valentijnsverhaal voor 31 december 2012. (wedstrijd young-adult.nl) -meer korte verhalen schrijven (wedstrijden) -schrijfoefeningen vinden en maken -verwerken toekomstig proefleescommentaar -op nieuwe ideeën broeden Succes allemaal!

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn verhaal afronden (laatste herschrijf) en dan hopelijk het geheel naar de uitgever sturen. Twee maanden geleden heb ik een gedeelte van mijn manuscript gestuurd met de vraag of ze de rest wilden lezen. Deze maand verwacht ik een antwoord. Als ze het verdere verhaal niet willen lezen stuur ik het denk ik naar een andere uitgever? Ik hoop natuurlijk op positief bericht.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vandaag dag de correcties van hoofdstuk 15 verwerkt in mijn ms. Nu vol goede moed verder met hoofdstuk 16, dat ik aan eind van deze maand af wil hebben. Ook wil ik dit boek nog gaan lezen: self editing for fiction writers. Een van onze SOL-leden raadde dit aan om het herschrijven te bevorderen c.q. beter onder de knie te krijgen.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op zich is een doel al gehaald, namelijk de publicatie van mijn eerste prentenboekje. Deel twee is al bijna klaar, maar waarschijnlijk ga ik daar pas in 2012 wat mee doen. En op het moment ben ik mijn eerste kinderboek aan het herschrijven. Eindelijk de correcties binnen, dus nu moet ik ze nog een goede plek gaan geven. 2012 Gaat wet het jaar worden van de publicaties, denk ik zo :)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In december ga ik proberen iets te maken van een verhaal dat ik heb liggen voor kinderen. Ik zal er eerst over moeten nadenken want er ontbreekt een plot om de scènes die ik heb aan elkaar te schrijven. Ik ben begonnen een verhaal te schrijven, het wordt proberen en opnieuw beginnen tot ik tevreden ben. Ik wacht op feedback van een proeflezer voor mijn Nanowerk. Dan ga ik herschrijven.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga starten met een nieuw idee dat ik onderhand al uitgewerkt heb. Heb alle achtergrondinfo, alle personages uitgewerkt, dus ik ben wel toe aan het schrijven. ;P Verder ga ik ook verder aan mijn liedjes die nog niet helemaal af zijn, en aan mijn gedichten. Ik denk dat ik aan het eind van het jaar wel klaar ben met mijn liedjes die nog niet af zijn, en op een kwart van het verhaal.. ;P

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-Minstens 2 keer in de week een artikel schrijven voor mijn blog -Minstens 1 artikel schrijven voor een artikelsite -Verhaal naar uitgever sturen -Nieuw verhaal voor website schrijven

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga ook maar weer eens schrijfdoelen opstellen. Al hangt het de komende maand een beetje af van de reacties van een aantal uitgevers waar ik op wacht... In elk geval: * Laatste herschrijving voor mijn ZZ-manuscript. * Doorwerken aan mijn Goliath-ms (nieuw manuscript jeugdboek), wil +3000 wrdn schrijven Succes allemaal!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Afgelopen maand heb ik bar weinig geschreven, afgezien van opdrachten voor de uni xD Maar daar gaat deze maand verandering in komen, want de kerstvakantie komt eraan! Ik wil een nieuw hoofdstuk van mijn ongoing fanfic uploaden, mijn UA verhaal herschrijven en een idee voor een manuscript uitwerken (al mijn vorige pogingen tot een manu zijn namelijk jammerlijk gefaald).

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Afgelopen maand met NaNoWriMo ruim 50.000 woorden geschreven en daarmee mijn manuscript aangevuld tot een herschrijfbare basis. Komende maand: - manuscript doorlezen en voorzien van herschrijfaantekeningen - mijn illustraties afronden - evt. dichten - Word Painting uitlezen - evt. beginnen in 1 van mijn leuke, nieuwe dichtboeken - kijken hoe ik het komende jaar met alles verder wil En dat allemaal op een relaxte manier. Ik wil ook goed uitrusten en fris het nieuwe jaar in gaan.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lukt het wat, met jullie doelen? Ik heb ondanks weinig tijd op een paar dagen al best wat gedaan gekregen, vind ik. - een verhaal insturen voor de themawedstrijd van PF, en één of twee voor de Unleash Award (te kiezen uit de in november geschreven NaNo verhalen) --> de tweede versie van het verhaal voor de themawedstrijd is bijna af, daarna wil ik het nog eens nalopen op woordkeuze, ritme, enzovoort, maar echt veel herschrijfwerk is er niet meer aan - verdergaan met het herschrijven van mijn manuscript --> vordert héél traag, en iedere keer dat ik het een tijdje heb laten liggen, ontdek ik weer zoveel mankementen... - mijn verhaal voor de PF-verhalenworkshop herschrijven --> het begin is zo goed als herschreven (maar daar was ook het minste werk aan) - nog een paar van de verhalen die ik voor NaNo wilde schrijven, schrijven (er zijn in totaal 5 verhalen die ik nog wilde schrijven, ik geef mezelf tot uiterlijk eind maart om dat te doen, zodat ik alsnog een voorraad heb voor wedstrijden in 2012) --> voorbereidend werk (research, dramatis personae, nadenken, ...) voor het eerste verhaal gedaan maar nog niet echt met schrijven begonnen

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga iets heel grappigs doen, mezelf trainen op zwakke punten. Dat zijn vooral: Magische gevechten Romantische scene's - Nu wel iets makkelijker Plaats beschrijvingen Karakter beschrijvingen Al die dingen kan ik wel, maar ze lijken, in mijn ogen, teveel op elkaar. Vandaar :). Met die trainingen kan ik kijken wat er overeen komt en alles. Verbeter ook nog. ---- Momenteel nog bezig met de sneeuwvlokmethode :D

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe het gaat? Mwa. Mijn tweede versie van mijn MS vandaag naar één proeflezer opgestuurd. Mijn Valentijnsverhaal in een eerste versie afgeschreven. En op zoek gegaan naar schrijfoefeningen en schrijfwedstrijden, maar nog niet nieuwe/goeie gevonden. Ik geloof dat ik in een klein dipje zit. Dat gebeurt wel vaker als ik iets 'groots' heb afgemaakt ;-) Dus: hard werken aan de ideeën dan maar!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een klein dipje wanneer je iets groots hebt afgemaakt is niet zo erg, denk ik. Het is altijd even wennen om ergens klaar mee te zijn en ergens anders aan te beginnen. Ik heb de indruk dat er in de eerste helft van het jaar bitter weinig wedstrijden gehouden worden. Ik ben zelf ook al aan het zoeken geweest, omdat ik me heb voorgenomen volgend jaar elke maand iets in te sturen voor een wedstrijd (of bij gebrek daaraan naar een tijdschrift), maar het lijkt wel of pas in juni de wedstrijden "op gang komen".

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een klein dipje wanneer je iets groots hebt afgemaakt is niet zo erg, denk ik. Het is altijd even wennen om ergens klaar mee te zijn en ergens anders aan te beginnen. Ik heb de indruk dat er in de eerste helft van het jaar bitter weinig wedstrijden gehouden worden. Ik ben zelf ook al aan het zoeken geweest, omdat ik me heb voorgenomen volgend jaar elke maand iets in te sturen voor een wedstrijd (of bij gebrek daaraan naar een tijdschrift), maar het lijkt wel of pas in juni de wedstrijden "op gang komen".
Nee, een klein dipje is zeker niet erg. En ik ben er alweer aan het uitkruipen. :-) Ja, wat betreft de schrijfwedstrijden lijk je gelijk te hebben. Mijn voornemen was ook iedere maand iets in te sturen, maar tot nu toe zijn er maar weinig wedstrijden die mijn schrijvershart sneller doen kloppen. Helaas... Wel nieuwe ideeën inmiddels, gelukkig. Een nieuw personage is bezig zich aan mij op te dringen...

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tot nu toe ben ik alleen met de theatertekst bezig geweest, vooral met het uitproberen daarvan. Maar nu zit ik weer op mijn stoel en zijn de woorden aan de beurt. Vandaag dicht ik.

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ongelofelijk drukke nieuwe baan. Geen minuut geschreven deze week. Weinig doelen voor mezelf stellen dus ook maar, hopelijk kan ik er nog een hoofdstukje uitkrijgen. Ook nog een leek idee voor een kort verhaal gekregen, daar zal ik sowieso wel wat dingen voor op papier krijgen deze maand. Verder alles maar gewoon bekijken. Succes allen!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee jongens, tijd voor de wekelijkse evaluatie. Hoe is ie hier? Hoe gaat het met iedereen? Afgelopen week heb ik gewerkt aan een nieuw gedicht en aan twee nieuwe illustraties. Komende week wil ik: - ms doorlezen en voorzien van herschrijfaantekeningen - 1 illustratie afronden - 1 gedicht afronden - Word Painting uitlezen En jullie?