Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor september 2011?

Augustus zit er bijna op, tijd voor een nieuw topic. Wat zijn je schrijfdoelen (of intenties) voor september, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Sta ook eens stil bij de afgelopen maand: hoe is het gegaan? Waar ben je blij mee en wat zou je anders aan willen pakken? Probeer je doel(en) zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je hier ook je vorderingen bijhouden. Citaat van de maand: 'Everything we make is for the joy of creating and the thrill of sharing.' - Anahata Katkin Veel schrijfplezier! https://mail.google.com/mail/e/364

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zit op ongeveer een derde van mijn eerste herschrijfronde. Het gaat nog steeds heel aardig, al moet ik wel iedere dag er even aan werken; dat houdt de spanning erin en maakt het ook makkelijker om het gevoel van het boek, het tempo van het plot e.d. vast te houden. Dus, snel van SOL en aan het herschrijven! :D

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Omdat ik vorige week het onzalige idee kreeg om op drie dagen tijd de leerstof van een heel jaar Russisch te gaan leren om zo een jaar te kunnen overslaan (nu ja, dat was niet helemaal mijn eigen idee), en daarna nog een paar privédingen had die veel tijd in beslag namen, ben ik vorige week amper aan schrijven toegekomen. Een beetje herschreven aan één verhaal voor mijn bundel, en een stuk verder geschreven aan een misschien-voor-Fantastels (aan dit tempo de editie van 2014 of zo ;) ) verhaal, meer niet. Het ziet er niet naar uit dat ik deze week veel meer tijd ga hebben. En op dat examen had ik 44% Best nog wel goed voor leerstof die ik helemaal nog niet hoorde te kennen, maar natuurlijk niet goed genoeg om in mijn opzet te slagen....

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb al een tijdje wat rondspokende ideeen waar ik toch echt wel mee verder wil. Ik wil deze maand, en anders volgende maand, hier toch een beetje een rode draad in gaan bedenken zodat ik de fantasy wereld hier omheen wat beter kan gaan uitkammen. Ik weet dat dit nevernooit gaat lukken, maar ik moet mezelf een beetje pushen anders lig ik alleen maar op de bank.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De laatste week van september komt eraan... Ik ben gelukkig door de barrière van een week geleden heen gebroken, toen het bijna alleen maar ploeteren was. Nu gaat het een stuk lekkerder met mijn ms en heb ik veel nieuwe hoofdstukken en ideeën. Volgende week gewoon verder. En hoe gaat het met jullie?

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben nieuw hier, maar vind deze vraag ongelooflijk interessant. Ben al jaren aan het schrijven maar nog nooit met een deadline gewerkt. Teveel deadlines in het dagelijkse leven. Maar kijk, het is nodig en laten we het zeggen, het heeft ook iets self-fullfillends. Dus hierbij mijn doel voor het vierde kwartaal van 2011: - oktober: draft verhaal van 25.000 woorden uitwerken naar 50.000 woorden - november redigeren - december afsluiten en verzenden naar uitgevers Ik heb nog vijf dagen bonus tot 1 oktober. En jullie?

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed, heel goed zelfs, de eerste verhaallijn is af. :D Het eerste kortverhaal is af. Het tweede wordt geschreven.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier gaat het ondanks een chronisch gebrek aan schrijftijd best wel vlot. * verhalenworkshop PF: Het stuk dat ik deze maand wilde schrijven afgerond * Schaduwzijde (verhalenbundel): De twee verhalen waar nog het meeste werk aan is herschrijven en (nog eens) aan proeflezing onderwerpen. Eventueel ook beginnen met het herschrijven van een derde verhaal. Verhaal één laat ik maar weer even rusten. Verhaal twee is af, en verhaal drie vlot ook prima. * Kinderen van Sirius (roman): Dan meteen verder met het vijfde deel, en ik hoop deze maand ook nog aan het zesde te kunnen beginnen. Aan het vijfde deel gewerkt, maar de afgelopen week meer nagedacht en geresearcht dan echt herschreven. Ik wil dit deel vrij grondig herschrijven, o.a. door een paar perspectieven toe te voegen, dus denk niet dat ik deze maand nog de kans krijg om aan deel zes te beginnen. Elisabeth, begrijp ik goed dat je verwacht een roman klaar te hebben voor een uitgever één maand nadat je de eerste versie hebt afgerond? :O

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Onverwachts toch nog mn doel gehaald voor deze maand. Rond de 4000 woorden geschreven. :) Merk wel dat ik steeds meer gebonden ben aan het plot dat er aan zit te komen en toch vorm moet gaan krijgen. Ga de komende maand dan ook vooral gebruiken om de rest van de hoofdstukken te outlinen zodat ik daarna weer gericht kan gaan schrijven. Hoe is het met de rest gegaan?

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gaat hier deze maand net wel of net niet lukken om hoofdstuk 13 af te krijgen. Mijn voorspelling begin september was dat hij ongeveer 9000 woorden groot zou worden, ik had er al een kleine 3000 geschreven. Ik zit nu bijna op 8600 woorden en er komen er, gok ik, nog een kleine 2000 bij. Of dat lukt voor 1 oktober is de vraag. Mocht het niet lukken, geen man overboord. Hoofdstuk 13 wordt een van de betere in mijn roman, dus geen haastige spoed aan deze kant. :)

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schiet aardig op met mijn eerste herschrijfronde. Ik ben bijna op de helft en heb zelfs al wat proeflezercommentaar op de eerste scenes weten te verwerken. Zolang ik iedere dag er mee bezig blijf, gaat het lekker. Tevreden dus :)

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gaat hier deze maand net wel of net niet lukken om hoofdstuk 13 af te krijgen. Mijn voorspelling begin september was dat hij ongeveer 9000 woorden groot zou worden.....
Schrap mijn vorige post :). Het is dus toch gelukt en het lijkt er op dat mijn voorspellende gaven goed werken. ;) 8973 woorden en ik heb hoofdstuk 13 op een nette manier kunnen afronden. Richard geeft zichzelf een schouderklopje. Hoe gaat het met jullie nu er nog één dag over is?

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier nog een schouderklopje, voor jou én mezelf :) De afgelopen dagen ben ik heel veel bezig geweest met mijn gedichten (voor 2 wedstrijden). Sommigen waren namelijk nog niet naar tevredenheid. Het is worstelen, maar goed, dat hoort erbij. Verder heel veel gelezen en aanverwante films gekeken voor mijn ms, niet bepaald een straf... Hoe is het met de rest? Ik ga meteen even een nieuw draadje maken voor oktober!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De afgelopen week bijna helemaal geen schrijftijd gehad (of eerder, te moe om 's avonds nog te schrijven). Ik ben wel nog opgeschoten met het herschrijven van een verhaal voor mijn bundel, en heb wat gebrainstormd voor de komende NaNo, maar dat is alles. Maar ik vind dat ik het ondanks het tijdgebrek toch goed heb gedaan de afgelopen maand: het eerste doel helemaal gehaald, het tweede voor meer dan tweederde, het derde voor de helft en een klein beetje van de reserve. Nu ga ik nadenken over mijn oktoberdoelen, maar aangezien ik morgen voor een week op vakantie vertrek, komen die waarschijnlijk pas daarna.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Deel 5 van de cursus is ingeleverd. :) Vandaag neem ik een dag vrij van schrijven. Kan ik eindelijk mijn boek uitlezen...