Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor juni 2011?

30 mei 2011 - 12:09
Mei zit er bijna op, tijd voor een nieuw topic: Wat zijn je schrijfdoelen (of intenties) voor juni, evt. met het oog op een groter jaardoel? Sta ook eens stil bij de afgelopen maand: hoe is het gegaan? Waar ben je blij mee en wat zou je nu anders aan willen pakken? Probeer je doel(en) zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je hier ook je vorderingen bijhouden. Citaat van de maand: 'Grote veranderingen komen tot stand door kleine stapjes te nemen in de richting van je doel.' - uit: 'De kunst van Kaizen', Robert Maurer Veel schrijfplezier! https://mail.google.com/mail/e/364

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 juni 2011 - 1:03
- Verdergaan met het herschrijven van het tweede deel van mijn roman Afgerond en het verhaal naar de twee proeflezers die het eerste deel al volledig behandeld hadden gestuurd - Mijn verhaal "Vuurhoedster" herschrijven voor PF24 (deadline 15 juni, maar de redacteur wil mijn herschrijving graag eerst nog bekijken, dus ik mik op ten laatste 7 juni) + bio schrijven Ik moet enkel nog de bio schrijven. - Minstens één verhaal afwerken voor de Paul Harland Prijs Verhaal naar vier proeflezers gestuurd; ik ga ook nog verder werken aan een tweede verhaal, maar ik denk dat dat eerder iets voor Fantastels gaat worden - Verhalenworkshop: het begin van mijn verhaal schrijven, herschrijven en posten + commentaar op schema's en verhaalbeginnen van anderen geven Aan mijn eigen verhaal moet ik nog beginnen, met commentaar geven sta ik geloof ik ook wat achter maar dat moet snel in te halen zijn; ik moet overigens ook nog één verhaal van de opdrachtenworkshop lezen en van commentaar voorzien

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 juni 2011 - 7:53
Je schiet op, Hekate :) Mijn juni-doel wil wel vlotten. Van de week heb ik voor mijn doen heel veel geschreven, en dat allemaal dankzij die hobby's die de deur zijn gewezen :D ik ben ook maar 1 keer teruggevallen in een van die hobby's. Verder gaat alles uitstekend. Mijn verhaal wordt hoe langer hoe meer chaos-achtig... maar ja, ik moet een groot stuk opnieuw schrijven dus dat hoort erbij.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 juni 2011 - 11:10
Heb een ms doorgewerkt en van feedback voorzien, en aan de hand daarvan een actieplan en literatuurlijst opgesteld. Komende week ga ik de verhaallijn op orde maken en aan de boeken beginnen. Ik reken tot ongeveer eind augustus om het manuscript af te ronden. Heb ook een idee voor een nieuw ms en daar research voor gedaan en ga nadenken over mogelijke karakters, plot etc. Gaat lekker Waus en Hekate! Hoe gaat het met de anderen? Hoe ging het afgelopen week en wil je komende week verder?

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 juni 2011 - 11:18
Mijn doelen voor juni: - verhaal prentenboek dat ik gisteren kort heb neergezet uitwerken. - + 4000 ms Zoute Zoen. - na feedback redacteur versie 3 voor vreugdeloze seksverhalen schrijven.
ad 1 Inmiddels twee prentenboekverhalen af. Dit weekend ga ik de brief voor de uitgevers afmaken, dan kan ik ze insturen. ad 2 +1300 woorden, schiet niet echt op. Is even blijven liggen. ad 3 Inmiddels feedback gehad en telefonisch overleg. Verder is het even blijven liggen i.v.m. moeheid en gebrek aan inspiratie. Komende week wil ik de prentenboekverhalen sturen naar 3 uitgevers. Verder versie drie van het vreugdeloze seksverhaal schrijven en doorgaan met mijn ZZ ms. Vrijdag heb ik een contractbespreking met mijn uitgever voor "Jasper" (zie boekpresentatie elders op deze site).

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 juni 2011 - 0:39
Ik zet het schrijven even in de ijskast (ja, ik open af en toe de deur en schrijf een stukske.) want het is nu zomervakantie en dan heb ik geen zin in doelen. Dat was ik vergeten aan het begin van de maand :). Succes voor de mensen hier.:thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 juni 2011 - 15:10
*Het begin van mijn verhaal verder te herschrijven *Meer na te denken over deel 2 zodat de verhaallijn op koers blijft. *Meer aan de slag te gaan met het schrijfboek "Writing the Breakout Novel".
1. Ik heb kleine verbeteringen aangebracht die ook na teruglezen echt verbeteringen lijken te zijn, maar ik wil in eerste instantie er niet te veel aan gaan sleutelen, en afwachten wat anderen zeggen. 2. Heb nagedacht over het verder ontwikkelen van bepaalde belangrijke personages en hun cultuur. 3. Ik heb een hoofdstuk gelezen over setting en lees nu over ontwikkeling van personages. Wat de schrijver belangrijk noemt, is inherent aan mijn verhaal, maar het komt er nog niet zo goed uit. Hoopgevend en ook frustrerend. Wat ook niet helpt, is dat ik net To Kill a Mockingbird uit heb en er een beetje overdonderd door ben. Wat een schitterend boek. Ach, het voordeel van het stellen van niet-concrete doelen is dat ik ze sowieso haal. :)

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 juni 2011 - 16:11
Deze maand staat vooral in het teken van gesprekken met mijn uitgever, het schrijven van brieven voor twee andere uitgevers (voor de prentenboekverhalen) en het werken aan mijn nieuwe site. Druk bezig dus, maar mijn Zoute Zoen ms blijft een beetje liggen. Tot nu toe 1/4 van mijn schrijfdoel voor dat verhaal gehaald. Verder twee prentenboekverhalen geschreven en bijna verstuurd (de printer draait ;-)), het "vreugdeloze seks-verhaal" vandaag herschreven. Dus het is niet zo dat ik niets doe. :P Doelen voor de rest van de maand: * 3000 woorden schrijven aan mijn ZZ verhaal. * nieuwe site online gooien (eerst afwerken)

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 juni 2011 - 23:05
Het begin van mijn workshopverhaal is af. Bij het derde deel van mijn roman heb ik vanalles in de afgedrukte tekst en op een apart blad genoteerd, ook naar aanleiding van de commentaar van mijn proeflezers op het eerste deel, en ik heb een plan gemaakt om het volgende week te herschrijven. Ik heb mijn PHP-verhaal teruggekregen van één proeflezer, en heb verder geschreven aan het mogelijk tweede verhaal, maar ik denk niet dat dat op tijd gaat afgeraken. Maar dat is niet erg, dan is het voor Fantastels. Aan één verhaal voor mijn bundel gewerkt. En daarnaast zit ik op het moment in een inspiratie-fase, dus heb een aantal nieuwe ideeën in mijn ideeënschriftje gezet en geresearcht. Dat leidt wat af van ander schrijfwerk, maar ik weet dat ik er later veel aan ga hebben. Een paar keer per jaar heb ik zo'n fase dat ik een paar dagen lang het ene idee na het andere krijg en ik heb geleerd dat ik daar dan best kan naar luisteren, want dan kan ik wanneer ik aan een nieuw verhaal wil beginnen altijd een plot uit mijn schriftje halen en meteen beginnen.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
24 juni 2011 - 14:20
Schrijven hervat :O. Door een vriendin van mij, die liet me iets schrijven en was er zo enthausiast over, dat ik mijn schrijfzin weer heb gekregen. Mijn doel deze maand nog is hoofdstuk 1 afkrijgen, en dat gaat lukken want ik recycle hoofdstuk 1 uit een ouder (nooit afgekregen) project. Heb er zin in (A)

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
24 juni 2011 - 15:01
Succes Marondesh :) Met mijn schrijven gaat het goed. Het is nu alleen doorpoten (zinnen mooier maken, is het logisch wat er allemaal staat, vergeet ik niet een detail, kan die komma daar wel of niet, o ja dat detail moet ik nog wat voor verzinnen...) maar het gaat lukken! :nod:

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
26 juni 2011 - 11:13
Vandaag hoofdstuk 1 lezen en een soort van zelf "proeflezen". Daarna nog eens lezen en kijken waar ik de wijzingen moet maken. Als dat gebeurt is dan herschrijven, met wijzigingen.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
26 juni 2011 - 11:36
Inmiddels is mijn cursus (weer) begonnen en heb ik het eerste deel van mijn verhaal ingestuurd. Veel verder ben ik niet gekomen vanwege een geïnfecteerde (met dank aan mijn vriend }) ) computer en een zonnesteek. Beide problemen zijn inmiddels verholpen, en donderdag begint mijn zomervakantie, dus meer tijd om te schrijven. :)

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
26 juni 2011 - 13:15
Deze maand: - Verder met oefenen tekenen voor uitwerken scènes roman. - Werken aan meerdere kortverhalen voor verschillende doeleinden. - Verhalenworkshop: *kopieert tekst Hekate* het begin van mijn verhaal schrijven, herschrijven en posten + commentaar op schema's en verhaalbeginnen van anderen geven - De volgende vijfduizend woorden voor MS.
Tekenen heb ik niet gedaan. Werken aan meerdere kortverhalen wel. Verhalenworkshop: wel de schemadingen gepost (ook het scéneschema), maar niet het begin. Wel feedback gegeven op anderen (mits ik het idee had wat toe te voegen). MS is ook niet gelukt. Ik heb deze maand nogal vaak last van mijn hoofd gehad en erg vaak gedate met de wc (maar dan verkeerd om), dus ik was niet echt helder genoeg om goed aan dingen te zitten.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
26 juni 2011 - 13:25
Het gaat niet zo goed deze maand :( PF verhaal frustreert me zo dat de verleiding om het in de digitale prullenbak te gooien groot is, en het PHP verhaal ga ik never nooit op tijd afkrijgen. Ik heb nog wel een reserveverhaal dat wel al zo goed als af is, maar die vind ik minder leuk... argh dilemma! MS kabbelt rustig verder, zonder duidelijke bestemming. Misschien moet ik eens een plan gaan maken, geheel tegen mijn gewoonte in.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
27 juni 2011 - 22:35
- Het derde deel van mijn roman herschrijven --> hier ben ik flink mee opgeschoten - Minstens één verhaal afwerken voor de Paul Harland Prijs --> ik heb mijn verhaal van één proeflezer teruggekregen, wacht nog op commentaar van de anderen, maar begin sowieso eind deze week met herschrijven Het tweede verhaal wordt definitief iets voor een volgende wedstrijd - Verhalenbundel: 1 verhaal grondig herschrijven wanneer ik het terugkrijg van mijn proeflezers ; laatste herschrijfronde 4 andere verhalen ; tegen het einde van de maand beginnen met uitgevers mailen/bellen met de vraag of ze überhaupt in verhalenbundels geïnteresseerd zijn, wat hun eisen voor insturen zijn, de ideale dikte van een bundel voor hen (zodat ik niet te veel of juist te weinig verhalen instuur), enzovoort --> dat ene verhaal heb ik nog maar net teruggekregen van mijn proeflezers, herschrijven zal iets voor volgende maand worden twee andere verhalen afgerond

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 juni 2011 - 9:42
Doelen voor de rest van de maand: * 3000 woorden schrijven aan mijn ZZ verhaal. * nieuwe site online gooien (eerst afwerken)
Nog 1000 woorden te gaan voor mijn ZZ verhaal, dat moet lukken! De nieuwe site is afgewerkt en staat online Andere dingen die ik tussendoor nog gedaan heb: * Korte bio geschreven (deels laten schrijven door manlief) + foto laten maken voor auteurspagina op de site van de uitgever. * Idee opgezet en alvast een beetje uitgewerkt voor nieuw (jeugd)ms. Moet helaas wel blijven liggen tot februari. Eerst andere ms afmaken.