Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor mei 2011?

April zit er bijna op, tijd voor een nieuw topic: Wat zijn je schrijfdoelen (of intenties) voor mei, evt. met het oog op een groter jaardoel? Sta ook eens stil bij de afgelopen maand: hoe is het gegaan? Waar ben je blij mee en wat zou je nu anders aan willen pakken? Probeer je doel(en) zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je hier ook je vorderingen bijhouden. Citaat van de maand: 'Ik had vijftien jaar nodig om erachter te komen dat ik geen talent had om te schrijven, maar ik kon er niet mee ophouden omdat ik tegen die tijd al te beroemd was geworden.' - Robert Benchley, Amerikaanse schrijver en acteur (1889-1945) Veel schrijfplezier! https://mail.google.com/mail/e/364

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
manuscript X afschrijven en aan 2 proeflezers geven.
Gelukt! Rest van de maand verder met mijn andere ms.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor de rest van de maand: * Het tweede deel van mijn roman herschrijven, is een stuk korter dan dat eerste dus dat moet lukken
Ben er wel mee bezig geweest, maar niet heel veel. Deze week heb ik helemaal niet veel tijd om te schrijven, dus ik zal daarna een flinke inhaalslag moeten maken.
* Workshops PF-forum: een verhaal (max. 2000 woorden) schrijven voor de opdrachtenworkshop, ben ik in april al mee begonnen een schema maken voor de verhalenworkshop (voor een verhaal van 6000-8000 woorden) die in juni van start gaat
verhaal voor de opdrachtenworkshop is zo goed als af ben tot stap 5 van de sneeuwvlokmethode geraakt, stap 6 sla ik over
* Minstens één verhaal voor de PHP (deadline 10 juli) proefleesklaar hebben
Niet meer dan een paar regels geschreven
* Laatste herschrijfronde 4 verhalen voor mijn verhalenbundel
2de verhaal afgerond

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Jamie: dank voor je toelichting. Over mijn eigen planning: - Regel voor mijn leven (handleiding wat het leven met mijn beperking makkelijker moet maken, dus de aandachtspunten die ik in de goede tijden kon bedenken) klaarmaken en in praktijk brengen. Is in ruwe vorm uitgeprint. Nog steeds worden kladjes geschreven die ik erin wil verwerken. Hij dus nog niet echt klaar. Daarnaast moet alles nog op de juiste plaats worden gezet. - Twee mei (is echt het doel) cursus aanvragen voor Copywriting: Die twee mei werd vijftien mei, maar de cursus is binnen. Het is uit de doos gehaald en ligt in de map klaar. Eerste deel is uitgepakt. Ook heb ik een kleine cursus internetmarketing erbij ontvangen. Erg leuk om dat zo door te nemen. Ook daar wil ik mee beginnen. - De overige lesstof van een cursus afronden en klaarmaken. Nog helemaal niets aan gedaan. As zondag is de datum om te starten voor die andere cursus. Met die andere wil ik dan ook verder. - Meer schrijven: Ook dit heb ik gedaan in het klad. En ik geloof dat ik ook nog wat liedteksten heb geschreven. - Blog; waarvan het domein een maand terug al is aangemaakt opbouwen (met mogelijk zelf gemaakte header): Begin is gemaakt met de blog en hij is in de lucht. Kortom, vergeleken met het niets van de afgelopen maanden. Is dit in mijn ogen toch een goede aanloop om schrijven een goede plek te geven in mijn leven.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit weekend wil ik versie I van mijn Vlaams filmpje afronden. Op papier heb ik een heel eind weg geschreven. Ben benieuwd hoeveel woorden dat zijn. Daarna ga ik het spannendse gedeeltje schrijven en hopelijk schrijf ik dan door tot het eind. Op prentenboekgebied wil ik nog een schets maken en het verhaal woorden gaan geven.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
* Jasper uitgeef-klaar maken * Voor de Zoute Zoen 4000 woordenschrijven.
Tja, mijn maand is er ineens heel anders uit gaan zien. Onverwacht kwam er een uitgever op mijn pad. Hij las het ms "Jasper" en was erg onder de indruk. Volgende week hoor ik meer, maar het eerste gesprek is gisteren geweest en zoals het er nu naar uitziet heb ik gewoon al een uitgever. :eek: En dat terwijl ik van plan was het in eigen beheer uit te geven. In elk geval ben ik daar druk mee geweest, de laatste twee weken en die 4000 woorden voor de Zoute Zoen stel ik even uit naar volgende maand. Deze week wil ik nog het info-deel van "Jasper" afronden en doormailen naar de uitgever. Verder de tweede versie van het "vreugdeloze seksverhaal" insturen (heb inmiddels een redacteur toegewezen gekregen) en als ik tijd heb nog wat werken aan mijn Z.Z. verhaal. Hoe gaat het met de rest?

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Inmiddels heb ik ook al mijn tweede opdracht van 10.000 woorden geschreven, maar nu moet ik het nog nalezen om te kijken wat er nog te verbeteren valt voordat ik het naar de docent en medestudenten stuur. Daarmee wacht ik tot ik alle feedback van de eerste sessie heb. Er is nog een vierde cursist bijgekomen, dus ik heb al aardig wat verhalen gelezen... @Schrijfwijf: gefeliciteerd! Goed nieuws, zeg!

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijfwijf: wat een geweldig nieuws! M'n manuscript is terug van de proeflezers. Ik heb de meeste aantekeningen inmiddels verwerkt, wil deze week de laatste aanpassingen doen en het dan opsturen naar mijn uitgever. Laatste week van mei, hoe gaat het met de rest?

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
M'n manuscript is terug van de proeflezers. Ik heb de meeste aantekeningen inmiddels verwerkt, wil deze week de laatste aanpassingen doen en het dan opsturen naar mijn uitgever.
Gedaan. Ik moet even rustig nadenken wat ik nu ga doen. Waarschijnlijk een oud manuscript doorlezen en van feedback voorzien.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- De eerste vijfduizend woorden van mijn MS goed hebben staan. Done. - De workshop op PF afronden. Eindverhaal staat er (niet zoals ik hem hebben wilde, maar ok). Nu enkel feedback geven op de anderen, maar aangezien er pas één andere staat (die ik al van fb heb voorzien) schiet het niet echt op... - Oefenen met tekenen wat betreft mijn MS. Dat oefenen is nooit klaar :) - Verder met wat kortverhalen. Geen idee met welke, hangt ervanaf welke 'willen'. En ik zie wel hoeveel ik doe. Drie zijn minimaal in draft af (twee staan er al in de tweede grondlaag) en ben er met nog een stel bezig. - Wat doen met de feedback van eindopdracht cursus. Gedaan. - Start nieuwe cursus. Lekker mee bezig. Het ziet er uit als een gezellige club. @ Schrijfwijf: klinkt goed! @ AndreaClimbing: Fijn dat er nog iemand bij is gekomen. @ de rest: Fijn dat bepaalde doelen al gehaald zijn en succes met de rest.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
* Het tweede deel van mijn roman herschrijven, is een stuk korter dan dat eerste dus dat moet lukken Helaas niet gelukt, dit wordt mijn eerste prioriteit voor juni (en morgenavond nog) * Workshops PF-forum: een verhaal (max. 2000 woorden) schrijven voor de opdrachtenworkshop, ben ik in april al mee begonnen een schema maken voor de verhalenworkshop (voor een verhaal van 6000-8000 woorden) die in juni van start gaat Verhaal voor de opdrachtenworkshop gepost, moet wel nog feedback op minstens één ander verhaal geven Het schema is min of meer af, wil het nog wat vereenvoudigen, maar ik kan er wel meteen mee aan de slag * Minstens één verhaal voor de PHP (deadline 10 juli) proefleesklaar hebben Als bij de laatste twee voorselecteurs niemand zit die dat verhaal al gelezen heeft, heb ik een verhaal klaar, maar dat is geen verdienste van deze maand. Een nieuw verhaal waar ik mee bezig ben, vlot niet zo goed, wordt waarschijnlijk eerder iets voor een latere wedstrijd * Laatste herschrijfronde 4 verhalen voor mijn verhalenbundel Slechts 2 helemaal afgerond, maar aan de andere 2 is niet enorm veel werk meer

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Drie korte verhalen om proberen af te krijgen: - een van +/- 1000 woorden, eerste versie al geschreven. - een van +/- 3000 woorden, begin al gemaakt. - een van +/- 5000-10000 woorden, eigenlijk alleen nog maar een concept.
De eerste twee staan in een 1e edit. De laatste slechts als draft.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De afgelopen week heb ik nog aan het info-deel gewerkt en er een totaal andere draai aan gegeven, na maanden worstelen. "Jasper" is nu dus echt af! :) Verder heb ik dit weekend toch nog 2000 woorden voor mijn Z.Z. verhaal geschreven. Voor mij was dit een topmaand, wat schrijven betreft! Bijna al mijn doelen gehaald en zelfs een uitgever gevonden die onder de indruk is van mijn boek. Ook zeer positieve feedback gekregen van de redactie van de "vreugdeloze seksverhalen". Ik moet zeggen dat die positieve terugkoppelingen erg motiverend werken! :D

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijfwijf Wat ben jij lekker op gang. :thumbsup: In mei heb ik: - Een eerste versie voor een Vlaams filmpje geschreven al ben ik er niet opgetogen over. Mijn doel is wel bereikt. - Ik ben heerlijk aan de gang met mijn prentenboek. Vandaag heb ik de eerste versie van het verhaal geschreven en ben daar wel opgetogen over. :D Eens kijken of ik een junidoel ga formuleren. :)

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Iedereen is goed bezig zo te lezen. Hier gaat alles ook naar wens. Hoofdstuk 11 is ongeveer halverwege. Begon in de eerste week van mei met dit hoofdstuk en zit nu op een kleine 4800 woorden. De verhaallijn voor de rest van dit hoofdstuk zit al in mijn hoofd, dat gaat dus lukken :) Doel voor juni: hoofdstuk 11 af en nagekeken! Begin maken met hoofdstuk 12.