Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor mei 2011?

April zit er bijna op, tijd voor een nieuw topic: Wat zijn je schrijfdoelen (of intenties) voor mei, evt. met het oog op een groter jaardoel? Sta ook eens stil bij de afgelopen maand: hoe is het gegaan? Waar ben je blij mee en wat zou je nu anders aan willen pakken? Probeer je doel(en) zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je hier ook je vorderingen bijhouden. Citaat van de maand: 'Ik had vijftien jaar nodig om erachter te komen dat ik geen talent had om te schrijven, maar ik kon er niet mee ophouden omdat ik tegen die tijd al te beroemd was geworden.' - Robert Benchley, Amerikaanse schrijver en acteur (1889-1945) Veel schrijfplezier! https://mail.google.com/mail/e/364

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn aprildoel heb ik toch nog gehaald op 2 mei. Dus kan ik nu officieel mijn meidoel melden: manuscript bijschaven en afronden, laten lezen en dan opsturen naar enkele nog niet nader te noemen uitgevers (daar duik ik nog even in ook). Als dat allemaal lukt voor ik naar Milonga ga ... wil ik daar een begin maken met een nieuw manuscript. Zin zin zin.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In mei ga ik mijn volkomen achterhaalde website opleuken. Doel: weer gaan schrijven. Me aangemeld voor een paar dichtoptredens, als stok achter de deur. Als dat klaar is in zee met een gestrenge schrijfcoach.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen: - Drafts voor de PHP herschrijven. - Eerste versie schrijven voor het twaalfde thema van PF. - Hoofdstuk 2 en 3 van mijn manuscript op papier krijgen. Verder nog schrijven voor de studie, maar daar denk ik op bevrijdingsdag liever niet aan.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wordpress is wel alleen voor blogs, als je echt een site wilt, kan je beter joomla gebruiken of druppal ..
Ik ken een paar mensen die bouwen - voor zover ik weet - websites met Wordpress. .
Het kan beiden, maar het uitgangspunt is anders. Wordpress is begonnen als blog maar is de laatste jaren enorm uitgebreid. Inmiddels kan je in Wordpress beginnen met een blog en pagina's toevoegen die geen blogformaat hebben. Wel ben je in hoge mate gebonden aan het format van Wordpress; het ziet er allemaal ongeveer hetzelfde uit, meestal alleen met variaties in thema, achtergrond, lettertype etc. Als je Wordpress downloadt en installeert op je eigen domein (www.naam.nl) heb je meer mogelijkheden dan wanneer je je registreert voor een blog op hun server (www.naam.wordpress.com). Andersom kan ook: eerst een website bouwen in een ander programma (of gewoon in Kladblok als je HTML goed beheerst) en daarna de blog invoegen door elementen uit de PHP-code van Wordpress te kopieren (dat mag, het is open source). Iets moeilijker om te doen maar je behaalt er over het algemeen mooiere resultaten mee. Dit is on topic want ter ondersteuning van de meidoelen van anderen. ;) Maar ik wil ook nog wel iets over mijn eigen doelen zeggen. Ik ga deze maand:
  • een workshop romanschrijven volgen
  • inzenden voor een aantal schrijfwedstrijden
  • zo ver mogelijk meesurfen op de inspiratiegolf die ik nu heb voor mijn manuscript
  • een workshop presenteren volgen
  • keuze maken over wel/niet onder pseudoniem schrijven
  • een eerste opzet maken voor een verhaal voor de Paul Harland Prijs
Moet lukken, ik heb er zin in!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In mei wil ik van een aantal korte verhalen die deels in mijn hoofd zitten, en deels op papier staan, een eerste versie in de steigers hebben. Mijn belangrijkste schrijfdoel is egenlijk heel simpel: iedere dag schrijven. Al kan het soms maar heel even. Waar had ik dat ook weer gelezen: inspiratie volgt op het schrijven, en niet andersom. Dus gewoon beginnen, iedere dag weer. @thomas: Leuk, ik ga je blog volgen

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn belangrijkste schrijfdoel is egenlijk heel simpel: iedere dag schrijven. Al kan het soms maar heel even. Waar had ik dat ook weer gelezen: inspiratie volgt op het schrijven, en niet andersom. Dus gewoon beginnen, iedere dag weer.
Klopt helemaal, in mijn ervaring.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En jongens, hoe gaat ie? Eerste week van mei zit erop. Hoe is het de afgelopen week gegaan, en hoe wil je komende week verder? Ik ben weer een eind opgeschoten met mijn manuscript. En jullie?

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, hoewel ik vakantie had en toch relatief weinig gedaan heb, behalve een aantal dagen, ben ik niet echt toe gekomen aan mijn manuscript. Ik heb slechts 3500 woorden geschreven in een week, waar ik natuurlijk op veel meer had gehoopt. Maar goed, volgende week weer een week. Ik heb nog steeds minder school (activiteitenweek), dus veel vrije tijd. Ik merk wel dat ik erg afgeleid wordt door het internet, hebben jullie daar nog goede oplossingen voor? Als ik eenmaal begin kom ik er bijna niet meer vanaf. Dan weer even mail, dan weer even SOL, dan nog even facebook checken etc. @Judy: Bij jou lukt het dus wel! Hoe lang verwacht je nog bezig te zijn met je manuscript? Alle anderen: Succes!

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Direct na het afronden van versie 3 moest ik even een paar dagen hard aan de bak voor mijn werk. Daar ben ik nu klaar mee dus komende week ga ik het manuscript finetunen! En heb ik een paar proeflezers beloofd een nette versie te laten lezen. Heel stiekem denk ik zelfs aan een volgend project. Mogelijk ga ik tussendoor eens meedoen aan wat wedstrijden. Daar nam ik nooit de tijd voor omdat ik Middelwoud altijd voor liet gaan. Nu ik daar toch zover mee ben lijkt het met leuk en nuttig om wat andere dingen te schrijven en mee te dingen naar leuke prijzen zoals een leesrapport. De Paul Harland Prijs spreekt me wel aan. Heel ander genre, wel eentje die ik ook graag lees. Nog even over nadenken maar.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Thomas: De beste oplossing is zelfdiscipline ;) Als dat echt niet lukt, neem dan een tweede computer zonder internetaansluiting. (da's wel een dure oplossing natuurlijk, maar als je er alleen maar op moet schrijven is een tweedehandsje of een goedkope mini-laptop goed genoeg) Of misschien gewoon vaste tijden inlassen dat je mag internetten? Driekwartier schrijven en dan een kwartier internetten bijvoorbeeld. * Het tweede deel van mijn roman herschrijven, is een stuk korter dan dat eerste dus dat moet lukken Ik heb het afgedrukt, herlezen en erbij geschreven wat ik moet verbeteren * Workshops PF-forum: een verhaal (max. 2000 woorden) schrijven voor de opdrachtenworkshop, ben ik in april al mee begonnen een schema maken voor de verhalenworkshop (voor een verhaal van 6000-8000 woorden) die in juni van start gaat Het verhaal is af in de eerste versie (en overgetypt). Nog twee weken voor het herschrijven. Heb voor de verhaalworkshop een kort schemaatje met sleutelscenes gemaakt, stap 1 en 2 van de sneeuwvlokmethode afgerond en bezig met stap 3. * Minstens één verhaal voor de PHP (deadline 10 juli) proefleesklaar hebben Nog niets voor gedaan * Laatste herschrijfronde 4 verhalen voor mijn verhalenbundel 1 down, 3 to go M.a.w., het gaat hier voorspoedig 8)

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier gaat het goed. Mijn Vlaams filmpje zit in de lift opwaarts en ik schrijf weer keurig mijn morning pages. Voor de rest ben ik afgedwaald. Ik ben aan een prentenboek begonnen omdat ik een knagende behoefte voelde om beelden te maken zonder woorden en werk daar lekker aan verder.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Judy: Netjes. @ Thomas: Meestal is het dat als je meer tijd hebt, je minder doet ;) Bij mij wel in ieder geval. En tja, internet... Ik heb 't probleem ook nog steeds. Wellicht de draft met de hand schrijven? @ Marjan B: Ik snap dat je inmiddels wel iets anders wilt, ja. Na zo'n tijd. PHP klinkt erg goed dit jaar, ja :) @ Hekate: Succes met de herschrijf, de OWS, de PHP en het herschrijfwerk voor de bundel ;) @Madelief: Leuk :) Afdwalen kan gebeuren. Zolang je het pad toch maar een beetje in het oog houdt. Heb nu 4000 woorden van mijn MS zo staan dat het goed genoeg is om verder te gaan. Op die voet wil ik verder. Goed gevoel en geen interne inconsequenties. De draft van het verhaal voor de opdrachtenworkshop op PF staat. Het oefenen met tekenen gaat prima. Heb al lopen schetsen hoe ik die scènes eventueel hebben wil en heb geoefend met bepaalde diersoorten tekenen (andere dan ik gewend ben). Daarnaast ben ik momenteel bezig met drie korte verhalen en druk met proeflezen.

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zit nog steeds in die schrijfdip en het lijkt wel of dat nog heel lang gaat duren. Wel heb ik gemerkt dat ik opeens ook op een andere manier boeken lees, bijv: Gister ging ik Narnia 3 (het paard en de jongen) lezen, daarin zag ik veel dingen die beter kunnen, voor mijn doen dan. Mijn schrijfdoel verander ik dus naar leesdoel en dat ligt dan ongever op 3 tot 6 boeken per maand. Tussendoor probeer ik gewoon nog een beetje te schrijven, maar spin me daar niet aan.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote=Schrijfwijf]
- kort verhaal schrijven - thema VF + verhaallijn - versie 1 info-deel - ms bijschaven
Het ging lekker, de afgelopen week. - kort verhaal schrijven ---> klaar - thema VF + verhaallijn ---> klaar, maar ik zet het weg tot volgend jaar, nu andere plannen, bovendien lukte het schrijven aan dit verhaal niet goed. - versie 1 info-deel ---> klaar - ms bijschaven ---> moet ik nog aan beginnen, sta te popelen. Heb inmiddels dus VF geskipt, maar een nieuw project begonnen, nl een jeugdboek schrijven voor de Zoute Zoen. Heb een hele interessante, spannende verhaallijn en een aardig beginnetje van 3000 woorden klaar. Heb er heel veel zin in om al mijn energie en tijd daaraan én aan het afronden en uitgeef-klaarmaken van mijn ms te geven. :)

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo te lezen ligt bijna iedereen op zijn/haar schema. Hier ook. Hoofdstuk 10 is nagekeken, 20 bladzijdes. Nu in deze week de gevonden fouten en wijzigingen doorvoeren in mijn Word document. Ik heb ook al een begin gemaakt met hoofdstuk 11. Alles loopt, tot nu toe, op rolletjes. :)

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- De eerste vijfduizend woorden van mijn MS goed hebben staan. 4500 nu. - De workshop op PF afronden. Bezig met de herschrijf van het eindverhaal. - Oefenen met tekenen wat betreft mijn MS. Bezig. - Verder met wat kortverhalen. Geen idee met welke, hangt ervanaf welke 'willen'. En ik zie wel hoeveel ik doe. Nog bezig met die drie. - Wat doen met de feedback van eindopdracht cursus. Gedaan. 't Gaat lekker hier op 1/3e van de maand. :)

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat kan dus niet, besefte ik me vandaag :) Nr. 3 en 4 zijn van die doelen die de hele maand nog niet af kunnen zijn. Afijn. Ik hoop dat bij de rest het ook nog voorspoedig verloopt :)

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn werk gaat langzaam :( Ik ben bezig met een MS dat een jeugdboek moet worden en wat ik deze maand in een eerste versie wilde afhebben. Maar er zit behoorlijk veel actie in, en momenteel ben ik helemaal niet 'in the mood' voor actie. Dus het kost elke keer zoveel tijd om er weer in te komen. Maar @ Karmijn: je hebt helemaal gelijk. Iedere dag wat schrijven, zelfs al zijn het maar een paar regels ;) Dan komen we er ook.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gisteren had ik 'servering' bij het korps van zoon. Ik was een hele poos op school en heb als een bezetene zitten schrijven aan mijn Vlaams filmpje. Ik zit zo in het verhaal dat ik de eerste versie deze maand wel op papier krijg. Verder werk ik aan een prentenboek. Mijn andere doelen zijn van de baan, behalve dan het schrijven van morning pages die ook soms evening pages zijn. :) Succes mensen en neem af en toe even pauze. :)

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn cursus eindelijk beginnen :D Daardoor zal ik komende maand vooral bezig zijn met herschrijven van het eerste deel van mijn verhaal (en met het aan elkaar rijgen van de verschillende scènes), en met het lezen van het werk van de andere cursisten. Mocht ik daarnaast nog tijd overhebben, dan wil ik wat meer gaan werken aan het tweede deel.
De cursus is begonnen, mijn eerste 10.000 woorden heb ik ingestuurd en het werk van één medestudent gelezen en van commentaar voorzien. Over drie weken moeten de volgende 10.000 woorden worden ingestuurd, dus ik heb even de tijd voor wat anders. :)

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oja. Ik moest ook een verhaalidee uitwerken in schema's voor de verhaalworkshop op PF die 1 juni start. Helemaal als doel vergeten te melden! @AndreaClimbing: mooi! Moet iedereen van één iemand het proeflezen of niet?

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een zeer productieve week gehad. Voor een ander stelt het mss niet zoveel voor, maar i.c.m. mijn drukke gezin, was dit op schrijfgebied toch wel een topweek. :nod: * Versie 2 van het info-deel is klaar. * Verhaal voor de Zoute Zoen heb ik in woordaantal verdubbeld (3000 woorden bijgeschreven) + verhaallijn uitgebreid en bio's van mijn personages geschreven. * kort verhaal toch nog een keer bijgewerkt * en twee interessante uitgevers gevonden. De ene ga ik maandag aanschrijven, de ander heeft via via laten weten interesse in mijn ms te hebben. :) Doel voor de komende mei-weken: * Jasper uitgeef-klaar maken * Voor de Zoute Zoen 4000 woordenschrijven.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het proeflezen is niet verplicht (goed, met dit soort workshops is niets verplicht - het is geen school tenslotte en je krijgt er geen diploma voor), maar maakt in wezen wel deel uit van de workshop. Het is de bedoeling dat je van zoveel mogelijk cursisten het werk leest, maar tot nu toe hebben er zich nog maar twee anderen gemeld, van wie er één haar werk al op de cursuswebsite heeft gezet. Hoe staat het met jouw verhaalidee?

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn aprildoel (+15.000 woorden) heb ik, dankzij een week vakantie, - zo goed als - gehaald en de laatste versie van mijn manuscript (84.000) is gisteren per mail naar de uitgever gegaan. Ik heb ook de verhaallijn voor de rest nog eens goed onder de loep genomen en sta daarom helemaal in de startblokken voor de rest van deze maand. De komende twee weken wil ik proberen er nog 6.000 woorden aan toe te voegen.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Schrijfwijf: Ik vind 't helemaal niet weinig, hoor ;) @ AndreaClimbing: Ah, op die fiets. Klinkt wel leuk, maar wel jammer dat er wellicht maar drie meedoen (niet dat ik graag heb dat je je suf leest, maar meer omdat je altijd wel uitvallers hebt.) Op zich prima. Ik heb gevraagd of ik een jeugdverhaal mag doen (het eerdere idee voor volwassenen had ik al in een schema gezet, maar per ongeluk daarna ook al voor 90% uitgewerkt en da's niet de bedoeling), een aantal deelnemers hebben tot nu toe allemaal positief gereageerd, maar van de rest (en degene die de workshop leidt) heb ik nog niets gehoord. Als hij mag, dan heb ik hem al bijna af (het schema, niet het verhaal ;)) @ Zjaan: Lekker, joh. Succes :)

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mijre: Ja, het zou leuk zijn als er nog meer deelnemers bleken te zijn, maar waar het mij vooral om gaat is het commentaar van de docent. Die is zelf een ervaren gepubliceerde fantasy- en science fictionschrijver, dus ik ben benieuwd wat hij te zeggen heeft. Het doel van deze cursus is om gerichte stappen te zetten richting publicatie. Zo ver ben ik voorlopig nog niet want mijn verhaal is niet af, maar het is wel prettig om op dat niveau feedback te krijgen. Succes met je jeugdverhaal. Hopelijk kun je daarmee verder in je cursus. :)

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alle schrijfdoelen gecanceld, leesdoelen gelden ook niet meer. Doel is nu: per week minimaal 1 verhaal proeflezen (die in mijn mailbox staan). Daarbij minimaal 1 tekst van proeflezen op dit forum.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi om te lezen hoe het met iedereen gaat. Inmiddels zijn we halverwege mei. Zelf ben ik bijna klaar met mijn manuscript, dat hoop ik van de week af te ronden zodat het naar proeflezers kan. Daarna ga ik verder werken aan één van mijn andere manuscripten. Hoe gaat het met de anderen?