Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor november 2010?

Nieuwe maand, nieuwe doelen (of intenties, als je een vriendelijker woord wil gebruiken https://mail.google.com/mail/e/330): Wat zijn je schrijfdoelen voor november (evt. met het oog op een groter jaardoel)? Ga je meedoen met NaNoWriMo of heb je iets anders leuks in gedachten? Sta ook eens stil bij de afgelopen maand: hoe is het gegaan? Waar ben je blij mee en wat zou je anders aan willen pakken? Probeer je doel(en) zo behapbaar en concreet mogelijk te maken. Verder kun je hier ook je vorderingen bijhouden. Inspirerend citaat van de maand: 'Success is not about getting it done; the measure of success in life is not the attainment of the money or the stuff - the measure of success is absolutely the amount of joy you feel.' - E. Hicks Veel schrijfplezier! https://mail.google.com/mail/e/364

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste week van november zit erop. Hoe gaat het met jullie? Ik ben tevreden, ik ben heel ver gekomen met NaNo, ruim 27.000 woorden. Voor volgende week wil ik het voor NaNo iets rustiger aan gaan doen, en mijn uren gaan beperken. En afentoe ochtendpagina's schrijven, maar niet te lang (die zijn er deze week erg bij ingeschoten).

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is rustig in dit draadje... De meeste mensen hier zie ik al regelmatig in het NaNo draadje. Hoe gaat het met de rest? De helft van november zit erop. Ben je tevreden? Nog leuke plannetjes voor de komende week?

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben zelf tevreden. Voor NaNo zit ik bijna op de 40.000 woorden. Ochtendpagina's heb ik afentoe gedaan, met opdrachten uit mijn nieuwe schrijfboek. En ik heb een schrijfopdracht gemaakt en ingezonden voor les 2 van de fantasycursus die ik volg. Komende week wil ik zo doorgaan: Voor NaNo op naar 50.000. Doorgaan op een relaxte manier met de ochtendpagina's (zodanig dat het meer routine wordt). En ik wil in elk geval de stof van fantasyles 3 doornemen. De week daarop dan de eindopdracht. Ergens wil ik ook nog een synopsis maken voor ms MK en opsturen naar een stuk of vijf uitgevers. Ook nog een follow-up doen bij 3 uitgevers waar ik nog niets van gehoord heb. Bij uitgever X de beloofde feedback op ms TT navragen en het ms herschrijven, dat kost me ongeveer een maand. Even kijken hoe ik dit doe, waarschijnlijk wordt het december of januari.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw Judy, zo te zien ben je druk bezig geweest! Ik ben ook best tevreden. Ik had aangegeven dat ik deze maand mijn sonnet wilde afmaken en eens aan de schrijfoefeningen hier wilde beginnen. Aan beiden ben ik nog niet bezig geweest. Maar ik ben wel weer het genre haiku gaan uitproberen dus ik heb niet helemaal stil gelegen. En dat is het belangrijkste, om in ieder geval bezig te blijven :). (helaas nog steeds weinig inspiratie)

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn tussenstand (schuin = afgelopen week, recht = actie komende week): Voor NaNo nu ruim 45.000 woorden Naar de 50.000, verder wat hoofdstukken doornemen uit schrijfboeken Les 3 van fantasycursus (+ fb op eindopdracht les 2) doorgenomen Beginnetje maken met de opdrachten M'n uitgever gemaild over ms T&T Niets, ik moet wachten op fb en ga met dit ms in januari verder Terugblik 2010 + werkoverzicht gemaakt voor komende maanden/volgend jaar Dit regelmatig doornemen en zorgen dat ik op het 'juiste pad' blijf :) Begonnen aan een wedstrijd Stof afronden en inzenden Regelmatig ochtendpagina's Ik ben tevreden en ga zo door, maak er geen agendapunt meer van Aangezien ik altijd te veel inplan, en het me nooit lukt om alles te doen: die wedstrijd is voor deze week het belangrijkst. Wellicht handig om daar dan ook prioriteit van te maken.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf aan nano en ben voorbij de 35.000 woorden, dus dat komt goed. Verder schrijf ik iedere dag aan mijn en dat gaat ook prima.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoel is het op rijm zetten van surprises voor Sinterklaas. Ik vind dit zó ongeloooooooooflijk moeilijk! Ik schrijf liever een boek van 300.000 woorden. Bobcat. :crybaby: :crybaby:

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb niets aan mijn schrijfdoelen gedaan. Wel anderzijds wat gedicht. Dus ikben tevreden :) Misschien kun je van die kantenklare sinterklaasgedichten uit zo'n onlinemachien halen :lol: Of je begint gewoon wat algemeen te rijmen De Sint reed op zijn brommer door de stad vandaag had hij het helemaal gehad Hij zat zich helemaal op te winden want voor *** was niets te vinden Gelukkig kwam Piet met een idee en viel 't eind'lijk reuze mee *** houdt van ***, de deugniet dat vertelde deze Zwarte Piet Nu daar viel wel wat mee te doen dus vind ook dit jaar iets in je schoen hmmmm, ik moet toch eens m'n familie terugovertuigen van het hele sinterklaasgedoe :D

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn november schrijfdoelen. -Voorlopig het idee om een boek te schrijven uit mijn hoofd te zetten is aan het lukken, maar ik ben wel sinds 2 dagen begonnen met schrijven( op pc) van twee verhalen tegelijk. Het doet mij goed! Het ene is mijn levensverhaal zo kort mogelijk achter elkaar vanuit mijn buik en met mijn hart maar toch met zo min mogelijk emoties opschrijven, gewoon om ruimte in mijzelf te krijgen. Het andere "verhaal" is een combinatie van droombeelden en verbeelding. Fantasy. Dat doet mij ook goed. -Dus is 1 van mijn doelen ook al behaald n.l. aardig en vriendelijk te zijn naar mijn schrijfdrang/lust of hoe je het ook mag noemen. -Nog niet meedoen aan NaNoWriMo is geen probleem:-D voor mij, alle respect voor jullie die wel meedoen! -Het lukt steeds beter om kleine stukjes te schrijven van max 399-450 woorden. Ik let op mijn woorden (haha)! -Heb WEL lappen tekst geschreven(in mijn dagboek, en dat mag van mijzelf), maar ook daar probeer ik kort en bondiger te schrijven -Ik leer&lees veel over de nederlandse taal, doch aarzel nu nog meer bij sommige knelpunten. Het schrijft minder lekker als/wanneer ik bij ieder woord moet nadenken hoe het grammatikaal is. Maar ik vind het fijn om woorden te kiezen, ook in een blog waarin ik mij ellendig voel over hoe ik met mijn schrijven omga/omging. -Idd gebruik ik er nu een apart aantekenboekje voor, waar ik dan in verdwaal :-( -Ben verder gegaan in de Kunst van het Schrijven. Ben bij de oefeningen aangekomen. -De schrijfoefeningen van SOL en het boek Zelf schrijver worden heb ik nog lang niet allemaal gedaan (Ben weer aan het werk in de Zorg) -Mij nog niet opgegeven voor een schrijfcursus. Ik ben er wel voor aan het sparen. -Geen te dramatisch gedoe meer in mijn Blog? ik doe mijn best:-D. Dit was het voor nu.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil alle verhaallijnen voor een maatschappijspiegel op papier uitschrijven. dan kan ik ze later, op de pc allemaal in elkaar schuiven. Dat schuiven, passen meten en schaven, wil ik in de marathon van ZZ doen. Verder wil ik les drie van de cursus peronages, conflict en perspectief klaar hebben inclusief de eindopdracht en die insturen.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoel is het op rijm zetten van surprises voor Sinterklaas. Ik vind dit zó ongeloooooooooflijk moeilijk! Ik schrijf liever een boek van 300.000 woorden. Bobcat. :crybaby: :crybaby:
Hmm ... misschien maar eens een topic over openen ... even kijken of er nog niets is ...

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nanowrimo; woordaantal nu is om precies te zijn 0 :P Het huisje kwam ertussendoor. Maar meedoen met de wedstrijd van Ploegsma zal ik, al moet ik er een paar nachten voor doorhalen!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
In november hoopte ik sonnet 400 te schrijven. Dat heb ik vandaag gedaan. Ben dus vóór op schema, wat dat betreft. Als ik in dit tempo doorga, schrijf ik sonnet 1000 in augustus 2012. Meer en meer dringt de vraag zich op: wat ga ik doen met al die sonnetten? Om te beginnen maar eens bundels van maken, voor eigen gebruik. Iedere bundel zou 200 sonnetten kunnen bevatten, ongeveer 100 pagina's. Niet selecteren, het is alleen maar een soort catalogus. In dit tempo heb ik ongeveer twee van die boekjes per jaar. Staat mooier in de kast dan de ordners die ik nu gebruik. Makkelijker mee te nemen ook. Als ik dat wil, dan moet ik ze dus gaan verzamelen in daarvoor geschikte documenten (pdf). Doel wordt dan: uitzoeken hoe dat moet, en het vervolgens doen. Lijkt een geschikt doel voor december - tussen de feesten en de traktaties door. Doelen voor december worden dus: - sonnet 425 schrijven - uitzoeken hoe ik ze kan bundelen, daarmee beginnen.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, the walk of shame. Nanowrimo is niets geworden bij mij, heb nu wel een veel beter idee voor mijn boek, maar zo aan één stuk door schrijven puur voor de wordcount vind ik nog moeilijk. Wel heb ik weer netjes iedere week geblogt, dus dat is er niet bij ingeschoten. Misschien dat ik ook iets teveel hooi op mijn vork had genomen voor november, waarin ik (tijdelijk) verhuisde naar Amsterdam, in de boekwinkel ging werken, een cineville pas aanschafte, en ineens veel dichterbij allemaal leuke dingen was. Maar goed, veel geleerd :)

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog twee daagjes en dan breekt december aan. Hoe ging afgelopen week? En hoe vond je november in zijn geheel gaan? Je intenties voor komende maand kun je in het nieuwe topic kwijt.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
November was een openbaring. Het is niet nodig om precies te doen wat je van plan was om toch tevreden te zijn met wat je wel gedaan hebt. Ik heb namelijk niks aan mijn doelen gedaan, maar wel genoeg anders geschreven :) Hoe is het met alle nanowrimo's gegaan?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zeker. Normaal ben ik namelijk nogal snel van de 'en ik wilde dit ook nog doen mompel mompel'. Daar wordt een mens ook niet vrolijker op.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn openbaringen: plezier, regelmaat en leren focussen op zo min mogelijk (één of twee dingen). Verder mijn NaNo diploma gehaald :D, en bijna klaar met schrijven voor een wedstrijd (alleen vandaag en morgen nog en dan opsturen). Mijn plannen voor december moet ik nog even helder krijgen.