Meedoen aan schrijfwedstrijden
Hoe is het voor jou om mee te doen aan schrijfwedstrijden? Neem je het serieus of is het 'gewoon voor de leuk'?
Voor mij is het redelijk belangrijk (hoewel het van de wedstrijd afhangt). Een paar jaar terug is een keer een verhaal van mij genomineerd in de Kerstverhalenwedstrijd en eentje in de Liefdesverhalenwedstrijd, toen door de NCRV georganiseerd. Vorig jaar heb ik een 'eervolle vermelding' gekregen in de plaatselijke wedstrijd Drechtsteden Schrijft. Dat was voor mij een belangrijke bevestiging en motivatie om door te gaan met schrijven en mezelf er serieus in te nemen.
Sinds dit jaar heb ik me (voornamelijk dankzij deze site) helemaal op wedstrijden gestort, en zou het liefst voor alles wat inzenden. Ik hou het bij in een excelsheet, met de naam van de wedstrijd, de deadline van insturen, het verhaal dat ik ingestuurd heb en de datum waarop de uitslag komt, waarna ik op die datum dan doorgaans eufemistisch 'niet geselecteerd' erbij zet.
Ik ben me wel gaan realiseren dat ik niet zomaar in het wilde weg aan alles mee kan doen en dat ik een selectie moet maken van de wedstrijden waarvoor ik iets wil insturen. Op het laatste moment nog wat schrijven en dan toch maar insturen werkt gewoon niet.
Ik zie het nu als goede oefening, maar ook wie weet als 'opstap' voor het 'grote werk'.
Afhankelijk van de wedstrijd ben ik een beetje zenuwachtig tot zwaar nerveus als de uitslag komt en ik ben dan ook echt teleurgesteld als mijn verhaal weer 'niet geselecteerd' is.
Aan de andere kant ben ik wel oprecht blij als er iemand van hier dan komt melden dat hij of zij wel gewonnen heeft! Dat doet me goed, want hey, het kan dus wel! En dat is voor mij ook een motivatie om een volgende wedstrijd weer mee te doen.
Oh pardon. Boeken worden
Ach, Schlimazlnik, voor
schlimazlnik schreef: Oh
Dries
Dat kan ja. En vaak moet de
@ Zjors: dat wist ik niet dat
Zo'n groot onderscheid zie ik
Het grote verschil lijkt mij
Maar de vraag aan het begin
Ik begrijp uit de reacties
Helga schreef: Maar de vraag
Hay schreef: Ik begrijp uit