Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor mei 2010?

Vroeger zat ik op een dansforum waarin aan het begin van elke maand gevraagd werd naar je maanddoelen, en aan het begin van het nieuwe jaar naar je intenties voor dat jaar. Het was altijd ontzettend inspirerend en leek me leuk om ook voor dit schrijfforum te doen. Dus hierbij: Wat zijn je schrijfdoelen voor mei (evt. met het oog op een groter jaardoel)? Is er iets specifieks dat je deze maand zou willen doen, leren, bereiken? Probeer het verder ook zo behapbaar en concreet mogelijk te maken, bijvoorbeeld: 'Ik wil eind mei een kort verhaal van 500 woorden over onderwerp X af hebben, en ruim 3x per week een half uur schrijftijd hiervoor in.'

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed topic! Dit kan heel motiverend werken. Jij moet eigenlijk wel beginnen met je doel te vermelden, Judy! ;) Mijn doel voor mei: Ik wil voordat ik op vakantie ga (21 mei) alle laatste taalfoutjes en gekke zinconstructies uit mijn manuscript gehaald hebben. Mijn doel voor 2010: Het opsturen van mijn manuscript naar een (of meerdere) uitgeverij(en). :)

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is zeker een leuk topic. :nod: Eind mei wil ik op de helft zijn met het herschrijven van het verhaal dat ik in maart tijdens de ZZ-marathon heb geschreven. :nod:

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jij moet eigenlijk wel beginnen met je doel te vermelden, Judy! ;)
Haha, ja, ik weet het Via. Dat was nou net het probleem... Ik had een heel dik doel voor deze maand: namelijk jeugdmanuscript X (zo noem ik het even, want het is allemaal nog geheim :)) afronden en naar mijn uitgever mailen. Er vrijwel dagelijks minimaal twee uren aan werken (naast een ander boek waar ik mee bezig ben, en die ik aan het einde van het jaar afgerond wil hebben). De deadline was gisteren en dat doel heb ik dus bereikt. Nu moet ik nadenken over iets nieuws, ik ben in een zwart gat gevallen... Ik dacht in die donkere tussentijd alvast even dit topic te starten. :D

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn stok is zoek, Judy. Zou die in jouw zwarte gat zijn gevallen? :D Misschien kan een zaklantaarn hier uitkomst bieden? Zowel voor jou als voor mij? :ninja:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Doelen stellen, ja, daar houd ik ook van. Het helpt. Mijn doel voor mei is om weer minstens 25 sonnetten te schrijven, net zoals ik sinds september steeds heb gedaan. Maar in april kwam de klad er een beetje in, doordat een van mijn kinderen erg ziek werd. Dat is nog niet voorbij, maar ik wil toch weer, als het half kan, bijna iedere dag een sonnet schrijven. En dan heb ik nog een paar klusjes die zijn blijven liggen. Bundeltje maken voor een groepje meiden waar ik een poosje geleden sonnetten mee heb geschreven. Bijwerken van mijn blog. Kijken of ik dat een beetje interactief kan maken. En nog een paar schrijfboeken lezen die al weken smachtend op me liggen te wachten... Nou, die maand zit al meer dan vol...

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor 31 mei hoop ik zoveel nieuwe trouwcolumns te hebben geschreven, dat er 60 in mijn bundel komen. Dat is nog een pittig doel, dat ik net wel net niet zal gaan behalen.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ok, voor nu wordt dit hem... Ik wil aan twee boeken tegelijk blijven werken. Daarvan staat er één al vast en heb ik de ander net afgerond, dus ruimte voor iets nieuws. Meidoel: - Nieuw doel (jeugdroman) verzinnen, evt. zou ik in de 'tussentijd' kunnen freestylen (d.w.z. schrijfoefeningen doen, weer aan mijn gedichten werken, mijn oude manuscripten doornemen, meedoen met een wedstrijd of iets anders) - Blijven werken aan samenwerkingsroman (streven is 3 hoofdstukken per week) Schrijfdoelen 2010: - Een jeugdroman afronden en gepubliceerd zien bij een gerenommeerde uitgeverij (inmiddels twee jeugdromans afgerond en bezig ze onder te brengen bij uitgevers) - Aan het einde van het jaar samenwerkingsroman afgerond hebben en klaar voor publicatie

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had als doel om voor eind mei mijn manuscript naar een uitgever te sturen. Ik loop echter wat vertraging op door wat dingen voor school die ook wel belangrijk zijn. Eerst daar maar eens mee bezig dan. Schrijfdoel 2010: Mijn eerste verhaal ooit afronden en een uitgeverij vinden die het wil uitgeven.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doel voor de maand mei is gelijk aan die van de maand februari (niet gelukt dus): het afronden van de eerste versie van min roman Middelwoud. En dan meteen maar het doel voor de maand juni: herschrijven van deze versie tot een concept dat ik aan meelezers kan sturen.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O ja, dan ga ik ook nog naar Milonga. Als het lukt om concept 2 in juni af te maken, wil ik in Milonga een nieuw schrijfproject starten. Daar is dat de perfecte locatie voor.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Doei 2010: mijn manuscript zover afkrijgen dat het naar proeflezers kan, en wanneer dat gebeurd is, een ander verhaal beginnen te herschrijven.

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed Topic! Mijn 2010 doel moet ik nog over nadenken, (in 2009 had ik wel een doel) maar met mijn mei-doelen ben ik goed op weg, dankzij een week vakantie en Hemelvaartdagen. Meidoel: 1.verhaal Y nogmaals doorgelezen, laatste taalfouten (die ik zag) eruit gehaald en lay-out en printklaar gemaakt. In een dikke envelop vorige week naar een uitgever gestuurd, eerste keer ....... 2. Nu bezig met andere schrijfklus die ik doe voor educatieve uitgever, eerste versie moet af zijn 31 mei, dus dat past ook goed in de meidoelen. 3. Ik wil heel graag nog tijd over hebben voor mijn verhaal (Z) waar ik nu mee bezig ben. Half juni moet ik voor de cursus 40 nieuwe pagina's afhebben, dus als ik er nu al een aantal kan doen, dan gaat het ook lekker met mijn juni-doelen. :)

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O, wat moeilijk. Maar wat slim! Dat helpt om je hoofd bij de zaken houden. Kan het alleen beter op een papiertje schrijven en boven het aanrecht hangen! Ik wil het verhaal van de nachtwandelaar afmaken en hoofdstuk drie van een ander verhaal. Waar liggen mijn post its nou weer ....

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mei-doel: het vertrouwen in mijn verhaal terugkrijgen en een behoorlijk stuk schrijven, om in juni met frisse moed naar de afronding toe te werken.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1. Deel vier herschrijven van mijn serie jeugdverhalen. 2. Deel één afmaken en misschien naar uitgever sturen. 3. Een nieuwe serie van minstens 5 artikelen schrijven over een onderwerp dat ik nog niet verklap. Dat is voorlopig wel genoeg, denk ik. :)

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb heel goed in het stellen van doelen, maar wat minder goed in het halen van doelen... :) Goed, ik doe een poging: afhankelijk van hoeveel ik deze zomer kan schrijven in mijn vakantie: eerste versie af van mijn fantasyverhaal. (jaardoel) Doel mei: mijn hoofdpersoon op een boeiende manier terugkrijgen in het land waar ze vandaan komt. Zucht... :D

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Les 1 afmaken van de cursus korte verhalen schrijven, van Schrijven online, en opdracht 1 inzenden. Er staat ook in dat je je eigen tempo mag bepalen maar wel een deadline moet stellen. Bij deze.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn mei-doel zal wel een juni-doel worden. Mijn manuscript ligt bij een beoordelaar en ik verwacht het eind deze/begin volgende maand terug. Dan zal er wel een hoop aan gedaan moeten worden, verwacht ik. Ik ben inmiddels voorzichtig met deel 2 begonnen, maar zolang ik niet weet wat ik goed en fout doe, kom ik wat slecht op gang. De grote lijnen heb ik op papier, dat is al heel wat.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mijn schrijfdoel voor het jaar is geloven dat ik een schrijfster ben (dat was gelukt, totdat ik de oogst van de voorbije maand zag waarin ik bar weinig heb geschreven) en voor het eind van het jaar een solide schrijfcursus starten waarin ik uitgedaagd word om niet alleen non-fictie te schrijven.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doel voor mei is nadenken over de karakterontwikkelingen van de hoofdpersonen in mijn ms. Niks schrijven, alleen nadenken. Leuk topic Judy.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doel voor mei is het vereenvoudigen van de verhaallijn voor het middenstuk van mijn roman (en het daarna in juni - Milonga! schrijven). In juli heb ik namelijk het vervolggesprek met een uitgever. Ik zou zo blij zijn als ik dit ga halen. Mijn jaardoel 2010 is de eerste versie van deze roman afronden.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
proberen mijn leven te verwoorden in liedjes en teksten die rijmen (gedichten, rapp teksten, lyrics) woorden zoeken en vinden en proberen dit te onplooien. beginnen met een cursus die al een hele tijd thuis ligt. proberen verder te gaan schrijven omdat ik dit het liefste wil. altijd maar schrijven, zodat ik kan proberen in leven te blijven.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil proberen minstens mijn verhaal(MS) af te hebben voor het eind van de maand. Of herschrijven nog lukt weet ik niet. Ik denk het niet. Mijn MS voltooien is alles wat ik op dit moment wil.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn maart 2010 einddoel dat ik vorig jaar opgesteld heb, is helaas mislukt. Nl. het afschrijven van mijn jeugdthriller met als einddatum begin maart. Helaas ben ik iemand die snel verveeld is. Niet dat het verhaal mij verveelt, dat heb ik immers zelf in de hand, maar als ik denk aan al dat herschrijf- en leeswerk.....zucht.... Eigenlijk is mijn doel voor 2010, een doel dat tot nu toe mijn hele leven mij achtervolgt. En dat is afmaken. Heel simpel een klus tot het echt bittere einde afmaken..... Ik begin weer met frisse moed.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Opknippen in deeldoelen kan helpen om een grote klus behapbaar te maken (ik weet hoe deprimerend dat kan voelen).

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben net een nieuw kinderverhaal begonnen. De eerste versie moet eind mei klaar zijn. Nog zo'n 15000 woorden. Moet lukken.