Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Welke bekende fantasy boeken zijn er

Hallo Sollers, De bekendste fantasy boeken voor mij zijn: - Harry Potter van JK Rowling - De Hobbit van J.R.R Tolkien - Lord of the rings van eveneens J.R.R. Tolkien Welke zijn er nog meer die dit niveau hebben? Groeten, Jeri (*edit: titel gecorrigeerd)

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Irene1982 Stephen King schrijft volgens mij geen Fantasy. Ik moet zeggen dat De Donkere Toren serie geweldig is. Vooral omdat er terug wordt gegrepen naar verschillende andere boeken van Stephen King. The Stand, ogen van de draak bijvoorbeeld. De Donkere Toren vind ik meer als een soort scifi western geschreven.
Hij schrijft wel degelijk ook fantasy, hij schrijft in meerdere genres (o.a. horror, science fiction en fantasy). Ik weet niet of je veel van hem hebt gelezen, maar in zijn boeken komen zelfs vaak meerdere genres voor!
Ik heb bijna alle boeken van Stepen King. Ik vind zijn boeken meer onder horror en sci fi vallen. Het enige aan fantasy wat ik kan bedenken is Ogen van de draak.
Dan zit 't 'm misschien in onze verschillende definities van het genre fantasy. De Talisman vind ik behoorlijk fantasy, donkere toren serie ook. Ook Insomnia, Rosie en Harten in Atlantis hebben in meer en mindere mate raakvlakken met fantasy, in mijn ogen althans. Ook als je even Google-t kun je het vinden op verschillende websides. Maar goed, maakt ook niet uit verder. Er werd gevraagd naar fantasyboeken en ik noemde er één (serie). :D

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zijn ontzettend veel verschillende soorten fantasy. Detectives, romances, filosofische verhandelingen, avonturenromans, noem het maar op. Als je iets nieuws wilt lezen, ga naar de bieb, kijk naar het ikoontje voor fantasy en sf en speur de kast af. En neem een jaartje de tijd... Definitie fantasy: verhaal met plot, meestal strijd tussen goed en kwaad, speelt zich af in een wereld die niet de onze is of met wezens die niet bestaan of natuurwetten die niet kunnen.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De geestenjager, en natuurlijk Alice in Wonderland. Dan nog De gevleugelde kat van Isabel Hoving. En de trilogie van Cornelia Funke, waarin alle literatuur bij elkaar komt: Hart van inkt. Sommige van deze boeken vind je bij de jeugdboeken. Maar dat is eigenlijk vreemd, want ze zijn voor alle leeftijden vanaf 10, 11 jaar. Goede kinderboekenwinkels hebben vaak een aparte kast voor dit soort boeken.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de film Inkheart gezien en vond het verhaal wel aardig, maar niet bijzonder. Er zat weinig diepte in en het was nogal voorspelbaar. Hoe is dat met het boek? Voordat ik de film zag, wilde ik het boek wel lezen, maar nu hoef ik niet zo nodig meer.