Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoeveel schrijf je per dag?

Beste medeschrijvers, Ik kom in feite nog maar net in het schrijfwereldje om de hoek kijken. Maar ik vroeg me af wat jullie hoeveel tijd jullie per dag/week (voorkeur gaat uit naar per dag) besteden aan het schrijven en om hoeveel pagina's het dan gaat. Ik zelf doe op de doordeweekse dagen dag ik naar school ga in de trein (40 minuten enkele reis) 1 pagina op de heenweg en 1 op de terugweg, als ik uitga van 250 woorden per pagina. Soms doe ik even een dag niks, en soms doe ik 's avonds nog een pagina. In tentamen weken (ja ik ben nog student), en in de weken ter voorbereiding van de tentamenweek doe ik meestal helemaal niks en in het weekend komt er gek genoeg meestal ook helemaal niks van terecht. Waar ik nu een beetje naar toe wil met deze vraag is of andere mensen er ook last van hebben als ze op een dag productiever proberen te zijn dan dat ze normaal zijn. En of mijn productieviteit een beetje vergelijkbaar is met dat van andere schrijvers? Is het bij jullie na het verstrijken van tijd steeds sneller afgegaan? Of juist steeds langzamer omdat je steeds beter wilt? Ik zit nu trouwens met mijn eerste boek op 24 pagina's (iets meer dan 6000 woorden) dus dat zegt wel iets over mijn onwetendheid op dit punt.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Momenteel ben ik bezig met een manuscript voor 8- tot 12-jarigen. Het moet voor 1 januari af. De synopsis is goedgekeurd. De opzet ligt er dus al. Het denkwerk en het onderzoek is gedaan. Hoewel... ik moet tussendoor toch nog veel nagaan. Het is een historisch boek. Ik heb mezelf opgelegd dat ik elke dag minimaal 300 woorden moet schrijven. Zo blijf ik in het verhaal. Een dag niet schrijven betekent de volgende dag ook niet. Dan ben ik er helemaal uit en wordt het moeilijker om verder te gaan. Vaak schrijf ik echter meer. Soms loopt het lekker en dan 'haal' ik het dubbele.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol