Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Kinderboekenweek 2010

Op 2 november wordt het thema van de volgende kinderboekenweek bekend gemaakt. Iemand een idee wat het nieuwe thema wordt? Een overzicht van voorgaande thema's vind je: hier Hoe belangrijk is de kinderboekenweek voor uitgevers? En voor schrijvers? Heb je meer kans op uitgave als je een boek schrijft dat past binnen het thema van de KBW? Iemand hier gedachten over?

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ vrouw: als armoede te somber is dan draaien ze het vast om en nemen 'rijk' daaronder past ook heel veel: rijk zijn, worden, geweest zijn of ervan dromen, materieel rijk zijn of rijk aan gevoelens en emoties, aan creativiteit, aan verscheidenheid, ... zelfs het planten- en dierenrijk kunnen meedoen :!: Maar 2010 wordt ook het jaar van de diversiteit in de natuur (in België toch; is dat internationaal?), dus wordt het misschien toch wel natuur.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Amadoe, het maakt niet uit of je idee al genoemd is. Ik verloot de letter gewoon onder de mensen met het goede antwoord. Op twee of drie november.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Anders dan anders" Past allochtonen thema onder, roze zaken, maar ook allerlei excentrieke figuren.

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Favake, dit vind ik echt een leuk thema, verfrissend en nodig. Kun je het niet voorstellen aan de organisatie?? :)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Favake, dit vind ik echt een leuk thema, verfrissend en nodig. Kun je het niet voorstellen aan de organisatie?? :)
Ha, ha, Amadoe. Blijkbaar heb je er geen notie van hoe een thema tot stand komt. Daar wordt waarschijnlijk maanden vooraf al aan gewerkt en vergaderd en overlegd en weet ik veel. Het lijkt me niet zo dat er vandaag of morgen iemand bij een ander op het kantoor binnenloopt en zegt: 'Zeg kerel, hebben we eigenlijk al een leuk thema voor volgend jaar? Wat zullen we eens doen en wie lijkt je nou eens leuk om het kinderboekenweekgeschenk te schrijven. Ja, doe rustig aan, neem eerst een bakkie koffie, als ik om twaalf uur maar een thema heb en een schrijver. Dan kan ik het op de site gooien.'

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zal het doen, als het nieuwe thema bekend is, anders denken ze nog dat ik voor 2010 deze suggestie doe ;)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik gok naast een allochtoon/multi-cultithema ook op 'vervoer' Rijden, rijden, rijden in een wagentje... Maar dat is meer omdat ik daar zelf iets voor heb liggen :D
Haha. Ik hoop daarom op 'vaderlandse geschiedenis' , 'vakantie' of 'criminaliteit'. Het lijkt me zo leuk om een eigen boek te hebben dat aansluit bij het thema.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
in eerste instantie dascht ik over een thema dat over seksualiteit zou kunnn gaan, groeien, verschillen ontdekken enz. Daarna dacht ik homoseksualiteit/lesbisch zijn, maar ook dat is al enkele keren genoemd. Toen Favake zei 'andrs dan anders' dacht ik: dat past er ook in. Die doet ook mee. Maar nu gok ik op kinderen met een aangeboren ziekte (past ook in anders dan anders). Nou ja, er kunnen zoveel thema's zijn.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar het moet altijd wel vrolijk zijn. Ze willen er een feest van maken. Dat gaat moeilijk met aangeboren ziektes als thema :confused:

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga voor 'vakantie'. Dat is feestelijk, tenminste, dat is wel de bedoeling. Maar... vaderlandse geschiedenis is ook een goede optie. Ik ben het met Rapid eens: sport zou ook het thema kunnen worden. In het kader van aandacht voor meer beweging als wapen tegen overgewicht zou sport best eens het thema van de komende boekenweek kunnen worden. (Hé, ik heb een boek over een korfbalkamp! Dan 'doe' ik met dat thema ook mee :lol: ).

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat zal het zijn. Eerst een boek over snoepen (dit jaar) dan een boek over verantwoord afvallen via sport :lol: Zo blijven we van de straat. Trouwens, vorig jaar of dat jaar daarvoor, daar mag ik afwezen, is de bekendmaking van het thema op de dag zelf met een week uitgesteld. Oef dat was lang wachten toen! Ik ben ook weer heel benieuwd nu. Ook wie het boekenweekgeschenk schrijft (Peter Verhelst?) Kunnen we daar ook een chocoladeletter mee winnen, Sjee? Als we raden wie het boekenweekgeschenk schrijft en wie het prentenboek maakt?

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is het niet zo dat de Goudengriffelwinnaar altijd het nieuwe boekenweekgeschenk schrijft?
Zjors denkt dat ik dat niet weet en probeert zo een chocoladeletter te scoren :D Maar ik weet het inderdaad niet zeker. Ik dacht ook dat het zo was, maar ik kan het nergens terugvinden.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is het niet zo dat de Goudengriffelwinnaar altijd het nieuwe boekenweekgeschenk schrijft?
Dit jaar was dat wel zo. Maar ik geloof niet dat het altijd zo is.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
muziek. Sjee je mag mij wel een boekenbon sturen, i.p.v. de chocoladeletter, hoor :nod: Bewerkt: o nee, ik zie dat muziek al in 2004 aan de orde is geweest. Dan zal het nu wel iets zijn als 'waargebeurd.'

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[ Ha, ha, Amadoe. Blijkbaar heb je er geen notie van hoe een thema tot stand komt. Zjors, ik had even een andere smiley moeten kiezen, die met knipoog ;) Natuurlijk heb ik een vermoeden hoe zo'n thema tot stand komt. Toch kunnen ze beter even hier meelezen, scheelt weer tijd. ;)

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toch kunnen ze beter even hier meelezen, scheelt weer tijd. ;)
Dat is nog eens een strak plan, Amadoe. @ Saba: die chocoladeletter is inderdaad gesmolten voor ie bij jou in de brievenbus valt :nod:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, ik ben gek op puur, met nootjes vind ik ook lekker, trouwens. Dus: ik gok ook op natuur, milieu, klimaatverandering, over zielige ijsberen :crybaby: enzo. Maar misschien vinden ze dit als insteek te weinig positief... :( Dan feliciteer ik straks wellicht Rapid: sport en/in kinderboeken zou heel goed het nieuwe thema kunnen worden.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Morgen weten we wie de winnaar is van de chocoladeletter. En heeft niemand het goed, dan eet ik hem lekker zelf op :) Vandaag kan er trouwens nog geraden worden! *schopt topic naar boven*

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even schoppen: :thumbsup: naar boven, hup jij. Ga je uitkleden en naar bed. Ja, :!: dat is het: het gaat over straf en zakgeld, niet mogen gamen en tv-kijken.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben toch eens benieuwd. Maar ga nog tot vrijdag moeten wachten eerdat ik het weet, want we gaan een midweekje weg met het gezin.