Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Mijn eerste 13.500 woorden!

Mijn eerste 13.500 woorden worden gelezen door een professioneel lezer, Hedwig de Lier Ik vind het erg spannend en ben heel erg benieuwd wat ze van mijn stijl én het verhaal vindt. Heeft iemand ervaring met Hedwig? Of met een ander professioneel lezer? Wat kan/mag ik verwachten? Heeft het jullie veel opgeleverd? Hopelijk heeft iemand zin om hier iets over te zeggen....

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Dries Ik bedoel inderdaad Hedwig van Lier :o Ik weet dat er op deze site gegevens te vinden zijn maar ik ben eigenlijk zo benieuwd naar de persoonlijke ervaringen....

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een heerlijk vak, professioneel lezer!
Als je de boeken mag kiezen wel ja. Anders weet ik het nog niet. Je zult ook de mindere of echt slechte teksten van zinnig commentaar moeten voorzien. Zal niet simpel zijn.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Mara en DeEllis (en andere lezers van dit topic...) Jullie hebben je werk vast eens laten lezen/beoordelen door een manuscriptbeoordelaar, of niet? Wat was jullie ervaring daarmee? (of niet ;) )

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ooit heb ik een verhaal van 8420 woorden naar Bureau Script Noordwijk gestuurd voor een uitvoerige beoordeling (lezing B). Medewerker Hans ter Mors begon zijn feedback met deze openingszin: ‘Dit is fictie die niet publiceerbaar is’. (‘niet publiceerbaar’ was geschreven in vette, schuingedrukte letters) En hij vervolgde: ‘Geen uitgever of tijdschriftredacteur zal overwegen hier iets mee te doen’. (Wie zei daar dat het mij ontbreekt aan incasseringsvermogen...?) Hij gaf toen aanwijzingen hoe ik het verhaal zou kunnen verbeteren. Als laatste zei hij: ‘We krijgen dan een tekst van romanformaat en dat is goed, want dit is niet het materiaal voor een kort verhaal. Dan zit er zeker literaire muziek in’. Ik heb tot op de dag van vandaag niets met zijn tips gedaan want ik snapte ze niet.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat vervelend Chissy. Ik wist überhaupt niet dat er scriptbureau's (of hoe heten die) bestonden. Ben je bezig met dat manuscript? @Regina, nee geen ervaring mee.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Chissy, jeetje wat vervelend zeg! Hoe is het verder gegaan met je verhaal? Heb je er nog iets mee gedaan wat betreft publiceren of zo?