Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Verloren Font

Ik kreeg zaterdagavond te maken met een venijnig virus afkomstig uit een P2P programma. Niets werkte meer. Geen email, geen contact meer met internet. Al mijn doc's overgezet naar mijn externe harddisk, Verder geen probleem. Alleen veel werk en ergernis. Wie schetst mijn verbazing dat bij het nieuw installeren van Office bleek dat al mijn programma's er anders uitzagen en dat ik nu juist het lettertype waarin ik "Episoden" heb opgmaakt, volledig verdwenen was. "Arno Pro"was helemaal weg en nergens meer te vinden. Met andere woorden ik moet het boek nu opmaken in een heel nieuw lettertype. Les no 1 in internetland is - stel nooit je pc bloot aan de gevolgen die onvoorzichtige downloads op je pc kunnen hebben. Gebruik voor internet een oude pc en houdt afstand van het internet gebeuren met de pc waarmee je werkt. Arno Pro ben ik kwijt als font. Nadat ik gewoon de originele Office 2007 disk heb gebruikt voor de nieuwe installatie. Het font is nergens te bekennen. Nou ja, weer een paar dagen werk.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nieuwe fonts kun je vaak ergens downloaden, dan heb je ze zo weer! Tip: Om de zoveel tijd even een back-up maken van alles (dus ook je fonts ;)) En sowieso gewoon alleen bekende dingen downloaden en niet zomaar ja klikken op internet!

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het font Arno Pro nu, wil je hem hebben? PB maar ff, dan kan ik het naar je mailen als je het wilt hebben!

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En sowieso gewoon alleen bekende dingen downloaden en niet zomaar ja klikken op internet!
Eerst scannen en dan openen, ook van bekenden! @Noekie Jeetje, hoe heb je het zo snel kunnen vinden? Ik kreeg alleen de betaalde versie. Begreep dat het een onderdeel van Adobe is.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lullig Phantom. Ik snap je frustratie. Goed onderwerp. Ik had hier laatst met iemand een gesprek over. Heeft een online en een ofline computer wel zin als je bv documenten en andere zaken onderling uitwisselt? Vervuil je dan niet je "schone" computer?

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lullig Phantom. Ik snap je frustratie. Goed onderwerp. Ik had hier laatst met iemand een gesprek over. Heeft een online en een ofline computer wel zin als je bv documenten en andere zaken onderling uitwisselt? Vervuil je dan niet je "schone" computer?
Het helpt als je alles scant. Je moet er dan wel op letten dat je virusscanner up to date is. Dus de laatste virusdefinities zijn gedownload. Als je dat 1x in de week doet, moet dat voldoende zijn. En elk nieuw bestand dat je download eerste scannen voordat je het opent. Daarna moet het veilig zijn om het over te zetten naar je 'schone' computer. natuurlijk is niet alles 100% En zoals Noekie ook zei; een back-up van je bestanden maken.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gewoon de goede programma's hebben ;) En het is niet perse een onderdeel van Adobe. Het is een font, net zoals je die bij word hebt. Deze is dan ook te gebruiken in adobe, maar ook in word. Ik heb net een hele stapel fonts gedownload en deze zat er ook bij :) ThePhantom: laat maar weten of je m wilt hebben, ik heb 32 soorten van het Arno Pro font nu ;) (en een heleboel andere fonts!)

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Noekie Ik heb het font niet, dus ik was op het internet aan het zoeken, vandaar. Meestal gebruik ik de 'ongebruikelijke' fonts voor wallpapers.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
www.1001fonts.com Staat-ie daar misschien bij? Ik internet wel met m'n werkcomputer, maar ik heb wel altijd de laatste nieuwe antivirusprogramma's draaien en download nooit iets, tenzij het een update is van een bekend programma. Zeker dingen als P2P programma's komen mijn PC niet op.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als het een onderdeel van adobe is, kan ie photoshop etc gewoon opnieuw installeren en dan heeft hij het zelf.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb Noekie zojuist gemaild. Na het verlies van Arno Pro, ziet de opmaak er heel anders uit. Ik heb de bestanden tijdelijk overgezet naar Garamond, een beetje achterhaald drukkersfont, maar op zich niet slecht. Maar hoe kan het dat dat font zomaar ineens verdwijnt? Meer dan een jaar gebruik ik het en dan ...ploep.. weg! Je installeert Office 2007 opnieuw en het hele font is er niet meer en de opmaak is ook veranderd. Tell me...?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@MichaM Heb ik gedaan - het font is gewoon weg. Nergens meer te vinden! Ik heb mijn hd geformateerd en alle programma's opnieuw ingeladen. Font is weg. Ook in alle adobe proramma's.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Noekie, ik krijg net een melding dat er een bericht van je is. In elk geval heel hertelijk dank voor je collegiale bemoeienis. Tot wederdienst bereid!

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb je teruggemaild, hopelijk komt het goed aan! (7 MB) Ow en ik hoop natuurlijk dat het goed werkt, maar als het goed is wel hoor! :)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je je HD geformatteerd hebt, is de fonts-map in je windows directory opnieuw aangemaakt en heb je dus inderdaad alleen de standaard lettertypen. Als je Adobe opnieuw installeert, zou je de lettertypen die daarbij horen ook weer moeten krijgen. Of misschien zat het bij een ander programma dat je ooit had geinstalleerd. Elk programma trekt zijn fonts-lijst (niet een fondslijst ;)) uit de windows-fonts-directory, dus je hebt in het ene programma niet andere fonts dan het andere.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maakte ik de fout "Fondslijst? :crybaby: Nee, ook bij de herintsallatie van de Adobe CS2 programma's was'ie weg. Nog gekeken naar Open Ofice, maar nee, nergens te bekennen. Ik heb de meest uitgebreide Adobe Cyclus, daar had het font ongetwijfeld bij moeten ziten, maar nee, het was weg. Ik heb al eerder moeten herinstalleren omdat ik met absurde grote fotofiles werk. Het lijkt alsof er bij elke "herinstallatie" een stukje faciliteit wordt weggenomen. Om de gebruiker te bestraffen. Mijn pc klapte een paar weken geleden dicht toen ik een fotofile creerde van 8,2 Gb.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nogal naïef van me, naar aanleiding van al dat extra werk dat je eraan hebt gehad,toch nog even op te merken wat een beveiligingssysteem dan nog voorstelt op een pc. Ik heb gelukkig nog nooit een virus gehad maar ik gebruik mijn pc dan ook meer als een veredelde typemachine! Wat ik lees lijkt op een horror! gr alberta

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik heb nog nooit schade van een virus ondervonden. Ik ken echter mensen die hun computer in de vuilnisbak konden gooien. Ik heb Norton erop zitten en krijg toch regelmatig melding dat het programma een of ander virus heeft tegengehouden. Het zou mij niet eens verbazen als dit ook gebeurd zonder dat er een virus aanval is, puur om je van de noodzaak te blijven betalen voor je Norton te overtuigen. :D

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb wel eens van die viruswormen enzo gehad op mn pc, maar ik ken genoeg mensen die alles van computers weten en er wel een oplossing voor hebben en dan kan ik m altijd weer maken, al duurt t soms wel even ;) Ik heb nu gewoon Nod32

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik heb nog nooit schade van een virus ondervonden. Ik ken echter mensen die hun computer in de vuilnisbak konden gooien. Ik heb Norton erop zitten en krijg toch regelmatig melding dat het programma een of ander virus heeft tegengehouden. Het zou mij niet eens verbazen als dit ook gebeurd zonder dat er een virus aanval is, puur om je van de noodzaak te blijven betalen voor je Norton te overtuigen. :D
Zolang je de Liveupdate download elke week en je pc regelmatig scant dan is er niks aan de hand. Als het meldt dat er een virus aanval is, dan doet het zijn werk. :) Dan nog moet je oppassen met bestanden van bekenden. Je maakt die veel sneller open. Dus eerst opslaan, scannen en dan pas openen. Dat doe ik ook al heb ik een virusscanner.