Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

A5

Als ik mijn wordbestand Op A5 zet komt dit dan overeen met het aantal pagina's in een boek?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo ongeveer, ja. Meestal moet je de marges ook nog een beetje aanpassen. Meet desnoods een boek uit de kast op voor de juiste maten.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je je wordbestand op het uiteindelijke formaat van het boek instelt komt het precies overeen met het aantaal pagina's in het uiteindelijke boek.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als jouw boek op A-5 formaat is, wel ja. Anders niet. Toch? Stel je neemt A-6, dan heb je geen A-5. Ja, het klinkt een beetje als een domme logica, maar volgens mij is het niet anders.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je het echt precies wilt weten: neem een boek dat vergelijkbaar is met wat je denkt dat jouw boek wordt, en tik een willekeurige bladzijde over. ;) Zonder gekkigheid, uitgaande van een gemiddeld boek op A5-formaat komt het aardig overeen. Het hangt natuurlijk ook af van marge, lettertype, lettergrootte en regelafstand. Ik geloof dat een gemiddelde pagina van een boek op A5-formaat zo rond de 350-450 woorden per pagina zit.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eigenlijk maakt het helemaal niet uit welk formaat je neemt als de verhoudingen maar kloppen. Kijk naar boeken die je bevallen en tel de lettertekens per zin. Tel ook het aantal regels per pagina. Meet de kantlijnen en ga dan gewoon in Word prutsen tot het klopt. Kantlijnen instellen, lettergrote veranderen, zinnen uitvullen zodat je een mooi rechte rechterzijkant hebt en klaar is Kees. Zodra je paginanummers toevoegt geeft Word het bestand weer als losse bladzijden. Heb je dit eenmaal oporde kan je vergroten/verkleinen zoveel je wilt de verhoudingen kloppen.