Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Twitteren

Twitteren Dit woord doet me denken aan een stelletje mussen die druk met elkaar in gesprek zijn, maar niets is minder waar. Het is de naam van een website waarin leden ultrakorte berichten met elkaar kunnen uitwisselen - vooral mededelingen over wat ze op dat moment aan het doen zijn. Dit wordt ook wel microbloggen genoemd. Twitteren is een mobiel microblog, wat onder meer betekent dat de "twittertjes" als sms-bericht naar 't microblog kunnen worden gestuurd. Ik twitter, heb jij al getwitterd? En hebben jullie allemaal al eens gemicroblogd?

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Geef eens een voorbeeld Pluisebol? Is het zoiets als MSN-taal of die je op je mobieltje gebruikt?

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mara, ik denk het. Mijn dochter kwam hiermee aan en toen dacht ik: "Al die techneuten bij mijn forum zullen dat willen weten."

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb begrepen dat je - als je twittert - met je mobiel berichten naar een blog kunt sturen. Waarom het twitteren heet? Ik vind het wel een leuk woord.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
awel, ik heb er geen idee van, ik heb er zelfs nog nooit van gehoord hoewel ik van die dingen toch wel een beetje (beperkte mate, ik weet hoe msn en ne gsm werkt...) op de hoogte te blijven. Twitteren... geen idee :)

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Vanmorgen staat er in de De Volkskrant iets over twitteren: het wordt ook wel micro-bloggen genoemd en is het verspreiden van max. 140 tekens via Twitter.com. Het is overal. Twitter beperkt zich niet tot internet, maar werkt ook met mobieltjes. Voor Nederlandse gebruikers is begin deze maand Numpa.nl opgericht. De VPRO gaat deze techniek ook inzetten bij festivals als Awakenings en Lowlands. Het bericht eindigt met: Via een site als Twittervision zie je daardoor letterlijk hoe nieuws zich via Twitter over de hele wereld verspreidt.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Twitteren? Het is overal? Nou, dan toch niet in Huize Rosali. Maar wat niet is, kan nog komen. Alhoewel? Ik houd me liever bezig met mijn zeehondjes.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Met kleine kinderen is het eerst nog 'computeren...' Ik word er gek van. 'Mag ik mag ik mag ik en ik dan?????' Zo gaat dat hier. Vind ik genoeg. Even geen getwitter aan mijn kop. Word ik zelf helemaal 'twitterig' van...

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het helemaal met jullie eens. Let maar op, dat getwitter gaat gekwetter worden! Kan niet missen!