Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Weet iemand dit?

Ik zit met een probleem in Word, heb alleen geen idee hoe het heet (daarom ook maar een vraag bij onderwerp ingevuld). Dan zit ik te schrijven, kom ik aan het einde van de pagina. Na de laatste alinea zijn er nog twee lege regels. Ik druk op enter, typ drie regels erbij. Maar dan: alledrie de regels verhuizen naar de volgende pagina. Ik geïrriteerd, het haalt me ook nog uit mijn inspiratie. Ik wil die laatste twee regels op de vorige pagina gewoon gevuld hebben, dat op de volgende pagina nog maar één regel is. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar kan krijgen? Voor de info: ik heb Word 2000.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit heet de 'weduwe- en wezenwet', herinner ik me uit een les Nederlands in een ver verleden :-). Ik heb Word 2002 en bij mij zet je het hier uit: - Klik in het menu Opmaak op Alinea en klik vervolgens op het tabblad Tekstdoorloop. - Schakel hier de betreffende optie uit (waarschijnlijk: zwevende regels voorkomen, of anders Regels bijeenhouden of Bij volgende alinea houden).

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben nieuw op dit forum, heb me zojuist geregistreerd. Ben bezig met een thriller met de titel: Momentum. De werking van dit forum is me niet helemaal duidelijk. Hoe plaats ik een nieuw bericht? Er worden stukken uit nog niet gepubliceerde boeken geplaatst. Is niemand bang dat de ideeën overgenomen worden? Ik zou graag feedback hebben op mijn werk van andere schrijvers (die ik niet persoonlijk ken) maar juist omdat het een thriller is ben ik bang dat iemand met mijn verhaal op de loop gaat. Wie kan me op weg helpen? Bionda

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt een nieuw onderwerp maken door rechts in je inlogmenuutje op "nieuwe inhoud aanmaken" te klikken. Daarna de aanwijzingen volgen op het scherm (juiste plek kiezen enzo).

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel, dat heb ik gedaan, maar nu kan ik mijn bericht nergens meer vinden :sick: Voel me erg blond ineens..

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie hem zo ook niet. Maar dat hoeft niet aan jou te liggen hoor, wij raken in al dit nieuwe forumgedoe ook regelmatig de weg kwijt. Probeer het nog eens en onthoud goed welke keuze je maakt als hij vraagt waar je de vraag wilt neerzetten. Ik hoop dat het nu lukt! Aart, wat ook wel eens gebeurt; soms denkt word zomaar dat je een koptekst wilt maken, in plaats van een gewone regel slaat hij er dan drie over. Ik ga dan altijd voor de punt van de laatste zin staan, haal alles weg en zet dan eerst de spaties en witregels goed en dan de ontbrekende punt weer. Waarom word dat soms doet is me een compleet raadsel.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Er wordt nog gewerkt aan een wat betere interface voor dit forum. Berichten worden niet gescreend dus je bericht moet ergens gebleven zijn. Weet je niet meer in welk subforum je hem geplaatst hebt? Probeer anders eens de zoekfunctie.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt je eigen posts altijd terugvinden door naar "Mijn account" te gaan en dan "Opvolgen" te kiezen. Daar staan alle topics waar jij in gepost hebt, dus ook (hoop ik!) de topics die je zelf hebt aangemaakt.

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt wonderer, Ik kon ze daar niet vinden, maar als je vanaf die positie een nieuw bericht aanmaakt, dus onder "mijn account", wordt het automatisch geplaatst. je kunt op dit forum kennelijk niet vanaf een andere locatie een nieuwe post aanmaken, ook al kun je wel de tekst invoeren. Er komt dan ook geen onderwerpbalk. Ik heb inmiddels mijn bericht geplaatst, en ben benieuwd.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Margaret: dank je, heb ik geprobeerd met een onzindocumentje met alinea's van 3 regels. Het werkte zolang 'zwevende regels voorkomen' uitstond, maar hij schakelt dat vanzelf weer aan. K*t. Hoe kan ik dat nou voorkomen?? Ceridwen: nee, dat is het niet. Alles is gewoon 'standaard' opmaak.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Aart: Gewoon elke keer als je het niet wilt, zet je het in dat document uit stel ik me zo voor. Dan blijft het ook uitstaan, voor dat ene document. Ik vind het wel praktisch dat het aanstaat.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
okay, ik gooi het maar onder dit onderwerp, om vervuiling te voorkomen (=waarmee ik bedoel om een gigantische hoeveelheid aan onderwerpen te krijgen....dus hoop dat het hier onder thuisgebracht kan worden... ;) . mijn vraag: als ik inlog op deze site en kijk wie er online is, zie ik soms de naam van één persoon wel driemaal. Als er dus staat: er zijn 9 mensen online, en daarvan is 1 naam wel driemaal herhaald, wat betekent dat dan? Ervaren jullie dit ook wel eens?

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wordt 1 keer in de zoveel tijd opgeslagen, dus als je bijv. 3 keer per kwartier inlogt, sta je er drie keer in.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
aha, that's why....je moet dat maar allemaal weten...he Oscar moet jij niet je koffers inpakken...? Morgen ga je toch??? :)

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil even terug naar het topic-onderwerp van de 'lege regels'. Ik heb hier in het verleden ook altijd mee zitten klieren, het ging nooit zoals ik het wilde. &^$*&$## was mijn reactie dan ook. Weet je, als je het hele boek klaar hebt, ná de opmaak van nieuwe alinea's en dergelijke, je dan pas gaat zorgen dat je, sorry ik kan er ook niets aan doen dat dat zo heet, geen "hoerenjong' meer hebt, wordt het veel gemakkelijker. Dus geen halve zinnen op de ene en de rest van de zin op de andere pagina. Als je alles echt helemaal klaar hebt, verbeterd en wel, dan ga je je pas zorgen maken over die lege regels of die halve zinnetjes, eerder is het verspilde energie. ps. ik kan nog steeds die voorgevormde smiley's niet gebruiken. Als ik eentje neerzet via mijn toetsenbord, dubbele punt, haakje sluit lukt het wel. Wie kan mij toch zeggen hoe het moet? :(

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
alleen als je tijd en zin hebt oscar en dan kijk ik er naar uit....maar volgens mij ga je niet zo lang op vakantie, (dat red ik dan wel) dus vooral...."VERGEET HET FORUM EN GENIET VAN ALLES IN WAAR JE BENT" :)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Jacqueline: als het goed is zie je boven het stukje waar je commentaar kan geven dit staan: Smileys Uw naam: jacqueline Als je op het woord 'smileys' klikt krijg je ze. En ook als je klikt op 'Meer informatie over formaatmogelijkheden', onderaan boven 'Commentaar posten', krijg je een lijstje met de toetsen die je moet indrukken wanneer je de emoticons wil.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jacqueline, als je moet klieren met lege regels gebruik je de verkeerde software. :) Als het belangrijk is dat een tekst er precies goed uitziet, en zaken als lege regels dus belang krijgen, dan zijn standaard tekstverwerkers als Microsoft Word en OpenOffice Word niet de juiste programma's; je hebt dan eigenlijk ofwel opmaaktalen als LaTeX ofwel "desktop publishing" programma's nodig. Standaard tekstverwerkers zijn perfect voor documenten waarbij 95% richting perfectie goed genoeg is.