Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

De NTI cursus, wie doet of deed hem?

Okee, ik hoor jullie denken: daar gaan we weer, nummertje zoveel... Goed, ik heb de sprong gewaagd en zojuist de cursus dan aangevraagd. De positieve geluiden in dit forum waren zo overtuigend dat ik voor de gemiddelde kosten van een workshop wel de gok wilde wagen. Ik had nog getwijfeld om een workshop te gaan doen, maar omdat die in limburg zo goed als niet bestaan (ik vond er 1, en die was al bezig :( ), en die in vergelijking niet echt goedkoop zijn, dan toch maar eerst een thuis cursus. Tot zover het gebruikelijke gebral over mezelf, nu de vraag. Wie zijn er op dit moment bezig met die cursus, of hebben hem net gedaan, of willen hem gaan doen? Gewoon om een idee te hebben wie er allemaal medestudenten of ex-nti studenten zijn. Ik heb zelf voorlopig gekozen voor de 12 maanden variant. Ik heb het lesmateriaal nog niet gezien, dus ik kan nog niks zeggen over een inschatting of dat te kort of te lang zal zijn. Wat was/is jullie ervaring? Is het goed te doen naast je dagelijkse dingetjes?Ben je een gedisciplineerd student, of heb je toch een degelijke stok achter de deur nodig om je aan de gang te houden? Waar heeft de cursus jou het meest mee geholpen? enzovoorts.

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Barbara en anderen die recent de NTI cursus 'Korte verhalen en romans schrijven' zijn gestart/mee bezig zijn/hebben afgerond! Hoe staat het met de mening over de zwaarte van de cursus, de begeleiding en feedback van de docent en de opdrachten? Hoe bevalt het? Ik wil graag zelf op korte termijn een dergelijke cursus gaan volgen en deze lijkt mij heel geschikt! Graag hoor ik van jullie, bedankt! Carlijn

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo, Ik volg de cursus 'korte verhalen en romans schrijven' bij NTI. Ik ben er zeer tevreden over, ook over mijn docent. Hij is inderdaad met zijn feedback correct (wat soms al eens kan steken bij jezelf, maar dat is dan ook enkel omdat hij inderdaad de vinger op de zere plek houdt). Hij is heel snel met antwoorden en je weet wat je aan zijn feedback hebt. Met NTI zelf heb ik ook geen problemen. Ik volg er nog drie andere cursussen en ik word steeds direct geholpen via mail, Twitter, studentenplaza of telefoongesprek. Groetjes,

Lid sinds

8 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je zinnen als 'Hoewel ik een ander genre heb als jou' ontstegen bent, ik kwam die uitspraak vanavond op het forum tegen, en je wilt vooral je structuur verbeteren, dan is Hoe Schrijf Ik Een Scriptie van Umberto Eco (ja, die ja!) een absolute aanrader. Per toeval kwam ik het volgende linkje tegen: http://studiumgent.be/files/2011/10/Syllabus-schr… Doe er eventueel je voordeel mee. Niet geheel terzijde: Ik denk dat een goede beheersing van de Nederlandse de basis is van het auteurschap. Pas als hij alle technieken beheerst heeft een schrijver de benodigde vrijheid om iets precies zo te beschrijven als hij wil, zonder dat hij door gebrek aan kennis of techniek beperkt is. Vakmanschap is een goede schrijver in ieder geval niet vreemd. En dat vakmanschap begint met de taal, het gereedschap, in de vingers te hebben.