Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

benodigde studie

Ik ben nieuw hier en weet nog niet goed hoe dit allemaal in zijn werk gaat dus ik hoop dat ik hier juist zit met mijn vraag. Die luidt: Hoe wordt de persoon die boeken nakijkt op taal- en spellingsfouten voor ze worden uitgegeven, genoemd en welke opleiding kun je hiervoor volgen? Ik ga namelijk aan het zesde jaar middelbare school beginnen en moet dus uitkijken naar wat ik wil gaan studeren.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De Frederik Mulleracademie was een bibliotheekacademie. Nu heet het Bibliotheek-, documentatie- en informatie-academie. En ik kan het weten want die heb ik in Tilburg ook gevolgd. Er is inderdaad een opleiding speciaal voor de uitgeverij. En vind je een Letterenstudie aan de universiteit misschien iets?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
FM heette zes jaar geleden nog Media en Informatie Management en als je echt redacteur wil worden, heb je daar vrij weinig aan. ik heb hem ook gedaan en in vier jaar misschien vier vakken gedaan die met redactiewerk te maken hadden.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet dat de UvA een masteropleiding Redacteur/Editor heeft. Mijn zus heeft die gedaan en dat is haar goed bevallen. Maar daarvoor moet je dus eerst wel een bachelor afgemaakt hebben. Zij deed een niet heel relevante studie daarvoor, toen nog geen bachelor maar oude stijl (culturele antropologie), en moest toen een taaltoets doen voor ze werd toegelaten. Of dit ook zo is als je de bachelor Nederlands of Letterkunde zou doen, weet ik niet. Ik zou eens naar wat open dagen gaan!