Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Vraag over beginnerscursus Personages

Beste Mensen. Ik ben Anton Doove en werd vorig jaar 83. Ik heb wel een blog geschreven.
Toch lees ik veel de tip over personages en de beschrijving daarvan. Helaas mis ik de kennis daartoe.
Ik wil het best alsnog leren maar cursussen zijn voor mij te duur. Bestaat er een beginnerscursus voor?
Het gaat mij om de inleiding die mij vertelt hoe dat gaat. Daarover mis ik het inzicht en is een cursus te duur.
Kan iemand mij misschien enige voorbeeld pagina's tonen? Dan krijg ik een globale indruk hoe dat er uit ziet.
Zodra ik dat zie,weet ik voor mijzelf of ik een dergelijke cursus zou kunnen volgen voordat ik er aan begin.
Zonder die beginkennis is een cursus te duur voor mijn AOW. Ik wil eerst zien of ik het begrijp.
Als ik het niet begrijp schaf ik geen cursus aan. Voor personages beschrijving mis ik de psychologische kennis en zou mijn verhaal een rommeltje worden. Daar heb ik geen zin in. Ik wil wel dat het klopt.
Van Harte hoop ik dat ik duidelijk weergaf wat ik bedoel. Wie kan mij hierover wat uitleg mailen.?
Daarvoor dank ik u vriendelijk. Anton Doove.

* cursivering, vet gezette woorden en hoofdletters aangepast door beheer * 

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

- Toch lees ik veel de tip over personages en de beschrijving daarvan. Helaas mis ik de kennis daartoe.

Ik ook. Taai. Dat vooral. Echter, zoals zoveel dingen te leren. Net als schaken. Grootmeester willen zijn? Hoofdpijn! Ook zonder kennis? Kennis van wat? Het schrijven zelf? 

Kijk in de spiegel, en die spiegel hoeft niet een spiegel te zijn. Beschrijf uzelf. Lieg, maar leuker is de waarheid. 

- Voor personages beschrijving mis ik de psychologische kennis en zou mijn verhaal een rommeltje worden. Daar heb ik geen zin in. Ik wil wel dat het klopt.

Aha ... u mist psychologische kennis. Uw verhaal dreigt een rommeltje te worden. Interessant. Het moet kloppen. Mooi, want daar is veel ruimte om er een prettig leesbaar rommeltje van te maken. In het dagelijks leven is het ook een rommeltje. Zelden klopt een mens perfect. Wie er 1 kent mag het melden. En als u er 1 kent, hoe denkt u dat te weten. 

Zo heb ik al heel lange tijd de dwang om een oudere man - dan ik ben - te beschrijven. Gewoon als oefening. 

Ant Dove, 84 jaar oud. Veel is voor hem te duur. Hij heeft een gave. Zodra hij iets ziet, weet hij voor zichzelf of hij - bijvoorbeeld - een cursus zou kunnen volgen voordat hij er aan begint. Zo wist hij lang geleden toen hij een fiets zag ... Zonder die beginkennis is een cursus te duur voor zijn AOW. Met die beginkennis niet. Hij wil eerst zien of hij het begrijpt. Hij - lang geleden - zag twee wielen, een stuur en begreep het gelijk. Hij kocht een fiets. Als hij het niet begrijpt schaft hij geen cursus aan. Als hij het wel begrijpt is de cursus niet te duur, voor zijn AOW. Voor personages beschrijving mist hij de psychologische kennis en zal zijn verhaal een rommeltje worden. Daar heeft hij geen zin in. Hij wil wel dat het klopt. 

Het geluk trof hem als een mokerslag. Met STAP-budget krijg jij tot € 1.000,- subsidie voor één studie per jaar.  Echter, Ant is 84. Hij komt niet in aanmerking voor deze subsidie. Hoewel ... 

Al reeds met een vleugje onbewuste psychologische kennis begiftigd tracht Ant regelmatig het gedrag van mensen te begrijpen en van daaruit de aanstaande handelingen te voorspellen. Hij moet en zal in aanmerking komen voor die € 1.000,-  Wat te doen?