Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Weekend workshop met Tais Teng

Laatste oproep voor wie nog twijfelt, maar toch mee wil: Vrijdag 6, zaterdag 7 en zondag 8 februari a.s. vindt er in Haarle (Overijssel, NL), een geheel verzorgd weekend/workshop fantasyschrijven onder de bezielende leiding van Tais Teng plaats. Een dozijn forumleden gaat zeker mee! Jij ook? Lees hier alle info: http://www.purefantasy.nl/forum/viewtopic.php?t=2… Eerder was deze workshop volledig volgeboekt, maar door een aantal opzeggingen hebben we weer wat extra plaats. Wel dien je deze week te beslissen en de verschuldigde 200 euro (voor PF-abonnees; niet abonnees betalen 225 euro en krijgen een jaarabonnement op PF cadeau) over te maken... Laat je inspireren, geniet van twee overnachtingen, tweemaal ontbijt- en lunchbuffet en twee smakelijke diners (kosten all-in, m.u.v. de drankjes) en schrijf en fantaseer mee! Enige bijkomende kosten zijn die van de reis van en naar Haarle en de drankjes die je 's avonds aan de bar - luisterend naar de sterke verhalen van collega-schrijvers - nuttigt... Met fantastische groet, Alex --- Tais is echt GOED, je kunt erg veel van hem leren.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je weet het in ieder geval goed te "verkopen" Alex. Je enthousiasme spat van mijn scherm, tis dat ik geen fantasy schrijfster wil worden...

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb ik net met mezelf afgesproken dat ik geen fantasy ga schrijven, hoewel ik het wel erg graag lees... Ik heb met mezelf drie dagen Schiermonnikoog afgesproken begin maart om daar eens lekker ongestoord mijn ding te kunnen doen... :p Deze workshop klinkt erg goed: zeker een kans voor wie deze kant op wil gaan en de tijd/het geld ervoor heeft. Succes allemaal!!!! :thumbsup:

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb die workshop met heel veel plezier gevolgd. En voor mensen die normaal geen fantasy schrijven, is het zeker weten ook de moeite waard. De basisprincipes voor een goed verhaal zijn immers voor alle genres gelijk! Je moet er wel op ingesteld zijn een paar dagen tussen voornamelijk fantasyliefhebbers door te brengen! Maar ben gerust. Gevaarlijk is dat niet! ;)

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, die draad van die Franse schrijfdriedaagse heb ik ook even bekeken. Ziet er goed uit. En er zit trouwens iemand bij die ook bij dat weekend met Tais Teng aanwezig was. Spelvout: de drie schrijfoefeningen van dat weekend met Tais Teng waren: 1. We moesten een paar weken van te voren een niet te lang verhaal (genre was niet belangrijk) inleveren. ieder kreeg al die verhalen via de mail en moest er kort commentaar op geven, met de nadruk op tips die je iemand kon meegeven om zijn of haar tekst te verbeteren. De eerste dag werden die "peerverhalen" onder leiding van Tais Teng in de groep doorgesproken. Heel intensief was dat, af en toe best een beetje confronterend, maar wel bijzonder leerzaam! 2. Op de zaterdag maakten we microverhaaltjes van een of enkele alinea's. Na een korte mondelinge opdracht (bv.: beschrijf de meest bizarre plek die je maar kunt bedenken) kreeg je een minuut of vijf voor een stukje tekst. De eerste keer was dat een behoorlijke strassoefening (zeker voor een rustigjesaanschrijver als ik ben!) , maar daarna werd het steeds leuker. Uiteraard werden de resultaten ook elke keer in de groep gegooid. 3. Het laatste onderdeel, op de zondagmorgen, ging over wat er zoal komt kijken bij het creeren van een geloofwaardige wereld voor een fantasyverhaal. Dit was wel degelijk ook de moeite waard voor mensen die normaal geen fantasy schrijven. Hoe je de setting van je verhaal vormgeeft en geloofwaardig beschrijft, is per slot van rekening iets dat in elk verhaal, in welk genre dan ook, een rol speelt. Ik hoop dat je iets aan die extra informatie hebt.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Klinkt goed, Hay! MichaM of anderen: misschien heb ik een nieuwe bril nodig, maar ik kan het niet vinden op die site van Pure Fantasy. Hints...?

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe is het geweest? Ik ga dit weekend naar de Elf Fantasy Fair, daar is Tais ook aanwezig voor 2 workshops. Groet, Iris