Creative Writing - Schrijfopleiding
Beste Sollers,
Gister kwam ik een schrijfopleiding tegen, en zie geen reden om deze niet met jullie te delen.
------
Op het gebied van schrijven biedt ArtEZ de opleiding Creative Writing. De studie is gestart in het studiejaar 2011-2012. ArtEZ biedt deze voltijdstudie aan in samenwerking met Literair Productiehuis Wintertuin. De studie is een vierjarige afstudeerrichting van de bachelor Theater in Arnhem.
Creative Writing
Onder de term Creative Writing wordt tijdens de studie het schrijven en presenteren van proza, drama, poëzie, documentaire en literaire non-fictie verstaan. Dit zijn genres die buiten het terrein van de copywriting, de journalistiek en de academische of technische vormen van schrijven vallen. ArtEZ kiest voor de term Creative Writing, en niet voor bijvoorbeeld een afstudeerrichting ‘schrijven’, omdat er binnen de literatuur en het theater, de kunstvormen waarvoor tekst de basis is, ingrijpende veranderingen plaatsvinden.
Wat leer je verder in de studie: (geef even alleen verkorte versie)
Creërend vermogen en visie
Technisch vermogen
Reflectief vermogen
Professioneel vermogen
voor alle informatie kan je op de volgende site kijken: http://www.artez.nl/schrijven/Creative_Writing, bekijk vooral ook de pagina competenties: http://www.artez.nl/schrijven/Creative_Writing/St….
---
Het is een HBO studie, dus je moet minstens een MBO niveau 4 diploma hebben.
Schlimazlnik, het is goed dat
MichelleBr schreef: Dat is
O super, helemaal niet over
Mij lijkt deze opleiding wel
Ik ben wel toegelaten, dus
Ik ben heel benieuwd wat je
Jep, ik ben heel dwars in het
Begin je dan weer in het
Ik ga gewoon in het eerste
Da's lef hebben! Of je hart
Beide denk ik, ja En dankje