Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Marijke 1975

Ik kijk al een tijdje rond op dit forum en trek bij deze de stoute schoenen aan om mijn eerste berichtje te schrijven. Ik heb een paar jaar geleden een schrijfcursus gevolgd en sindsdien vind ik het heerlijk om te schrijven. Twee jaar geleden begonnen aan mijn eerste boek. Ik hoop (net als vele) dat dit ooit uitgegeven wordt en ben intussen begonnen aan boek nummer twee. Dat valt een beetje tegen. Gelukkig vandaag weer een beetje inspiratie gehad. Af en toe hoor ik boven het getrippel van mijn dochtertje, die eigenlijk al lang onder zeil had moeten liggen. Naast het schrijven en de zorg voor mijn twee bloedjes van kinderen (waar komt die uitdrukking eigenlijk vandaan? Omdat ze af en toe het bloed onder je nagels vandaan halen, of omdat bloed kruipt waar het niet gaan kan? ;) ) werk ik ook nog drie dagen in de week. Oja we hebben ook nog één of meerdere huisdieren: muizen en ik hoop ze in hun holletje onder mijn huis blijven. Ben er niet zo dol op.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Marijke, Bloedjes van kinderen: misschien van eigen bloed?? Waar ging je eerste boek over en waarom loopt het bij de tweede moeilijker? Vragen, vragen, vragen. Tot ziens en succes met de muizenjacht.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het eerste is een roman in chicklit-stijl. De tweede is lastiger, omdat ik niet in herhalingen wil vallen en dat is in dit genre best lastig. Muizenjacht laat ik aan mijn man over, ben vegetarier en laat het vuile werk liever aan een ander over :). We hebben in het in het een grijs verleden geprobeerd met 'muisvriendelijke' vallen, geen succes helaas, daarom proberen we het nu toch maar met muizenvallen. Heeft overigens ook nog niet het gewenste resultaat.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Marijke1975. Je kan wel een gedicht schrijven rondom het woord muis: huis, pluis, gruis, buis, gespuis, gesuis, bruis en ga zo maar door.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier, Marijke. Ik heb ook een 'huismuis'. Elke nacht hoor ik de hond het hele huis doorcrossen achter huismuis aan. klinkt wel gezellig. Kwa eten beperkt muis zich tot de voerbakken van de honden. Van mij mag hij blijven. Heb je je eerste boek al opgestuurd naar uitgevers?

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank allemaal. Het irritante van die muizen is dat je nooit zeker weet of ze er zijn. Terwijl ik steeds opschrik omdat ik wat denk te zien of te horen, kan het best zijn dat die muis gewoon lekker op één oor ligt. Misschien moet ik maar eens een poes door het huis laten lopen, ik heb wel eens gehoord dat alleen al de geur genoeg is om hen de stuipen op het lijf te jagen. Weten ze ook eens hoe dat voelt. Ik zat nog te denken om dit op rijm te zetten (sluipen, stuipen), maar ben helaas geen dichter...

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier. Muizen heb ik niet, daar zorgen de twee katten voor. Wel zo nu en dan enorme spinnen of een verdwaalde schorpioen. :paranoid:

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marijke, ook ik heb muizenissen. Grote en kleine. Maar, ik heb ook een kater. Nee, ik bedoel een echte; eentje die de kleine muizenissen te lijf gaat. }) Ik heet je van harte welkom en wens je succes met je boek.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marijke, Welkom! Veel plezier hier op het forum! @ DeEllis: schorpioenen?!? :eek: Doe me dan toch maar muizen! :nod:

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook liever muizen dan schorpioenen, liever heb ik dat alle beesten buiten blijven. Dat zeggende bedenk ik me dat ik daar ook niet altijd blij van word. Wij hebben namelijk een zandbak in de tuin. Die trekt niet alleen kinderen aan, maar ook heel veel pissebedden (brrr). Laatst hebben we (lees mijn man) er al tot twee keer toe een kleine kikker of pad uitgeschept. Ik zei nog tegen mijn dochter, moet je een kus geven, wie weet wat er gebeurt...:) Een echte beestenboel dus bij ons thuis. Misschien dat ik het inderdaad een keer in een boek verwerk. Hoe de held van het verhaal de heldin komt redden van muizen en andere muizenissen...

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marijke, Welkom. Ik heb net ook mijn dochter nog maar eens onder gestopt. Er hangt blijkbaar electriciteit in de lucht... Succes met je boek.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik heb mijn boek al naar verschillende uitgevers gestuurd. Eerst kreeg ik steeds het standaard 'past niet in ons fonds' antwoord. Toen heb ik er nog eens naar gekeken en dan met name het begin aangepast. Dat heeft een positief antwoord van een uitgever opgeleverd. Nu ben ik erg bijgelovig en een beetje huiverig om aan de grote klok te hangen dat ik misschien wel een uitgever gevonden heb. Dus zet ik het nu op dit forum :smirk: (Meteen afkloppen dus..)

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat vreselijk spannend. Maar de eerste stap is alvast gezet. En wat goed dat je zelf hebt gevonden hoe je het kon aanpassen. Ik duim!

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oei oei, een positief bericht, hoe positief is dat? Spannend! In ieder geval: elk positief bericht is meegenomen, dus je bent goed op weg! :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Besloten om dit topic maar weer even van stal te halen om te melden dat het goed gaat met mijn manuscript. Na verschillende mailtjes en telefoontjes over en weer met de uitgever, kan ik melden dat er inmiddels een getekend contract ligt. Ik ben dus helemaal blij :D. Planning is dat mijn boek volgend jaar augustus in de winkel ligt. Ik vind het een super spannend avontuur en ben erg benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja inderdaad, dezelfde uitgever als Rietje. Had ik dat al verteld? Komt waarschijnlijk door het genre (chicklit). Ik was ook aanwezig bij de boekpresentatie van Rietje en heb daar ook de uitgever en de redacteur ontmoet en Rietje zelf natuurlijk. Was nog nooit naar een boekpresentatie geweest, leuk om te zien hoe dat gaat.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom (terug) Marijke. Proficiat met je resultaten tot nu toe! Betekent dit dat je met frisse moed verder gaat werken aan een nieuw boek? En dat jij nu jezelf 'schrijfster' mag noemen? Veel geluk met alles!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben inderdaad bezig met een tweede boek, maar of ik mij nu schrijfster mag noemen? Er ligt nog niets in de winkel...