Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Esmeralda

Hallo iedereen, Zal me ook maar even ‘officieel’ voorstellen. Mijn nick is Esmeralda (Esmee was al bezet). In juni ben ik 35 geworden. Ben getrouwd en we hebben drie kids (3, 5 en bijna 9jr). Mijn hobby’s zijn lezen, schrijven, paardrijden, mijn kids, uiteraard (hoewel ik die ook regelmatig achter een tiental rollen behang kan plakken, ha,ha) en af en toe even hartstikke gek doen. Vijf jaar geleden zijn we naar Polen verhuisd ivm het werk van mijn man. Dat was wel even terugschakelen naar een andere versnelling. De tegenstellingen zijn hier erg groot. Het ene moment zit je op een of ander galafeestje leuk te doen met de ambassadeur, het andere moment sta je bezorgd over je kind gebogen in een aftands ziekenhuis, is maar net wat je belangrijker vindt! Vond het vroeger altijd al leuk om verhaaltjes te schrijven, maar heb er nooit iets mee gedaan. Aangezien we door onze Nederlandse voorraad heen waren, ben ik zelf maar in de pen geklommen. Voor het eerst aan een lang MS begonnen en heb het virus helemaal te pakken. Voorlopig blijven we waarschijnlijk nog wel even plakken in Polen, maar je weet het maar nooit. Nou, is toch nog heel verhaal geworden, ha,ha. groetjes

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Da's wel mooi, het zou echt zonde zijn als die kasteeltjes tot ruines verworden. Die investeerders verdienen er natuurlijk grof geld aan, maar goed...

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar blijft die foto nou? :D Had je dat tegen mij? Dat directe? Ik ben niet zo direct toch?
Ik zet hem wel terug. Ha,ha Noekie! Jij bent echt heerlijk direct :D !!! Groetjes,

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@LIS, alsjeblieft niet schuldig voelen, is nergens voor nodig! Ik had ook gewoon nee kunnen zeggen. Groetjes, Esmee :D

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Ik ben december 06 teruggekomen uit Nigeria, .... voelde. :p :P" [/quote] Euch, Klinkt een beetje :paranoid: ge..ge..gevaarlijk! Pfff, ik kan me er wel iets (3 kids in je uppie) bij voorstellen :retard: , dat is idd zwaar! Een van mijn beste vriendinnen hier, gaat over twee wkn. ook weer terug naar NL :crybaby: . Ze gaan terug naar...., jawel, Groningen! Groetjes,

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
*zoekt kasteel op avatar* :D :P Ik heb mezelf trouwens nooit als direct gezien. In ieder geval ben ik irl niet zo direct ;) Op internet ben ik veel meer praterig dan in het echt :)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Och Noekie, :{} niet huilen... Ik ga hem NU voor je omzetten :D :nod: :D ! groetjes,

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooohhhh!!! Gravin Esmeralda, mag ik u straks in de hal bij het haardvuur een glaasje champagne offreren? En wenst u er kaviaar bij?

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooohhhh!!! Gravin Esmeralda, mag ik u straks in de hal bij het haardvuur een glaasje champagne offreren? En wenst u er kaviaar bij?
Huhhhhh?? :? ?? :? ?? Je maakt toch hoop ik een grapje he, of mis ik hier soms iets!!!!

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dziendobry Esmeralda! Dzisiaj czytalem ten topic. Gdzie mieskasz w Polsce? Moja zona mieszkala w Gdansku, ale to byla prawie szczerdziesci lat temu! Ja umie troche po Polsku, i masz racie, to jest ukropnie trudny jenzyk! (Sorry; kon zo snel al die diakrieten niet vinden... :) )

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dziendobry Esmeralda! Dzisiaj czytalem ten topic. Gdzie mieskasz w Polsce? Moja zona mieszkala w Gdansku, ale to byla prawie szczerdziesci lat temu! Ja umie troche po Polsku, i masz racie, to jest ukropnie trudny jenzyk!
...en nu de vertaling? 8)

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
...en nu de vertaling? 8)
Die komt van Esmeralda! }-) :evil: }-) :unibrow: :ninja:

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
...en nu de vertaling? 8)
Die komt van Esmeralda! }-) :evil: }-) :unibrow: :ninja:
Oh, gaat dat zo :confused:

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dziendobry Leo, Sorry voor de late reactie, heb hem net gelezen! Wij wonen in Poznan (ca. 2,5 uur van Berlijn). Gdansk is voor ons nog een uurtje of 6 rijden. Het wel een hele mooie stad, vooral in de zomer. Ben je nog van plan om een keer naar Polen te gaan? Onze deur staat dan natuurlijk open voor een kop koffie. Nou, volgens mij had/heb je niet erg veel moeite met de taal. Complimenten! Ik versta het redelijk goed, maar met spreken zal ik geen schoonheidsprijs winnen. Ja, die taal blijf ik moeilijk vinden. Groetjes en wie weet tot ziens in Polen! @eigen, na eerst een goededag gewenst te hebben vertelde Leo dat zijn vrouw een poos in Gdansk heeft gewoond en vroeg waar wij wonen. Verder is hij het met me eens dat het een moeilijke taal is, al heb ik daar niet veel van gemerkt. Hij schrijft gewoon eventjes in vloeiend Pools. Kan je vertellen dat dat dus echt knap moeilijk is!

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hij schrijft gewoon eventjes in vloeiend Pools. Kan je vertellen dat dat dus echt knap moeilijk is!
Tel je alsjeblieft bij dat 'gewoon eventjes' ook die bloeddruppels mee die ik op mijn voorhoofd uitgezweten heb, Esmeralda? Ik zit op het niveau dat ik weet waar ik fouten maak, maar ze nog niet kan herstellen. Argh! In bovenstaande tekst spelde ik in ieder geval 'veertig' fout (in 'veertig jaar geleden'). Dat had moeten zijn: czterdzieści (inclusief het accentje, nu). Daarnaast vinden de Polen de combinatie 'vreselijk moeilijk' (okropnie trudno) erg vreemd. Als ik 'vreselijk mooi' (okropnie ladna ;) ) zeg, klinkt dat in hun oren zelfs hilarisch ('ja, wat is het nou!'). Nee, wij komen zelden meer in Polen, zeker nu mijn schoonvader naar Nederland gekomen is. Maar als we weer gaan, houd ik je uitnodiging in gedachten! Ik zie het bericht al in de 'Głos Poznański' (of hoe het plaatselijke sufferdje ook heet): 'Holenderskie autorzy spotkają się w Poznaniu.' :D :D

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Leo, Sorry :o , ik loop weer eens helemaal achter (druk gehad). Pff, nou die bloeddruppels staan ook nog regelmatig op mijn voorhoofd. Die struikelblokkeltaal :retard: blijft moeilijk. Al moest ik wel lachen om je bovenstaande combinatie's. Zulke woordgrapjes/foutjes komen me zoooo bekend voor. Al heb ik natuurlijk wel de mazzel dat we veel tussen de internationalen rondlopen, waar de voertaal heerlijk gewoon Engels is... Momenteel moet ik nog even afwachten op het resultaat van mijn MS. Zo'n artikel is dan natuurlijk altijd leuk, al is het plaatselijke suffertje :p hier wel erg groot. Groetjes en misschien tot ziens!