Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Tantebetje

OK dan. Nee, dat is niet mijn echte naam, Tantebetje. :) Diep in de jaren ’50 was ik een schattig kleutertje. Er kwam een schilder bij ons werken en die vroeg wat ik later wilde worden. Daar moest ik even over nadenken. Huisvrouw, zoals mijn moeder? Die leek niet zo gelukkig in die rol dus dat was niet aantrekkelijk. Op kantoor dan, zoals mijn tante? Dat leek me saai. In de bouw dan maar, zoals mijn vader. Met een helm op en in een bouwkeet met heel grote tekeningen. Ik mocht wel eens mee dus ik wist hoe het daar was. Maar daar moest de schilder om lachen. Dat kon niet als je een meisje was. Een tijdje later kwam ik er achter dat de gedichtjes die mijn moeder me voorlas, door iemand geschreven waren. Annie M.G. Schmidt. Gedichten schrijven was een beroep. Ik begreep meteen dat de auteur een vrouw was. Omdat ze Annie heette. Dus dat kon ik worden: dichteres. Ik begon ijverig te dichten en dat ben ik blijven doen tot ik een jaar of 30 was, vroeg in de jaren ’80. Ondertussen was ik toch nog huisvrouw geworden, al was dat oorspronkelijk beslist niet de bedoeling. In die tijd las ik de plaatselijke openbare bibliotheek leeg. Daar had je toen nog tijd voor – er was geen internet. In die bibliotheek hadden ze een keer een aankondiging opgehangen voor een dichtwedstrijd. Ik dacht: weet je wat, ik lever er een paar in. Ik won. Ik moest naar voren komen en mijn gedicht voorlezen in een microfoon. Dat ging nog wel, maar toen ik thuis kwam begonnen er allerlei mensen op te bellen. Ze hadden het op de radio gehoord. En het bleek ook in de krant te staan. De voorzitter van de jury was een echte gepubliceerde dichter. Hij kwam bij mij thuis en wilde dat ik gedichten uitzocht voor een bundeltje. Het bundeltje is er niet gekomen. Ik schrok zo dat ik heel lang geen gedichten meer heb geschreven. Ik ben nog wel schooljuffrouw geworden, rond mijn veertigste. Engels. Ik ben nu 57, diep in de jaren ’00. Sinds een paar jaar ben ik bezig met het ont-blokkeren van mijn writer’s block. Ik publiceer op een schrijverssite, voorlopig onder pseudoniem. Ik heb tweemaal deelgenomen aan een open podium. De eerste keer stond ik stijf van angst, de tweede keer ging al veel beter. Ik volg workshops bij Margreet Schouwenaar, ik bezoek haar schrijfcafé. Daar leer ik ook andere mensen kennen die schrijven. Eng hoor. Tijd voor de samenvatting. Ernstig geval van schrijversblok, goed geschoold, enige erkenning gehad. Recovering writaholic. Als je wilt weten wat je kunt doen aan schrijversblok, kan ik je wel wat tips en methodes aanreiken waar ik zelf succes mee heb gehad. Uiteindelijk is het, zoals bijna alles, vooral een kwestie van doorzetten. Een mens met een doel, daar is op den duur weinig tegen bestand.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ah! Nu begrijp ik het. Ik vroeg me ook af hoe mensen sommige woorden dik gedrukt kunnen weergeven. Ik zal er veel quoteplezier aan beleven.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Ing: Dank je voor de info, het is me nog niet gelukt om dat aan te geven in mijn algemene profiel, maar die mededeling met het kruisje, als je daar op klikt, dan verandert hij dus in groen en "ook per mail". Wat er heel geruststellen uitziet - maar niet betekent dat ik nu ook mail krijg als er gereageerd is op de topics waarbij ik dit heb aangegeven! @ Dargor: Dat was een goeie vraag over die nickname, zette me aan het denken, bedankt daarvoor. Maar nu vraag ik me af: wat betekent "Dargor" eigenlijk?

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Ing: Dank je voor de info, het is me nog niet gelukt om dat aan te geven in mijn algemene profiel, maar die mededeling met het kruisje, als je daar op klikt, dan verandert hij dus in groen en "ook per mail". Wat er heel geruststellen uitziet - maar niet betekent dat ik nu ook mail krijg als er gereageerd is op de topics waarbij ik dit heb aangegeven! @ Dargor: Dat was een goeie vraag over die nickname, zette me aan het denken, bedankt daarvoor. Maar nu vraag ik me af: wat betekent "Dargor" eigenlijk?
Wat leuk dat je dat vraagt! :nod: Dargor is de naam van een mythische figuur, die voorkomt in de bezongen verhalen van de Italiaanse symfonische heavy metalband Rhapsody. "Ik" heb zelfs een verwijzing op Wikipedia --> http://en.wikipedia.org/wiki/Dargor :D Het verhaal is lezenswaardig. Ik ben een liefhebber van fantasie. Dargor heeft voor mij als naam een krachtige uitstraling. Ik ben zelf helemaal niet zo sterk, stoer en dapper, maar de naam zit me als gegoten. Op internet ben ik al Dargor sinds oktober 2000. Om de een of andere reden hebben veel mensen de neiging om af en toe Dragor te schrijven. Dat is niet erg; ik spaar drakenbeeldjes. ;)

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dargor; het is gewoon een mooie, pakkende (en idd. ook sterke) naam. Kan natuurlijk ook op je geesteskracht duiden, als het fysieke aspect wat achterwege blijft. Toch? Groetjesss Daantie (past mij ook als een zelfgebreid vestje :P)

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dargor; het is gewoon een mooie, pakkende (en idd. ook sterke) naam. Kan natuurlijk ook op je geesteskracht duiden, als het fysieke aspect wat achterwege blijft. Toch? Groetjesss Daantie (past mij ook als een zelfgebreid vestje :P)
Oh... fysiek heb ik niets te klagen hoor! Ik ben 1.83 en heb brede schouders en een sterk gestel. Niet gespierd - dat is iets anders :D

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het gezien Dargor, je bent helemaal beroemd! Op de foto hier zie je er gelukkig een stuk geruststellender uit dan op de plaatjes die ik kreeg met google! Dargor vind ik dreigender dan Dragor. De draak, dat is toch het symbool voor het kwaad in jezelf?

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Whoehaha, ik wilde je zeker niet beledigen, Dargor. Gewoon verkeerd geintepreteerd. Is idd. heel wat anders :lol: Greetz Daan

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Whoehaha, ik wilde je zeker niet beledigen, Dargor. Gewoon verkeerd geintepreteerd. Is idd. heel wat anders :lol: Greetz Daan
Ik voelde me niet beledigd, maar wilde even voorkomen dat mensen me als een klein en tenger mannetje gingen zien.... :lol: :lol: Mijn echte naam is trouwens Martijn. Dat klinkt heel wat minder stoer - helaas :p

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het gezien Dargor, je bent helemaal beroemd! Op de foto hier zie je er gelukkig een stuk geruststellender uit dan op de plaatjes die ik kreeg met google! Dargor vind ik dreigender dan Dragor. De draak, dat is toch het symbool voor het kwaad in jezelf?
Grappig dat je dat opmerkt... Ik hoor vaak dat ik zo'n rustige, kalmerende uitstraling heb. De draak is een bijzonder dier. Volgens mij hebben ze geen eenduidige symbolische betekenis... Ik heb meer binding met de draken in fantasieverhalen dan met de draken zoals ze die in China afbeelden.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dargor; ik vind Martijn anders een schitterende naam. Zo heet mijn verloofde namelijk. En dat is een stevige, sterke man en ook heeeel stoer (vind hij zelf dan :D, ik vind hem vooral lief en da's ook een goede eigenschap) Groetjesss

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dargor; ik vind Martijn anders een schitterende naam. Zo heet mijn verloofde namelijk. En dat is een stevige, sterke man en ook heeeel stoer (vind hij zelf dan :D, ik vind hem vooral lief en da's ook een goede eigenschap) Groetjesss
hahahaha... bof ik even :p Nee, ik vind Martijn een beetje 'bekakt' overkomen :o Maar natuurlijk is-ie lief, anders was Martijn je verloofde niet :p

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bekakt? DIe van mij praat anders zo plat als een dubbeltje Twents...heel weinig bekakts aan :D. Groetjess D.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tantebetje, zooo, wat ben jij actief hier! Kom je nog wel aan schrijven toe, vroeg Prul streng. Maar graag even je hulp, ik raak hier nog steeds de weg kwijt: waar vind ik je gedicht met die experimentele titel? BVD!