Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Aangenaam kennis te maken, de naam is Ka Sha Gan

Aangezien ik sinds een tijdje toegetreden ben tot een schrijversgroep waarvan een aantal leden zich hier nogal eens eens laten zien, dacht ik bij mezelf... Toch eens even gaan kijken... Nu heb ik me geregistreerd hoewel ik niet vaak aanwezig zal zijn, ben ik bang. Te weinig beschikbare tijd, hoewel ik als amateurschrijvertje met de ambitie mijn romans uitgegeven te zien hier zeker goede adviezen zou kunnen lezen. Ik ben zeer benieuwd. In de hoedanigheid van freelance correspondent van een lokaal blaadje en redactielid van Pure Fantasy, schrijf ik redelijk wat en zie ik nogal wat teksten voorbijkomen. Ik merk wel dat het een verrijking is om eens - door middel van ons gezellige schrijversgilde - met andere teksten in aanraking te komen. Begrijp me goed... ik schrijf fantasy, maar in geen geval de epische fantasy waaraan wel erg vaak wordt gedacht bij het woord fantasy. Wat dan wel? Eh... moeilijk... ik denk een mengeling van dark fantasy, horror, contemporaine fantasy... of is dit grotendeels hetzelfde? ;-) Ach, nuance verschillen... Mijn eerste roman wordt op dit moment onder handen genomen door een vakkundig redacteur, mijn tweede roman is in handen van meedogenloze proeflezers en mijn derde roman ben ik nog een beetje in de juiste verhoudingen aan het kneden. Ik ben niet snel tevreden. Lang verhaal, besef ik nu ik omhoog kijk. Dus... hoi... eh...mijn echte schrijversnaam is Rik Raven en ik ben geen kerel. Meer informatie is te lezen op www.rikraven.com

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik bekeek je site en plotsklaps las ik "Er zijn meer werelden dan deze..." Ik werd helemaal warm van binnen. Ik moedig je soort fantasy aan. Ik heb een lichte hekel gekregen aan al het epische fantasy van tegenwoordig, een nog grotere hekel aan al die 'spanning' van tegenwoordig. Fantasy moet terugkomen - en dan bedoel ik niet de Tolkien en Hobb klonen. Fantasie reikt toch wel verder dan de clichés van elven, orks en draken? Dat mag ik hopen. Keep it up! Welkom, trouwens. Hahah.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom. wat is niet epische fantasy? om me op weg te helpen: Waar vallen -Amber -Aardzee -De donkere toren onder? Heb namelijk van deze boeken genoten. (Tolkien ook, maar die is de aartsvader volgens mij. En er zijn inderdaad veel Tolkien klonen.)

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Je zit toch ook op het forum van suspence story, meende ik? Of ken ik je ergens anders van?

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom. wat is niet epische fantasy? om me op weg te helpen: Waar vallen -Amber -Aardzee -De donkere toren onder? Heb namelijk van deze boeken genoten. (Tolkien ook, maar die is de aartsvader volgens mij. En er zijn inderdaad veel Tolkien klonen.)
Misschien is episch een foutieve verwoording. Ik heb het even opgezocht, en ik zag de term 'low fantasy' staan. "Low fantasy is geen echt subgenre, maar meer een term die gebruikt wordt voor alle fantasyfictie die duidelijk verschilt van high fantasy of zich hiertegen afzet. Het omvat dus verschillende subgenres, zoals duistere fantasy, humoristische fantasy, enzovoort. Kenmerkend is dat magie, superhelden en grote strijdtonelen meestal een zeer beperkte rol spelen in de verhalen." Misschien is dat de juiste tegenstelling die ik bedoel. Niet dat ik Tolkien afkeur, hoor. Zeker niet. Ik heb genoten van zijn boeken en van zijn wereld. Maar dat hoef ik niet van andere schrijvers te lezen. Altijd maar weer de woorden op de achterkant van 'another' fantasyboek: de uitverkorene zal het kwaad overwinnen, een grote oorlog is gaande, een kwade tovenaar is ontwaakt, goden op een queeste, een oeroudland vol fabelachtige wezens teisteren een klein dorp waar (en daar komen ze, hoor, de typerende fantasynamen) Efaneor, Aelyan, Eamon, Gilanon, en weet ik veel wie nog meer, wonen. Vijanden zijn altijd buitengewoon gemeen, zijn altijd lelijk of juist bloedmooi, zijn altijd zwart gekleed. Bondgenoten altijd hulpzaam, altijd een gave, altijd een overdreven bedreven vaardigheid als zwaardvechten, boogschutten, denken of magie, altijd geduldig en nuchter. Het is vermoeiend. Er bestaat veel meer fantasy dan dit. En het is er ook wel. Zeker. Maar je ziet het zo weinig.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
klopt. er is erg veel Tolkien-naschrijf-werk. Daarom vond ik Stepehn King wel stoer. Die had ook die zelfde drang van binnen (nee Sebastiaan!) maar heeft zich kunenn inhouden. (zeg dankie) Hij heeft net zo lang gewacht tot hij zijn geheel eigen setting vond: Het wilde westen. Wel passend voor een Amerikaan. (Card deed dit ook met Alwin Maker, geloof ik). maar volgens mij moet ik dit verhuizen naar het fantasie draadje.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Ik ben ook een fantasy liefhebber (zoals al eerder gezegd) maar maak daarin geen onderscheid. Een verhaal spreekt me aan of niet. Meestal is het echter de 'jeugd-fantasy' waar ik me het meest mee vermaak. Elven, dwergen, tovenaars, draken... geweldig! :)

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier. Zo langzamerhand zijn er volgens mij al heel wat fantasy schrijvers hier. Schrijf maar een hoop mooie boeken. Ik ben er gek op.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Ka Sha Gan! Ik verblijf net als jou op dit forum om ook eens met andere teksten dan die in "fantasysfeer" in aanraking te komen. Voor ieder die schrijft is het heel gezond het eigen hok af en toe te verlaten en ook eens bij anderen te neuzen! ;) Zie je denkelijk zaterdag!

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
klopt. er is erg veel Tolkien-naschrijf-werk. Daarom vond ik Stepehn King wel stoer. Die had ook die zelfde drang van binnen (nee Sebastiaan!) maar heeft zich kunenn inhouden. (zeg dankie) Hij heeft net zo lang gewacht tot hij zijn geheel eigen setting vond: Het wilde westen. Wel passend voor een Amerikaan. (Card deed dit ook met Alwin Maker, geloof ik). maar volgens mij moet ik dit verhuizen naar het fantasie draadje.
Dankie-sai.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankie sai. We zijn goed ontmoet, vertrouw ik. Iedereen lange dagen en aangename nachten gewenst. En nee, ik heb geen hekel aan epische Fantasy, maar het staat gewoon wat verder van me af. Ik wil in het hier en nu verrast worden met onverklaarbare zaken, mysterie en onderhuidse spanning. Dat is dan ook wat De donkere toren me heeft gegeven, sterker nog deze serie heeft me opnieuw geïnspireerd te gaan schrijven. Ach, en een goed cliché is pas een cliché geworden omdat het zijn waarde heeft bewezen. Goed gebruikt heb ik er niets op tegen. Inderdaad, ik modereer wel eens wat op suspensstory.com en ik ben er zaterdag ook bij, Hay. :unibrow:

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankie sai. We zijn goed ontmoet, vertrouw ik. Iedereen lange dagen en aangename nachten gewenst.
En voor u tweemaal dat aantal.