Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nienkea

Hallo ik ben Nienke Ik ben 44 , woon samen en we hebben drie kinderen Ik heb geschiedenis gestudeerd en gedoceerd Meestal commerciële banen gehad In de zomer zat ik 10 weken met m'n knie En kon niet veel en ben begonnen met schrijven Voor ik het wist was Tjalf daar en ging hij naar Mars Ik ben tot 3/4 van m'n boek gekomen en merkte dat Tjalf geen kant meer op kon Ik moet nog veel leren en het wordt een lange weg Ik heb me voorgenomen van de weg te genieten en dan pas te kijken of het resultaat Commercieel is Ik lees veel van jullie stukjes en vooral ook de commentaren op elkaar Het bevalt tot nu toe heel goed al vind ik de stilte rond een stuk enger dan het commentaar!!!

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Nienke. Ik vind het goed dat je eerst commentaren leest en geeft. Er komen hier ook mensen die meteen een stuk voor proeflezen neerpleuren en dus nemen, niks geven. Op zulke stukken geef ik per definitie nooit commentaar (ik léés de stukken niet eens), maar ik zie nu reikhalzend uit naar jouw probeersels.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Leonardo mea culpa mea culpa Ik wist niet dat deze mogelijkheid bestond dus ik had al gedropt, ben geen haar beter dan anderen , ben ik bang Mooie profielfoto! Diana en Wolfke ook heel hartelijk bedankt!

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Nienke! Ik herken dat wel, je gaat er vlot in en op geven moment haak je vast tijdens het schrijven. Vroeger vaak gehad. Wat meestal kan helpen is een plan van te voren opstellen! :) Veel leren en lange weg is het zeker, maar als je er plezier in hebt (en dat is belangrijkste) dan lijken de wegen vaak korter. :) Als je later een nieuwe verhaal gaat beginnen kun je alvast een plan opschrijven op een apart papier/document. Wat ik vaak doe is: Hoe gaan de personages heten (inclusief hoofdpersonage), waar speelt het zich af, is het verleden of heden, karakters etc. Dan als ik dat heb genoteerd allemaal ga ik opschrijven hoe ik het verhaal wil laten gaan, van begin tot eind. In dit stukje mag je alles tot details uitwerken maar het hoeft niet, af en toe kun je bepaalde dingen open laten voor als je zelf nog leuke ideeën krijgt tijdens het schrijven. Ik persoonlijk vind het prettiger om in gerichte lijnen te werken, dus echt in details uitwerken en dat na volgen. Inspiratie uitgraven doe ik echt in het begin alleen, daarna ga ik mij richten op het verhaal zelf en de personages. Ook bepaal ik de hoeveelheid hoofdstukken en wat ze gaan bevatten, een eigen stijl erin ontwikkelen. Ik hoop dat je misschien iets hiermee kan :) En tot forums! Groetjes, Danny.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Leonardo mea culpa mea culpa Ik wist niet dat deze mogelijkheid bestond dus ik had al gedropt, ben geen haar beter dan anderen , ben ik bang Mooie profielfoto!
Niet te zwaar aan tillen. Het is puur persoonlijk; er zijn anderen die hier op een andere manier mee omgaan. Ik vind de foto van mijn beeld niet zo perfect. Mijn haar springt een beetje voor mijn ogen. Maar hij valt wel op!

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt allemaal voor jullie berichtjes Waar ik tegenaan loop is dat ik veel vaart wil maken in mijn verhaal en dat het me aan de techniek ontbeert om het te realiseren. Nu zorg ik er juist voor dat de lezer stil staat ipv beweegt het is een interessant proces!

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goh, gezien je foto had ik je een stuk jonger geschat. Dat is een compliment :) Welkom hier en ik hoop nog veel van je te lezen! Alle begin is moeilijk.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Nienkea, ik had ook nog niet gereageerd. Leuk dat je ook op SOL zit. Zoals je inmiddels al wel hebt gemerkt een leuke leerzame site, waaruit je veel inspiratie kunt halen. Ik zelf heb er al veel aan gehad en volg inmiddels ook schrijfcursussen waar ik nog veel meer aan heb. Ik hoop dat je er net zo van zult genieten dan ik. Veel plezier!!! Ramon

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ramon ik las net een reactie van je en dat genieten van jou, Ik weet niet of ik daar deelgenoot van wil zijn;) Geintje, vond het leuk om te lezen. Denk dat mijn stukjes wellicht iets te onschuldig zijn voor je We komen elkaar vast nog tegen op SOL Gezellig;))

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvers on line K zag het bij iemand en ik dacht dat het ingeburgerd was zoals hp of ms Ik dacht ik bezig meteen het jargon ;))

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi GG ja ik word erg verwend door alle aandacht! Weet je dat je best commentaar kan geven bij andere stukjes? Je bent nog jong, maar kunt heel goed schrijven. In het fantasy genre van ons zijn veel jonge lezers en jouw input,ik bedoel bijdrage, is dan juist heel belangrijk. Als je dat doet leren mensen je kennen en schrijven ze jou vast heel veel berichtjes. Krijg je gillende fans ;))

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Danny. Ik heb je advies ter harte genomen en begin pas met schrijven als ik de verhaallijn goed op papier heb! @ alle SOL'ers gelukkig Nieuwjaar

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat verlaat, maar ook namens mij van harte welkom Nienke! Ik hoop dat je met onze hulp Tjalf uit zijn netelige positie kunt bevrijden ;) SOL is niet alleen een begrip, het is hier tevens een vervoegbaar werkwoord. Maar de exacte vervoeging leer je vanzelf, haha.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank Dragor Ja het zal me dit jaar lukken om dat jong op Mars te krijgen. En hij gaat de Rode Planeet vast redden! We SOL - len ons er samen naar toe en slaan ons moedig door alle tegenstand Geen Stimpha of 'Schrijversblock' die me daarvan af kan houden

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dargor :o :D Ik begreep even dat je Tjalf op Mars had laten stranden! De benzine was op, of zoiets :lol: Ineens was Tjalf daar kan inderdaad ook betekenen dat je hem tot leven had gewekt.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Dargor, Leuke naam! Echt een naam voor mijn Alkeidenvolk! Ja het is ff wennen met mijn boek. Voor je het weet vlieg je met een Gouden Twix naar Mars! Johan was eventjes zo verslaafd dat hij moest afkicken, of hij is druk bezig om de laatste dag aan zijn eigen oorlog te leggen. Dat is niet helemaal duidelijk. Ik hoop dat het een mooi boek wordt!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Nienke, al was ik een tijdje weg op SOL en ben je er alweer een tijdje. Ik leer veel van jouw commentaar tijdens Januari Schrijfmaand, en van jouw verhalen. Later ga ik mij verdiepen in proeflezen en hoop dan Tjalf tegen het lijf te lopen... Op dit moment bezin ik mij op het schrijven van korte verhalen voor wedstrijden, ik had vorig jaar een paar succesjes. Ik heb gesmokkeld, want ik won of werd genomineerd door mijn handicaps handig te vermijden. Nu ik de handicaps probeer op te heffen wordt het scala aan mogelijkheden groter. Ik ben benieuwd of je ook inspiratie krijgt door Januari Schrijfmaand. Verder bezin ik mij om essays te gaan schrijven... Lijkt mij ook iets voor jou, want je hebt geen tekort aan eigen mening. En dat kun je goed gebruiken in een essay. Ik voelde mij tijdens mijn studie Psychologie en het schrijven aldaar flink beperkt omdat de eigen mening behoorlijk ingeperkt wordt in Wetenschappelijke stukken. Alleen de discussie geeft wat ruimte, maar ik viel uit de toon met discussies van meer dan drie bladzijden tegen een alinea bij de anderen.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Odile We komen elkaar op Sol vaak tegen deze maand. Ik moet nog veel aan mijn schriven doen voordat het boek er is Maar ik leer graag dus dat komt vast wel goed Het is eenleuke samenwerking die we creëren deze maand!

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hè dank je en eensgelijks Leuk hè al die verschillende stijlen! Groetjes!

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O, bah, wat slecht dat ik nog geen hoi heb gezegd. Bij deze dan. Hoi! Je bent hier al een tijdje (een lang tijdje eigenlijk) maar alsog welkom! Ik wil even zeggen dat ik nu al fan ben van jouw werelden. Je hebt me je verhaal gestuurd om te proeflezen en ik zal eerlijk zijn, erg ver ben ik nog niet gekomen. Toetsweek. Maar wat ik heb gelezen was geweldig, dus dat belooft veel goeds! (Jouw Tjalf en mijn Diëgo worden vast de beste vrienden! :P Hoewel... Volgens mij zal Tjalf alleen maar moe worden van Diëgo, maar ach.) Geschiedenis? Geweldig vak. Helaas heb ik een klas die er niet zo over denkt. Onlangs een 9,7 gehaald voor een schoolexamen. Ze staarden me aan alsof ik van mars kwam. (Sorry voor dat grapje) De leraar maakt gebruik van alle dingen? (Even uit mijn hoofd)