13 jaar 10 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

Tok tok!

15 januari 2011 - 17:54
Gegroet naarstig schrijvende medemensen. Mijn naam is Manu, ik woon in Antwerpen en ben 40 jaar (vorige levens niet meegerekend). Ik ben auteur en heb momenteel 2 uitgegeven boeken op mijn naam staan, waarvan de eerste een echt succes was. Vreemde wereld daar in uitgeversland, hoor. Je schrijft een boek, niemand wil het uitgeven, je geeft het dan maar zelf uit omdat je er danig in gelooft en verkoopt alles uit. Dan meld je dat weer eens aan die uitgevers en willen ze't nog niet. En dan verkoop je er nog meer. :eek: Waarom ben ik beginnen schrijven? Op een bepaald moment zat ik met grote vragen: wat doen we hier, wat is de zin, waarom lijdt de mens zo op ongekende schaal en is dit eindeloos? , enz.. Na een lange tocht over wilde zeeën ben ik als een schipbreukeling op een eiland aangespoeld waar bevredigende antwoorden groeiden aan de bomen en die wilde ik plukken en delen. Wees gerust, ik heb niks op met religie. Vanaf toen ben ik boodschappen in flessen beginnen steken en ze in zee gegooid. Door berichtjes terug te krijgen van andere lezende schipbreukelingen op hun eiland bleek dat er velen ook effectief aankwamen. Ik denk dat ik vooral ben beginnen schrijven omdat ik wilde weten hoe je hier uit kan geraken. En daarmee bedoel ik: deze alledaagse en uiterst bevreemdende Alice-in-Wonderlandwereld waarin we leven. Is dat niet de enige bedoeling die er achter schrijven zou mogen zitten? Ontsnappen, als een onterecht ter dood veroordeelde uit zijn kerker. Niet als verdoving of vlucht van de realiteit maar juist als anti-gif tegen die verdoving. Als een alchemist die lood in goud veranderd. Benieuwd naar nieuwe schipbreukelingen hier..

14 jaar

Rol

• Gewone gebruiker
15 januari 2011 - 21:48
Hoi Manu welkom hier, laat eens een flesje met een briefje langsdrijven in de golven van jouw zee stroming. Laat het aanspoelen op het strand van proeflezen. Dan kunnen deze schipbreukelingen ook de kokosnoten uit de palmbomen lachen.... :)

14 jaar 11 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
16 januari 2011 - 7:25
Ik denk dat ik vooral ben beginnen schrijven omdat ik wilde weten hoe je hier uit kan geraken.
... You can check-out any time you like, But you can never leave... :D

14 jaar 3 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
16 januari 2011 - 11:11
In geval van watersnood spring op een boot speur naar statiegeld duik in het zeegeweld deinend op de golven door flessen bedolven glas gevuld met papier wat een zootje hier scheid het afval nu meteen de wereld is niet van ons alleen Welkom!

14 jaar 2 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
16 januari 2011 - 19:07
:) Ik heb zulke wallen onder de ogen van al het water ,dat ik denk wel geland te zijn op het eiland waar ik woon:D Welkom Manu. Gefeliciteerd met je boek. Ik ben benieuwd. Veel lees, leer en schrijfplezier alhier.

13 jaar 10 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
16 januari 2011 - 19:24
@Thomach Dank je! Ik kwam hier wel. @Janheij ga het toch proberen, Janheij. En ondertussen het beste er van maken :D Die gek genoeg is volge mij!

13 jaar 10 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
17 januari 2011 - 18:37
@ Cychick Pareltje, Cychick. Dank je wel! En enkel flessen van het merk 'Werk' hebben statiegeld en komen in aanmerking om een vlot mee te bouwen. De rest zakt vanzelf wel naar de bodem :)

13 jaar 10 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
17 januari 2011 - 18:44
@Mathilde1947 Dank je wel, Mathilde. Klinkt alsof je zelf ook uiteindelijk bent ontsnapt van de verdrinkingsdood. Ook welkom dan :) Misschien kunnen we bruggen bouwen van letteren naar de andere eilanden en zo een kolonie stichten om uit het isolement te raken.