Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Titel van een boek veilig stellen! - 035Andrew

Hallo allemaal, Mijn naam is André van der Water en ben 50 jaar, homosexueel, vrijgezel, woon in Hilversum en een beginneling in het schrijverswereld. Sinds kort ben ik bezig een boek aan het schrijven, maar ik merk dat ik problemen heb met de grammatica Nederlands en hierdoor kan ik vaak niet verder. Zijn er leden die met hetzelfde probleem zitten of zijn er leden die ervaring hebben met het schrijven van een boek. Graag zal ik met jullie in contact willen komen en tips willen ontvangen. Een ander vraag is: Hoe kan ik een titel van een boek veilig stellen of bij welke instanties kan ik dat doen. Graag reacties! André van der Water

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Als je de titel van je boek veilig wilt stellen, moet je hem niet eerder noemen of gebruiken dan wanneer je een contract hebt met een uitgever, of wanneer je je boek zelf uitgeeft. Gewoon voor jezelf houden, dus. Voor grammaticale ondersteuning kun je correctoren benaderen. Of misschien zijn er mensen die je tekst wel pro deo voor je willen doornemen.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Helaas André, een boektitel kun je niet veiligstellen. Zoek maar eens in de boekhandel of op internet, er komen talloze boeken met dezelfde titel uit. Soms zelfs in dezelfde week, zoals die boeken over de ondergang van DSB. Zoals Thérèse al zegt kun je wel zorgen proberen de eerste te zijn met een specifieke titel door het goed geheim te houden.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Binnen de schrijfbibliotheek van Schrijven zijn er een aantal interessante boeken die je al op weg kunnen helpen.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gebruik een werktitel tot je een contract hebt en verklap dan pas die prachtige titel die je in je hoofd hebt ;) Dan kun je het in ieder geval voor je eigen boek gebruiken, maar het is geen garantie dat niemand hem verder ooit gebruikt, helaas.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Andrew. Tips zijn je al gegeven. Wil je weten of er hier mensen ervaring hebben in het schrijven van een boek, kijk dan eens bij de boekpresentaties. ;)