Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Waarom schrijf ik? - Philip de Qlercq

Als iemand met een bezonnen kijk op het leven me zou vragen waarom ik net nu , in barre tijden van pulpbladen en valse dichters , wil gaan schrijven , dan kan ik enkel dit nog voorwenden : " Omdat het me beethoudt en reserveert , ook weer doorsnee en onzinnig lijkt als ik het even heb laten varen , gezien de draad weer oppikken steeds op veel verzet stuit en de onbenulligheid van mijn verhalen m'n poten verlamd,maar vooral omwille van dat éné , krankzinnige moment , dat elke neiging tot relativeren de kop inhamert , onvoorspelbaar toeslaat , me wegtovert uit de feitelijkheid van dit bestaan en neerdropt in een wereld waar alle opvattingen van tijd en rede vervagen,waar verhalen van 40 jaar menselijk dwalen als afgedraaide motorolie uit je pen lekken en het bewustzijn tot een strikt minimum wordt herleid , waar alleen ademen uit een verstopte neus storend werkt en waar je kan flirten met de feilloosheid van een beperkt bestaan , ver weg van het onttoverd paradijs , van alle , in dom gekwetter ontaarde discours , in het universum van de letters , het rijk der zinnen. Daarom, onbekende vriend, wil ik schrijven tot de laatste druppel vloeistof uit mijn lijf is weggesijpeld . Met mijn oprechte verontschuldigingen voor dit benauwende gehaspel Philip De Clercq

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik snap er geen flikker van, maar je moet even op je interpunctie letten, vooral als je wil blijven schrijven. Schrijf ze verder ;)

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoor altijd dat het onderwijs zoveel beter is in Belgie, maar ik begin mijn twijfels te krijgen als ik dit lees. Ksnapterniksvan. Belgisch bier alleen wekt namelijk, zelfs in grote hoeveelheden,geen slechte grammatica op. Hooguit rare typfouten.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Philip, Ik denk dat je wel twee A4'tjes nodig hebt om je fragment uit te leggen. Ook achter een komma moet een spatie. (Sekhmet :nod: )

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is dit een voorsteltopic? In dat geval: van harte welkom, enne...vooral blijven schrijven. De grammatica en netheid van dit stuk laten echter te wensen over. Misschien iets om je aandacht op te vestigen wanneer je schrijfambities hardnekkig aanwezig blijven (zoals bij mij :) ) Groetjes

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja: Ik ben en blijf een waardeloze typist, zelfs zonder Belgisch bier, maar m'n grammatica deugt gelukkig meestal wel. :) En dat zonder Belgisch onderwijs. ;)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben te simpel voor dit gehaspel :confused: maar toch welkom!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Philip! In het begin snapte ik het nog, maar toen raakte ik de draad kwijt, kort nadat jij het over de draad had.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En weer een SOL-record gebroken. Spelfout in de eigen naam. :eek: In de aanhef. Bij het voorstellen.Vooral zo doorgaan..... :crybaby:

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat ben je weer aardig tegen nieuwkomers, Sekhmet. Als je goed gelezen had wist je dat Dries de kop heeft gemaakt.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sekhmet (en allen die zich aangesproken voelen), als ik het me goed herinner, ben jij nog niet zo lang geleden hartelijk welkom geheten. Waarom gun je een ander niet hetzelfde warme welkom? Omdat die ander niet perfect kan spellen? Kom op, zeg.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel even dacht ik de literaire kleurloosheid in mij te verbannen en de onbestendigheid van klanken in te ruilen voor de kracht van het schrift. Helaas is het juk van de beschaving ook hier zwaar om dragen en blijft het voor eminente sprekers eenvoudiger te intoneren dan met puntjes en komma's te goochelen . Leve het spraakvermogen ! Lang leve het gepleit en het betoog, het gekeuvel, het gezwets, het geroddel en geklets . Driemaal Hoera voor het pruttelende braaksel dat onze stembanden afscheiden en waarmee ze de wereld verzuren . Ben ik nu aan het praten of aan het schrijven ? HELP liphip ed qlercc

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hej Philip, welkom hier. Ik schrijf ook graag :p Dicht je trouwens, of schrijf je verhalen?

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hej Philip, welkom hier. Ik schrijf ook graag :p Dicht je trouwens, of schrijf je verhalen?
Wel beste Bamse , in alle eerlijkheid durf ik er geen naam op te kleven

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hej Philip, welkom hier. Ik schrijf ook graag :p Dicht je trouwens, of schrijf je verhalen?
Wel beste Bamse , in alle eerlijkheid durf ik er geen naam op te kleven
Ach ja, wat heb je ook eigenlijk aan categorieën.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Zjors; Ik ben altijd erg aardig tegen nieuwkomers die iets zinnigs te melden hebben, al is het alleen maar iets in de geest van "ik ben Annie en ik wil een boek schrijven". Dit geouwe#### valt daar, m.i., niet onder.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bepaal jij hier wat zinnig is , ok sexmet daar zal ik voortaan rekening mee houden. Kan je om te beginnen in plaats van J.P. Rawie te parafraseren zelf iets dienstig aan een waardig doel bedenken . Met nederige dank DC

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, ha, je hebt het antwoord een goed vage touch gegeven, zie ik...ik wacht af, en observeer Philip, can you handle the pressure?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor zichzelf kan Sekhmet natuurlijk prima bepalen wat zinnig is en wat niet. Heeft geen enkele invloed op hoe anderen er tegenover staan. Ik hoop voor je dat die "sexmet" een typo is, anders geef je wel heel snel je kaarten bloot en ik denk niet dat er voor een type dat zo snel op z'n teentjes is getrapt, verontwaardigd gaat doen en op de man gaat spelen veel sympathie is op dit forum.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor zichzelf kan Sekhmet natuurlijk prima bepalen wat zinnig is en wat niet. Heeft geen enkele invloed op hoe anderen er tegenover staan. Ik hoop voor je dat die "sexmet" een typo is, anders geef je wel heel snel je kaarten bloot en ik denk niet dat er voor een type dat zo snel op z'n teentjes is getrapt, verontwaardigd gaat doen en op de man gaat spelen veel sympathie is op dit forum.
Morgen vertel ik je een leuk verhaaltje , slaapzacht