Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

synopsis?

Ik las op een bepaalde site hier in het forum dat uitgevers een 'synopsis' verwachten. Een samenvatting dus van hetgeen je geschreven hebt. Nu heb ik een misschien domme vraag, maar wat houdt dat synopsis precies in? Een curriculum vitae, een samenvatting van je boek van ongeveer 250 woorden, stukjes uit je boek die je goed vindt... Nog iets? Zie ik iets over het hoofd? Mijn boek is volledig klaar nu, xxxx aantal keren herschreven en ready to be send out. Nu dus nog dat "synopsis" klaar krijgen.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt even het woord intikken bij de zoekfunctie, Chaquir, en je krijgt een berg informatie.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dat is waar, maar door die berg info (en off topic bijverschijnselen ;) kun je soms ook de bomen niet meer zien. Op zich vind ik een eventuele vraag van of er specifieke richtlijnen voor een synopsis zijn wel interessant. Wat is de current trend? Heb je de info gevonden die je zocht chaquir?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Anders zitten we steeds dingen te herhalen, daarom zei ik het.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Namen van je karakters, de premisse, een korte samenvatting van (de ontwikkeling van) je verhaal en het einde. Zodat de uitgever een stuk midden in je boek kan lezen en dan toch weet wie wie is en waar het verhaal ongeveer naar toegaat. Op ZZ staat ook een topic over synopsis Sabarinda, Jan heeft het uitvoerig uitgeschreven. Op de manier die hij beschrijft kan je de synopsis ook gebruiken als leidraad terwijl je aan het schrijven bent.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt allemaal voor jullie reactie. Ik heb, eerlijk gezegd, vandaag niet meer verder gezocht naar enige uitleg. De zon was té verleidelijk vandaag en ik heb dus m'n uren buiten gespendeerd ipv aan de computer. Ceridwen, wat bedoel je met ZZ? Ik vind je comment wel heel interessant, daaruit leer ik direct weer wat bij. Bedankt. Mariejeanne, ik ga het eens proberen bij de zoekfunctie en zien of dat ik daar wat meer uitleg krijg. Bedankt voor je reactie. Sabarinde, ik heb vandaag dus nog niet echt gezocht. Het zal voor morgen zijn. Lief dat je reageerde. Bedankt.