Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Spiritueel schrijven

Een tijdje geleden kreeg ik een folder van "Spiritueel Schrijven" onder m'n neus, met als ondertitel "het ABC van Jezelf ontdekken". Het is een schrijfcursus waarin je leert dagboek schrijven, en dan vooral allerlei aspecten van die vorm van schrijven: verschillende vormen, kinderfrustraties, beuwst leren dromen, ouderdom, reizen, gevoelens, metaforen, etc., etc. Het is van het "Onkruid College". Mijn vraag is, of iemand bekend is met deze cursus.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
nee MJ, dat ken ik niet. Maar het grappige of het toeval wil, dat ik gister een boek kreeg met als titel: dagboek als spiegel. Wat jij hierboven aan info geeft, herken ik vanuit dit boek. Bekend ben ik er dus nog niet mee, maar het is zeker, nu al, de moeite waard om het in te kijken voordat je een dure cursus koopt. Dit boek leert je hetzelfde.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De cursus ken ik niet maar er zijn twee manieren van echt spiritueel schrijven. 1 Je geeft je hand over aan (wat dan ook daarboven) en die hand gaat dan uit eigen beweging schrijven. Als een trance toestand maar dat van aleen de hand. 2 Je laat je bewustzijn wat zakken en stelt je open aan (wat dan ook daarboven) en die stralen gedachten in. Als je het goed kan, zal het functioneren of iemand je een dictee geeft. In beide gevallen is het zaak te leren bepalen wie er wel en niet aan het woord mag. Anders krijg je allerlei grappenmakers aan de lijn. Het kan ook zijn dat het maar woorden zijn die ze gebruiken om de cursus spannender te doen klinken en willen ze gewoon dat je al je onbewuste gedachten op papier zet om daar dan mee aan de slag te gaan. Allemaal prima binnen goede begeleiding.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wijze woorden, DeEllis. Zo is het. Ik wil er nog aan toevoegen dat ook de mens die zich openstelt voor wat dan ook daarboven nog steeds zelf iemand is. Hij/zij kan/mag meecommmuniceren, nadat hij/zij heeft 'bepaald wie er wel en niet aan het woord mag'.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vond de naam "Onkruid College" ook al zo raar. Dan kun je jezelf toch niet serieus nemen? Verder ligt de inhoud van de cursus mij niet zo, dus ik ga 'm niet volgen.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Carduelis, is het gelieerd aan het tijdschrift "Onkruid"? Een van de grootste tijdschriften in Nederland op het gebied van spiritualiteit. Dat zou in ieder geval de naam van het college verklaren.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk 't haast wel, Irene, ik zie in het materiaal geen verwijzingen, maar het lijkt me anders wel haast té toevallig.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat lijkt me nu helemaal niets eerlijk gezegd, iemand die mij gaat leren hoe ik in mn eigen dagboek moet schrijven? Dat doet ieder toch voor zich? Ik heb wel een dagboek, al is het meer een maandboek, want ik schrijf er slechts een paar keer per maand in, maar dan enkel als er iets leuks of juist niet leusk is gebeurd ofzo of als ik me rot voel, ff van me af schrijven, hoe kan iemand anders dat nu aan je gaan leren? Ik mis hier iets denk ik.. Nouja spiritueel ben ik ook niet dusja :P

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Carduelis, Onkruid Collega is inderdaad wat Irene zegt van het spirituele tijdschrift Onkruid. DeEllis refereert naar mijn idee naar automatisch schrift schrijven, wat alleen bepaalde mediums kunnen. De cursus richt zich juist op naar je innerlijke stem, dus leren luisteren naar jezelf en wat je echt wilt. Het creatieve schrijven vergroot hiermee de zelfontwikkeling op spiritueel niveau. Kan de inspiratie vergroten maar alleen als je interesse hebt in spirituele onderwerpen. Als je googelt op onkruid college vind je er gelijk meer over. groetjes Veetje

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op zich is leren luisteren naar mijzelf wel interessant, denk ik, maar wie weet wat voor dingen daar uit kunnen komen :eek: Heb jij de cursus gedaan, Veetje?

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee dat niet, heb wel over hetzelfde onderwerp een boek in de kast staan. Op zich vond ik de prijs wel meevallen, dus misschien over een tijdje, maar heb er nu op het moment geen tijd voor.