Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Is dit duidelijk of niet?

"Ben jij wel eens dronken geweest?" fluister ik. "Ja, zo vaak," zegt hij. "Mijn vader laat me dat 's avonds worden en de volgende dag heb ik hoofdpijn."
En:
"Tjonge, *naam van de ikpersoon*," zegt hij. "Jij zit ook die pin de sores zeg." Mijn tranen veeg ik met mijn hand weg maar die wordt helemaal nat. "Jij niet, jij hebt het makkelijk met alleen zo'n vader…" "Dat is niet wat je denkt," fluistert hij, kijkt naar de andere kant van het steegje. "Hoezo dat?" "Laat maar." Maar ik zie de pijn in zijn ogen. Ik snap het niet, waarom laat maar? Het doet hem wel pijn. Maar ik vraag het niet.
Is het hier duidelijk dat de hij-persoon mishandeld wordt door zijn vader? Dat moet juist niet duidelijk zijn, meer een raadsel voor de lezer wat er nou met hem is. Ik weet het niet meer, ken het verhaal te goed om het vanuit lezers perspectief te bekijken. Goed, dat de hij-persoon zegt dat ie vaak dronken wordt gevoerd mag dan weer wel. Dat hoort bij het stukje. Later ontkent hij ook tegen iemand dat ie dronken wordt gevoerd.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is duidelijk dat er iets heel erg mis is bij die hij-persoon thuis, ik ken zijn karakter niet, maar misschien kun je hem iets 'stoerder' afschilderen? Nu zegt hij eigenlijk dat hij het niet gemakkelijk heeft thuis en kijkt hij met pijn in zijn ogen weg, dat ik wel een erg grote tip van de sluier om op te richten.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mij is het uit het eerste stukje niet direct duidelijk. Hoe oud is de 'hij'? Het tweede stukje geeft wel het beeld dat er iets mis is, maar niet wat.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
fluistert hij, kijkt naar de andere kant van het steegje. Dit vind ik niet zo mooi, ik zou er zoiets van maken: fluistert hij, terwijl hij wegkijkt/ terwijl hij het steegje in kijkt.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Waus, ik keek even naar je stukje en dacht je hiermee te kunnen helpen. Hopelijk heb je er iets aan. ============================== Jij zit ook die pin de sores zeg." **Jij zit ook diep in de sores zeg." Mijn tranen veeg ik met mijn hand weg maar die wordt helemaal nat **Mijn tranen veeg ik met mijn hand weg, en die wordt helemaal nat "Dat is niet wat je denkt," fluistert hij, kijkt naar de andere kant van het steegje en buigt zijn hoofd diep. =============== Als we van Folen uitgaan dat hij stoerder moet zijn. "Dat is niet wat je denkt," fluistert hij, kijkt naar de andere kant van het steegje en buigt zijn hoofd diep. **"Dat is niet wat je denkt," fluistert hij, kijkt naar de andere kant van het steegje en buigt zijn hoofd diep. Daarna, met een diepe zucht gaat hij stoer rechtop staan, spuugt op de grond en schuift zijn handen diep in zijn zakken. "Laat maar," komt als een grom uit zijn keel en hoog opgericht lijkt hij de hele wereld aan te kunnen. ============ "Hoezo dat?" **"Hoezo, wat is er dan?" Laat maar." Maar ik zie de pijn in zijn ogen. Ik snap het niet, waarom laat maar? Het doet hem wel pijn. Maar ik vraag het niet. Ik kan het je niet vertellen," zegt hij met pijn in zijn ogen. Ik snap het niet, waarom kan hijn het me niet vertellen? Uit verlegenheid durf ik het niet te vragen. **Ik kan het je niet vertellen," zegt hij met pijn in zijn ogen. Ik snap het niet, waarom kan hijn het me niet vertellen? Uit verlegenheid durf ik het niet te vragen. Nu hij daar staat, trots, stoer en als een jonge adonis helemaal niet. Het tedere moment is weg.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie. Het moet dus iets verborgener :P Folen, zal ik doen. Past eigenlijk wel bij hem, die reactie. Trannel, de hij-persoon is acht maar voor zijn leeftijd een stuk volwassener. De ikpersoon is ook acht. Eef, ze zitten juist tegen de ene muur van het steegje :) 'fluistert hij, kijkt naar een jongen die langs ons heen loopt'. Zoiets? Pehamo, jij bent geweldig met dat 'die pin'/'diep in' :D dat had ik helemaal niet gezien. Dank je! Met je andere opmerkingen kan ik ook wat, maar dan wat meer in 'mijn' stijl :P

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het eerste stukje vind ik wat minder dan het tweede. Ja, je moet het zinnetje over pijn nu nog weglaten, Aart. Dat is jouw informatie, die wil ik straks pas, verderop in het boek, weten.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mara, die pijn zit juist in zijn ogen wanneer hij naar de ikpersoon kijkt. Dat kan ik dan toch niet zomaar weglaten? :tear:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
In de zin "Jij niet, jij hebt het makkelijk met alleen zo'n vader…" zit naar mijn idee al een oordeel over de hij-persoon. Je zou bv "jij niet" weg kunnen laten en er meer een soort jaloezie uit kunnen laten spreken zo van "jij hebt het maar makkelijk met alleen zo'n vader". Succes!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Trannel: aha, dus toch :P tja je wil niet weten wat die vader nog meer met die hij uitvoert. Dat gaat wel wat verder dan dronken voeren. Maar dat kan ik niet verbergen want daar komen wonden van en die ziet/merkt de ikpersoon wel bij de hij-persoon op :confused: nou ja een beetje (nou ja beetje :confused: ) laten merken is ook niet zo erg. Antonina: hoe bedoel je? Wat voor oordeel is dat dan? Goed of slecht? Dank je voor het succes wensen :) Dat lukt wel hoop ik.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aha. Dank je. Dat oordeel klopt eigenlijk wel, de ikpersoon weet niks van de mishandelingen die de hij-persoon moet ondergaan (bij dit stukje zijn ze nog niet zo erg als later met bijv. een zweep). Dus eigenlijk laat ik dat liever staan.