Start » Forum » Calbona

Calbona

9 reacties [Laatste bericht]
Fimke
Laatst aanwezig: 2 jaren 25 weken geleden
Sinds: 31 Mrt 2009

Calbona

Wat zijn jullie ervaringen met Calbona, als er hier iemand is die ervaring met deze uitgever heeft?

ik wil mijn gedichtenbundel uitgeven, en heb mijn manuscript bij Free Musketeers aangeboden, en als eerste overigens bij Calbona.

nu maakt een gedichtenbundel niet veel kans bij grotere uitgeverijen, en moet ik het in eigen beheer doen. Omdat ik niet zoveel financiele middelen heb, wil ik uiteraard niet te veel risico's lopen.

Reacties

Zjors
Laatst aanwezig: 3 jaren 24 weken geleden
Sinds: 3 Jan 2005

Tik rechtsboven bij zoeken eens 'Calbona' in. Dan krijg je alle topics waar er over die uitgever is gesproken.

Is een boek in Eigen Beheer alleen voor losers? : http://www.nettyvankaathoven.blogspot.nl/

Fimke

Ik heb een goed gevoel bij Calbona, laat ik dat vooropstellen, Free Musketeers, daar had ik geen goed gevoel bij, maar was benieuwd en nieuwsgierig wat zij terug zouden mailen, en kreeg vrij snel antwoord, dat dan weer wel.
Het persoonlijke karakter van Calbona spreekt mij heel erg aan, en omdat ik het in eigen beheer ga doen, bedoel een dichtbundel dat loopt nooit zo hard, en zeker niet als je geen naam bent, kan ik met een oplage van 20 boekjes in eerste instantie wel vooruit en dan kan er altijd later nog weer wat gedrukt worden.

Maar omdat ik uiteraard misschien erg onzeker ben, nieuw, en veel lees over t een en ander heb ik deze vraag gesteld.

marriejeanne
Laatst aanwezig: 10 jaren 3 weken geleden
Sinds: 6 Mrt 2005

't Is toch goed om je te oriënteren? Er zijn nog meer pod-drukkers, eigenbeheeruitgevers, of hoe je ze ook noemt. We hebben er dacht ik een apart forum over. (Of zitten we daar nu op? Ja, toch?)

Misschien kun je nog alternatieven vinden.

A dedication to Michael Jackson, the King of Pop:
http://marriejeanne.hyves.nl/blog/24735374/A_dedic...

Zjors
Laatst aanwezig: 3 jaren 24 weken geleden
Sinds: 3 Jan 2005
Fimke schreef:

Ik heb een goed gevoel bij Calbona, laat ik dat vooropstellen, Free Musketeers, daar had ik geen goed gevoel bij, maar was benieuwd en nieuwsgierig wat zij terug zouden mailen, en kreeg vrij snel antwoord, dat dan weer wel.
Het persoonlijke karakter van Calbona spreekt mij heel erg aan, en omdat ik het in eigen beheer ga doen, bedoel een dichtbundel dat loopt nooit zo hard, en zeker niet als je geen naam bent, kan ik met een oplage van 20 boekjes in eerste instantie wel vooruit en dan kan er altijd later nog weer wat gedrukt worden.

Maar omdat ik uiteraard misschien erg onzeker ben, nieuw, en veel lees over t een en ander heb ik deze vraag gesteld.

Maar heb je nu bij zoeken 'Calbona' ingetikt? Daar vind je antwoord op je vragen.
Als je slechts 20 boekjes bestelt kun je je nooit een buil vallen, toch?

Is een boek in Eigen Beheer alleen voor losers? : http://www.nettyvankaathoven.blogspot.nl/

Fimke

@Zjors,

ja dank je, ik heb Calbona ingetikt en gelezen... valt mee toch, of heb ik nu toch wat gemist?

Ceridwen
Laatst aanwezig: 15 weken 4 dagen geleden
Sinds: 15 Feb 2006

Het belangrijkste is dat je goed op een rijtje zet wat je wilt hebben, en dat de aanbieder die je uitkiest daarbij aansluit, en prettig aanvoelt voor je. Het is eigenlijk net als het uitkiezen van je energieleverancier etc. stick out tongue Over Calbona hebben we hier voor zo ver ik weet allerlei goede dingen gehoord, dus dat pleit voor ze. Maar dus alleen als ze bij je plannen passen en dat weet jij zelf het beste. Als ik het zo hoor bieden ze idd wat jij zoekt.

marriejeanne

En laat je nog even horen wat je besloten hebt en hoe het bevallen is?

MichaM
Laatst aanwezig: 3 jaren 49 weken geleden
Sinds: 13 Feb 2007
marriejeanne schreef:

hoe het bevallen is?

Keizersnee nod

Micha Meinderts - Sociaal dyslect heeft een nieuwe website!
"De nacht was gevallen en Arthur veegde de scherven bij elkaar." | "Ik ben niet lui, ik bespaar energie." | "Nederlands is makkelijker als je denkt."

marriejeanne

smile idea!

Lees Schrijven Magazine
  • Leer schrijven als Stephen King
  • Alles wat een schrijver moet weten over uitgeverijen
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • De schrijfdip en wat je ertegen kunt doen

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór 23 september 16:00 u. een abonnement!

MELD JE AAN
Schrijven Magazine: geen nummer meer missen?

Neem nu een abonnement op Schrijven Magazine! Profiteer van onze superaanbieding!

Profiteer nu!