Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Vraag om advies naar mogelijke uitgeverijen

Ik heb zonet mijn ´gedichten´ bundel voltooid of hoe je het ook wil bestempelen. Hier heb ik verschillende stukjes om je een idee te geven. Kan iemand mij een lijstje met uitgeverijen geven waar mijn werk geschikt voor is om een poging te wagen en het op te sturen? Voorbeelden: Als ik de vuurzee passeer steekt de Kolonel een sigaar op en kijkt dromerig naar de fakkel die zijn vrouw ooit verwond heeft. De fakkel stond niet aan en het was haar eigen schuld. Binnen zit zijn zoon die mij duizend keer bedankt voor iedere gastvrijheid die ik hem bied. Soms vragen mensen zich af waar hij zijn broek gelaten heeft. De blinde prinses ziet dingen die er niet zijn. Een wereldje in haar hoofd dat zo beperkt is als wat zij wil zien . Iedereen die een bedreiging is sluit ze af. Ze is beeldig op haar troon bij het strand, maar het is juist dat dat haar vergiftigd. De grappige kritische klant is schattig en ik kan om haar lachen als ze voor de 3de keer haar ijsje niet naar tevredenheid is. Ze valt op verkeerde mannen en eet graag een lekker ijsje. Kerwin hield van haar tot ik hem vertelde dat ze bezet was waarna hij verliefd werd op de zeemeermin met krullen. Een relatie wat maar kortstondig standhield. Nooit geweten dat de zeeman zo goed kan schieten. Zijn baardje en blauwe ogen komen hier al lang. Zo lang dat zijn knie al vervangen is. Soms noem ik hem Oom en zijn vrouw zou nog een keer foto's van vroeger meenemen. Ik wou ze graag nogmaals zien, maar dat heeft geen haast. Alvast hartelijk bedankt. De heer Bilo.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb geen verstand van gedichten. Wel kan ik een algemene tip geven. Zoek naar dichtenbundels in de bibliotheek of boekhandel en kijk welke uitgeverij die bundels uitgeeft. Zo kun je ook kijken naar het soort gedicht om te zien of je bij die uitgeverij past.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind dat je een geheel eigen stijl hebt. Misschien moet je een vernieuwende uitgeverij zoeken, maar een lijstje geven, is wat lastig. Je kunt hier op de site allerlei informatie over allerlei uitgeverijen vinden en ook in de bibliotheek kun je je licht opsteken. Veel succes!

Lid sinds

18 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Uitgeverijen voor dichtbundels? Uit mijn hoofd: * IJzer * De Harmonie * De Weideblik * Imschoot * In de knipscheer * P * Papieren Tijger * Perdu * Poeziecentrum * Voetnoot Ik zal deze lijst nog even verifieren met een bestand dat ik niet op deze computer heb staan. Uiteraard ook nog een boel van de grote uitgevers zoals Podium, De Arbeiderspers, enzovoort. Maar goed, de precieze lijst zal ik nog wel even hier plaatsen.

Lid sinds

18 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aan de bovenstaande lijst wil ik nog toevoegen: - Ad. Donker - Atlas - Augustus - Bas Lubberhuizen - Berghmans Uitgevers - BZZToh - Clavis - Contact - Cossee - Davidsfonds - De Bezige Bij/Thomas Rap - De Geus - Holland - Houtekiet - kleine uil - Lannoo - Liverse - Meulenhoff - Mouria - Mozaiek - Nieuw Amsterdam - Nijgh & Van Ditmar - Prometheus/Bert Bakker - Querido - Ten Have - Thoth - Van Oorschot - Wagner & Van Santen - XX Uitgevers - Ziederis Kijk dan ook nog even of hier een interessante voor je staat: - Huis Clos - DRUKsel - Ergo - De Buitenkant - ADZ - Bantammer - Serena Libri - Bellevue - Pegasus - Mbondi - Duizend & Een - De Sneeuwstorm - Brumes Blondes - Leida - Sjolsea - EKU - Kairos - Bosbespers - Ravenbergpers - Hara Book - Van Gruting - Black Olive Press - Vantilt - Gooibergpers - Brokaat - Titi Zaadnoordijk - Douane - Primavera Pers - Olive Press - Piet Schreuders - Plantage - Hoenderbossche Verzen - De Zingende Zaag - Sea Urchin - De Grafiekdrukkerij - Lino Pers - Editions Saint Jacques - BookPerfect - C.J. Aarts - Citroenpers - Autres Directions - Balta - Eigenwerk - Grotesque - De Roos - Horus - De Lange Afstand - De Beuk - Casco Projects - Coppens & Frenks - Pampiere Werelt - Nestor - Drukwerk in de marge - S&S Publishers - Mycena Vitilis - Atalanta - Ser J.L. Prop - Statenhofpers - Editions Obscures - Tortuca - Abraxas - Dietsche Warande & Belfort - CLT - Skanderbeg Books - Kelderuitgeverij - Demodokos - De Klaproos - A3 Boeken - De Idioot - Aan Dijk En Sloot - Tia Libro - Van Kleef - Gaga - Parrèsia - TYP - Ilias - De Republiek - Hoogland & Van Klaveren Succes!

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Natuurlijk. Maar kijk even rond, hier, Monkey D.L., we hebben er heel veel informatie over. Type je kernwoord in bij Zoeken en je zult waarschijnlijk heel veel vinden. :thumbsup: Laat je ook even horen hoe het verdergaat?

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke uitgeverijnamen vooral Citroenpers en De Idioot. Geweldig. En jouw nick mag er ook wezen Monkey, succes!

Lid sinds

18 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- off topic - Mandela, Volgens mij hebben ze de uitgeverij "De Idioot" genoemd, gebaseerd op het gelijknamige boek van de auteur Fjodor Dostojevski.