Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

kleine uitgeverijen

Dag iedereen , ik ben nieuw hier. Ik schrijf al jaren , vooral kleuterverhalen. 1 verhaal heb ik 2 jaar geleden naar 20 uitgeverijen gestuurd. Het werd niets. :-( Ik heb wel veel tips gekregen en 1 van die uitgeverijen zei dat het verhaal wel goed was maar de illustraties ( niet door mij gemaakt) minder. een schrijver zei tegen mij dat ik beter eens een tienerverhaal zou schrijven (verkoopt beter , zei hij). Ondertussen is dat verhaal af en wil ik een nieuwe poging ondernemen tot uitgeven. Ik las hier dat je beter het verhaal naar kleinere uitgeverijen stuurt. Bestaat er een lijst met adressen van die 'kleinere' uitgeverijen? De lijst met de grote heb ik al gevonden. Ik hoop dat de mensen hier met meer ervaring mij kunnen verder helpen ....

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha , deze uitgeverijen leken mij al groot ;-) ik denk dat ik mijn kans ga wagen , misschien even een proeflezing door jullie .... dank u voor de verwelkoming :-)

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh ja : sturen jullie jullie verhalen op per email of uitgeprinte versie ? Wat zou het beste zijn?

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Lilly! En is dat wel echt zo, dat je beter terecht kunt bij kleine uitgeverijen? In het Handboek voor Schrijvers staat dat het niet zoveel uitmaakt, het heeft beide z'n voor- en nadelen, een grote of kleine uitgeverij. In ieder geval veel succes!

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Mij is het sturen naar kleine uitgevers sterk afgeraden (door Bureau Script Noordwijk). De reden is dat kleine uitgevers je boek niet in de winkel krijgen. Ik loop al een tijdje mee op het forum en ik weet dat er uitzonderingen zijn. Maar heel algemeen gezegd heeft een kleinere uitgever misschien meer tijd voor persoonlijke begeleiding, maar veel minder geld voor promotie van je boek. Misschien is het ook een idee om je manuscript zonder illustraties op te sturen? Dat leidt minder af van de tekst en bovendien hebben uitgevers meestal hun eigen illustratoren, die ze graag inzetten als ze iets in jouw verhaal zien. Succes!

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voel mij hier superwelkom ;-) Heel erg bedankt voor al deze goede tips. Het manuscript waar ik nu mijn kans mee wil wagen , heeft geen illustraties hoor. Er staat een korte proeflezing in Het Salon. Hou u vooral niet in om mij te zeggen wat jullie er van vinden , ben erg benieuwd.