Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wachten op reactie literaire tijdschrift

Hallo allemaal, Afgelopen zomer (23 juni om precies te zijn) heb ik een kort verhaal ingestuurd naar Hollands Maandblad. Op dit moment heb ik nog steeds geen reactie gekregen. Ik heb al eens eerder iets ingestuurd naar Hollands Maandblad en het toen duurde het precies drie maanden voordat ik een afwijzingsbrief kreeg. Als ik over twee weken nog geen reactie heb, wat zou ik dan volgens jullie het beste kunnen doen? Komt contact opnemen met de redactie niet wat opdringerig over? Zijn er meer mensen die wel eens meer dan vier maanden hebben moeten wachten op een reactie van Hollands Maandblad? Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze topics had ik al wel gevonden, maar ik kan niks vinden dat specifiek slaat op het insturen naar een literaire tijdschrift zoals Hollands Maandblad. Vandaar dat ik een nieuw onderwerp had aangemaakt.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Hollands Maandblad is onderdeel van een uitgeverij. Ik heb het idee - maar ik werk daar niet - dat voor ongevraagde bijdragen voor een tijdschrift dezelfde procedure geldt als voor ongevraagde manuscripten. Maar je kunt bellen. Waarom zou dat opdringerig zijn?

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij Hollands Maandblad staat niet op de site dat je binnen een bepaalde termijn een reactie krijgt, dus daar kun je je niet op baseren. Toch vind ik dat je na vier maanden wel eens kunt informeren. Ik zou een kort, vriendelijk mailtje sturen met daarin dat je op 23 juni een verhaal opgestuurd hebt, dat je tot nu toe niets gehoord hebt, en of ze een indicatie kunnen geven hoelang het nog duurt. Overigens: weet je zeker dat ze het ontvangen hebben? Ik heb geen ervaring met Hollands Maandblad, maar ik heb wel eens iets naar Tirade gestuurd, drie maanden keurig gewacht, geïnformeerd en toen bleek dat ze nooit iets gekregen hadden... nog eens drie maanden wachten! Dus als je geen ontvangstbevestiging hebt gehad, kan dat ook een insteek zijn: 'ik heb nog steeds geen reactie gehad, en vroeg me af of jullie het wel ontvangen hebben?' Dat wordt ook niet snel opdringerig.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij Hollands Maandblad krijg je helaas geen ontvangstbevestiging, maar in andere topics heb ik heb gelezen dat mensen na drie maanden een reactie hadden gekregen (en zelf heb ik dit ook al een keer ervaren). Ik denk dat het wel een idee is om te informeren of mijn inzending überhaupt wel is aangekomen. Bedankt!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toevallig kreeg ik vandaag eindelijk een reactie via de post. Helaas kom ik niet in het volgende nummer van Hollands Maandblad, maar volgende keer beter hopelijk.