Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Corrector gezocht

Lieve mensen, Ik heb mijn boek verbroken vertrouwen in eigen beheer uitgegeven. Het word nu redelijk verkocht (kan altijd beter natuurlijk). Doordat ik niet veel geld had (en heb) heb ik samen met een goede vriend de correctie gedaan. Zo vaak dat wij door de bomen het bos niet meer zagen. En denk ik te snel tot publicatie zijn overgegaan. Ik heb een rappe pen en door mijn chaotische gedrag (ligt een beetje aan mijn Borderline) zlet ik niet altijd goed op spel, grammatica en stijlfoutjes. Boekpunt.nl heeft nu een recensie geschreven die best lovend is maar de foutjes zijn hen wel opgevallen. Hier wordt ik natuurlijk onzeker van en schaam me ook een beetje. Ben nu aan het denken om een tweede druk te laten maken maar dan wil ik het heel goed gecorrigeerd hebben. Is er iemand die mij hier kan ondersteunen, helpen? Ik heb niet veel geld maar een kleine vergoeding kan ik wel missen. Hiernaast wil ik ook je naam graag vermelden in het boek. Ben ook met mijn nieuwe boek bezig (het gaat traag maar ik hoop in het najaar 2011 klaat te zijn). Ook hier kan ik wel wat hulp gebruiken. Zie www.verbrokenvertrouwen.nl mijn eerste boek Heel veel dank Linda van Berkel

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In ieder boek zitten er fouten. Ook in de door proffesionals uitgegeven exemplaren. In mijn eerste boek zaten er ook nog fouten. Als ik hier commentaar op kreeg dankte ik die persoon via de e-mail en vroeg of hij of zij nog meer fouten toevallig had ontdekt. Vervolgens corrigeerde ik die ( Na controle) in het ms. Opgegeven fouten bleken niet altijd fouten te zijn. Positieve feedback noem ik dat voor mijzelf. Als ik besluit om in de toekomst het boek in een tweede druk uit te geven dan zijn die fouten er tenminste uit. Bobcat. :unibrow:

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie hartelijk voor jullie advies en commentaar. Het is inderdaad zo dat er teveel fouten inzitten. Het is frustrerend om het zelf te doen. Ik heb samen met een vriend duizend keer het manuscript doorgelezen en hierna een proefdrukje laten maken. Dit weer doorgelezen. Maar was toen al ruim een jaar bezig met het boek en had (en heb) de neiging het door te lezen als boek dus niet zin voor zin, woord voor woord. Via heeft mij een lieve mail gestuurd en ik hoop dat wij tot een samenwerking kunnen komen. Gelukkig heb ik ook veel goede reacties van lezers. Het boek is vanaf september verkrijgbaar en mijn voorraad van 80 is nu op. Nu worden er bestellingen gedaan via POD. Ik ben best tevreden maar heb ook een gevoel in mijn onderbuik dat ik gefaald heb. Stom He!!!

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Linda, Als ik ernaar kijk vallen mij ook de vele simpele fouten op. Als je in Word werkt, of gaat werken, de spellingscontrole op streng zet, moet er heel veel uitrollen, simpelweg omdat het onderstreept wordt. Het gevoel van falen helpt je niet verder. Mijn ervaring is dat je daar vanaf komt als je energie steekt in: hoe los ik dit op, hoe kan het beter. Een jaar met een boek bezig zijn is trouwens helemaal niet lang, hoor. Ik ben al vijf jaar bezig met een en hetzelfde manuscript. Schrijven, herschrijven, herschikken, schrappen, en ga zo maar door. Succes!

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Annemiek, Dank voor je opbouwende commentaar. Je hebt helemaal gelijk en ga gewoon aan de slag. Heb inmidels zoveel lieve reactie gehad op mijn oproep. Dank allemaal! Heb contact met Gi en hij heeft mij en ontzettend aardig aanbod gedaan. Ik hou jullie gewoon op hoogte. Groetjes Linda

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is het een idee je boek aan te bieden bij uitgeverij Tobi Vroegh? Het zou perfect in het fonds passen en dan buigt zich iemand gratis over de redactie. Succes ermee.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Linda, ik ben weliswaar een beetje laat met mijn reactie maar ik wil steeds uw boek(en) nalezen op fouten.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Linda, Ik heb het contract bij Boekscout getekend en ze zijn zeer lovende over mijn debuutroman. En dat op 52 jarige leeftijd. Ik zoek net als jij een corrector. Maar heb het geld niet. Het gaat me minimaal duizend euro kosten. Het is nog maar de vraag of ik die investering, naast de investeringen die ik al heb gedaan eruit haal. Quit spelen vind ik oke. Het gaat mij erom dat het boek uitgegeven wordt. Als jij iemand weet die het voor niet al te veel geld doet, wil je mij dan ook tippen? Groetjes Gerard

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Of duizend euro veel is, hangt er helemaal van af om hoeveel pagina's het gaat en hoe arbeidsintensief de klus is. Misschien is dat laatste nog wel het belangrijkste. Als zinsbouw en woordgebruik op orde zijn en het vooral gaat om spelling en interpunctie, dan zou je voor pakweg een euro per pagina al een eind kunnen komen. Maar als er niet enkel op woordniveau, maar ook op zinsniveau veel werk aan de winkel is, kom je al gauw op het driedubbele of meer uit. Dan heet het ook geen corrigeren meer, maar redigeren. Dat is vakwerk en je zult niet zo makkelijk een bekwaam iemand vinden die dat voor een schijntje wil doen. Online vind je genoeg tekstbureaus, maar daar moet je wel mee oppassen, want corrector of redacteur is geen beschermd beroep. Ik zou als ik jou was nooit met een onbekend bureau in zee gaan als je niet op de een of andere manier zeker bent van de kwaliteit.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik zou geen 1000 euro betalen voor een corrector. Laat het verhaal door een paar mensen lezen en ga er daarna nog met een kam door.