Start » Forum » Jouw handelsmerk

Jouw handelsmerk

66 reacties [Laatste bericht]

Reacties

Ceridwen
Laatst aanwezig: 23 weken 3 dagen geleden
Sinds: 15 Feb 2006

Een genre als handelsmerk, mmm, ik weet niet, een beetje toch, niet helemaal. Roald Dahl - Paul van Loon. Allebei griezelen. Een miereneter die tante Mira opeet. Een jongetje die een weerwolf blijkt te zijn. Een varken dat de boer opeet omdat deze laatste er wat hongerig uitziet. Een prinses die haar ridderlijkste best doet om maar geen prinses te hoeven zijn.

Ik denk dat een kenmerk van Dahl dan het absurdisme is, en van van Loon het realisme. Als je Dolfje Weerwolfje uit hebt denk je toch, tja, misschien zou het kunnen, een weerwolf als klasgenootje. Als je rotbeesten uithebt denk je niet bij het volgende varken dat je tegenkomt, hmmm, niet te hongerig kijken.

(Hoewel je daar misschien wel een klein beetje op zou moeten letten ... de varkenshoeder van onze kinderboerderij ... nu ja, er is een vacature, sinds kort. Maar misschien is hij gewoon op vakantie. Ja, dat zal het zijn. Een lange, lange vakantie...).

MichaM
Laatst aanwezig: 4 jaren 5 weken geleden
Sinds: 13 Feb 2007

Paul heeft vaak "anders zijn" als thema. Onnoval het buitenbeentje dat gepest wordt, Dolfje die een weerwolfje blijkt te zijn en liever normaal wil zijn...

Micha Meinderts - Sociaal dyslect heeft een nieuwe website!
"De nacht was gevallen en Arthur veegde de scherven bij elkaar." | "Ik ben niet lui, ik bespaar energie." | "Nederlands is makkelijker als je denkt."

Niki
Laatst aanwezig: 10 jaren 9 weken geleden
Sinds: 20 Jul 2008

Ik denk niet dat ik een handelsmerk heb...
Ik probeer mijn verhalen altijd een andere draai te geven...
Zodat mijn verhalen niet altijd hetzelfde zijn...
Zo blijft het altijd leuk om te lezen

Maya
Laatst aanwezig: 8 jaren 12 weken geleden
Sinds: 30 Okt 2006

Diepe onderwerpen, eenvoudige zinnen.

naomidefolter
Laatst aanwezig: 7 jaren 20 weken geleden
Sinds: 20 Okt 2008

Mij handelskenmerk:
Opschrijven wat ik denk en niet meer veranderen.
Mijn gedichten zijn vooral momenten.
Op bepaalde momenten schrijf ik gewoon het lekkerste
Ow ja, en hoor vaak dat ik er simpel schrijf, maar wel op een manier zodat iedereen zijn/haar fantasie erin kan vinden.

Sietske
Laatst aanwezig: 8 jaren 5 weken geleden
Sinds: 11 Sep 2006

droge humor en af en toe gezellige spreektaal.

Volg me op twitter: @schrijfeenboek
Mijn nieuwste boek: Het Alfabet van de Spontaniteit - overal online te koop ook op Bol

Schrijven

Iedere week het beste van Schrijven Online in je inbox? Schrijf je in voor de gratis nieuwsbrief. Boordevol nieuws, tips, aanbiedingen en winacties!

Schrijf je in!
Lees Schrijven Magazine
  • Stephen King: schrijfadviezen van de thrillerkoning
  • Wanneer ben je klaar voor een uitgeverij?
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • Wat kun je doen tegen een schrijfdip?
  • Hoe voorkom je langdradige dialogen?

Dit nummer verschijnt omstreeks 4 oktober.

Introductiekorting!